• Anonym (snart hemma i Sv)

Förskolebarns kläder i "finare" områden

Ni som arbetar som förskolepersonal ) i välbärgade i områden vilka ytterkläder ( nya/begagnade, funktion och märken har små förskolebarn på sina ytterkläder? Vilka funkar? Föräldrar får såklart också svara och gärna motivera sitt val. Skriv gärna var i Sverige och om det är storstad ( innerstad ) eller förort.

• Svar på tråden Förskolebarns kläder i "finare" områden
  • Anonym (Z)

Sorry ts missa att det var bar ytterplagg du efterfråga så vet inte om kissy kissy har det. Lego har det tror jag

Anonym pop: Såklart men t ex är vintrar olika beroende på var i landet man bor.

• chrissepisse
    Anonym (pop) skrev 2013-09-01 11:35:11 följande:

Kläderna har samma kvalite i hela landet.

Men klimatet varierar, Jag är inte så säker på att man har samma uppfattning om vilka egenskaper som är viktiga hos ytterplagg i hela landet. Jag tycker t ex att Kavats vinterstövlar är överlägsna men jag har läst att många tycker att de inte är varma nog. Då vi inte har så kalla vintrar här i Malmö är det inget som har varit ett problem för oss.

Anonym z: Det är intressant med övriga kläder också.

• Isabella06

Jag svarar ut förskol synpunkt och min egen. Polarn och pyret didriksons och Everest helly Hansen.

Jag har mestadels pop kläder till mina barn. Och Helly hansen. Nån enstaka basis jacka från H&M eller Lindex. Bor i mellan Sverige.

• Anonym (pop)
    chrissepisse skrev 2013-09-01 11:49:14 följande:

Men klimatet varierar, Jag är inte så säker på att man har samma uppfattning om vilka egenskaper som är viktiga hos ytterplagg i hela landet. Jag tycker t ex att Kavats vinterstövlar är överlägsna men jag har läst att många tycker att de inte är varma nog. Då vi inte har så kalla vintrar här i Malmö är det inget som har varit ett problem för oss.
    Lättare om TS då skriver vad hon söker eller var hon ska bo, för om hon ska bosätta sig i Skåne är ju information från Norrland onödig.

Vi kommer att bo i Stockholm ( innerstan, letar hus i Ekerö men får se var det blir till slut ). På vintern åker vi på vår första skidresa utomlands med barn och ska hinna med att besöka vänner som bor Dalarna samt norra Västerbotten. Sen så blir det en del turer till Helsingborgstrakterna. Vi har en ganska aktiv livsstil och lägger gärna pengar på kläders funktion och att de är snygga. När jag surfat runt så har jag märkt att dessa egenskaper inte ofta går hand i hand. Så berätta!

• Fridayyy

Jag bor i en liten håla ute i landet...långt från Stockholm och här har folk också dessa märken...tror inte det bara är i "finare" områden. En del satsar på kvalitet medan en del köper billigare saker som inte håller. Sen finns det ju en del folk som köper för märkets skull.

• Anonym (LEGO)
    Anonym (Z) skrev 2013-09-01 11:44:26 följande:
    Sorry ts missa att det var bar ytterplagg du efterfråga så vet inte om kissy kissy har det. Lego har det tror jag
    Ja lego har ytterkläder.

lekmer.se/lego-wear/&utm_medium=cpc&utm_term=%2Blego%20%2Bkl%C3%A4der&utm_campaign=Varum%C3%A4rken+-+K+-+L&utm_content=s1mLhpXX2|dc_pcrid_12693278548_kword_%2Blego%20%2Bkl%C3%A4der_match_b_plid_
  • Anonym (Olika)

Vi har reima eller isbjörn overall. Pop som skalkläder. Didriksson som regnkläder och vinterskor har vi kavat.

Vi bor i Småland.

Svar på tråden Förskolebarns kläder i "finare" områden