• Anonym (snart hemma i Sv)

Förskolebarns kläder i "finare" områden

Ni som arbetar som förskolepersonal ) i välbärgade i områden vilka ytterkläder ( nya/begagnade, funktion och märken har små förskolebarn på sina ytterkläder? Vilka funkar? Föräldrar får såklart också svara och gärna motivera sitt val. Skriv gärna var i Sverige och om det är storstad ( innerstad ) eller förort.

• Svar på tråden Förskolebarns kläder i "finare" områden
  • straw2008

Pop har även fuspolo i fleece, mkt trevligare o mer accepterade av våra barn.

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (älskar jackor)
    Nicoleta skrev 2013-09-03 12:42:45 följande:
    HA HA vilket jävla I-lands problem. Dra något gammalt över er ALLIHOP.
    Och varför, varför kan man inte få ha ett intresse för barnkläder. Du har ingen aning om vad som ligger bakom.

• straw2008
    Anonym (älskar jackor) skrev 2013-09-03 12:52:49 följande:
    Och varför, varför kan man inte få ha ett intresse för barnkläder. Du har ingen aning om vad som ligger bakom.

Vi älskar oxå barnkläder. Inget konstigt med det.
    I kinamockaskogen.....
  • Anonym (Finförortsmamma)

Med Pop kommer du smälta in bra. Det funkar alltid men är absolut inte "stutus" som att folk blir impade utan mer neutralt som många har.

Tänkte på den här tråden imorse när jag lämnade på dagis i morse och av 10 barn som var på plats i mitt barns grupp hade 6 st pop's vindfleece nån hade nån märkesjacka och nån okända märken som jag inte noterade.

När det gäller moncler, burberry och liknande så är detta inget man har till förskolan om man inte vill framstå som nyrik -har man råd och är intesserad så är de kläderna kanske gulliga vid en promenad på stan eller när man ska bort men i all välmening, om det är passa in du vill göra, så skulle jag inte ta dem till dagis.

Låter dock som att du jag köpt på dig rätt bra saker pch välkommen hem till Sverige igen -vi är inte så hemska som det låter.

Duns, katvig alldeles för mycket mönster på en gång men man kan nog hitta guldkorn. Maxomorra bättre men fastnade inte för nåt. Fjällräven har jag redan kollat innan men hittar inget i storlek 92 eller ännu hellre 98. Alltså jackor. Återigen, jag handlar knappast för att impa på förskolan, mitt barn börjar tidigast nästa höst MEN vill ha tips på bra kläder. Helt ot i min egna tråd men ni handlar för att impa på förskolan och livrädda för att framstå som nyrika? Skrämmande i sånt fall. Anonym (finförortsmamma):Väldigt poppis med Pop hoppas kläderna jag skickat efter passar mitt barn. Med tanke på hur ofta det märket har nämnts så har de lite att leva upp till!

• Anonym (älskar jackor)
    Anonym (snart hemma i Sv) skrev 2013-09-03 23:10:23 följande:
    Duns, katvig alldeles för mycket mönster på en gång men man kan nog hitta guldkorn. Maxomorra bättre men fastnade inte för nåt. Fjällräven har jag redan kollat innan men hittar inget i storlek 92 eller ännu hellre 98. Alltså jackor. Återigen, jag handlar knappast för att impa på förskolan, mitt barn börjar tidigast nästa höst MEN vill ha tips på bra kläder. Helt ot i min egna tråd men ni handlar för att impa på förskolan och livrädda för att framstå som nyrika? Skrämmande i sånt fall. Anonym (finförortsmamma):Väldigt poppis med Pop hoppas kläderna jag skickat efter passar mitt barn. Med tanke på hur ofta det märket har nämnts så har de lite att leva upp till!
    Ja, det är grällare och fler mönsterkrockar på småbarnen i Norden jämfört med kontinenten. Man vänjer sig och tycker det ser kul ut. Men det sobra finns också i butikerna, särskilt nu sedan prinsessan Estelle synts i milt enfärgade kläder. Lycka till med hemflytten!
  • gbgumman

Vill du ha riktigt bra ytterkläder måste du kolla in isbjörn. P.o.p är bara skit om man jämför. P.o.p har bra inomhuskläder. Vill man inte gå upp i den prisklass som isbjörn ligger på utan hålla sig till p.o.p prisklass så tycker jag att reima är MYCKET bättre.

• Anonym (Kungsbacka)
    gbgumman skrev 2013-09-04 07:00:34 följande:
    Vill du ha riktigt bra ytterkläder måste du kolla in isbjörn. P.o.p är bara skit om man jämför. P.o.p har bra inomhuskläder. Vill man inte gå upp i den prisklass som isbjörn ligger på utan hålla sig till p.o.p prisklass så tycker jag att reima är MYCKET bättre.
    Grejen med PoP är ju att det bara funkar. Man behöver inte fundera så mycket. Sämsta möjligt Pop-grejor är okej, och de bästa är fantastiska. Dessutom skönt att kunna köpa alla dagisattiraljer på samma ställe.
  • EllisBell

Anonym (Älskar jackor): ??? De mildare kläderna tex Petit Bateau, RL, Mini a Ture, Noa Noa, Livly osv har väl "alltid" funnits? Har ju knappast något med Estelle att göra överhuvudtaget. Gissningsvis bryr sig 99,9 % av landets småbarnsföräldrar inte ett dugg om vad den ungen har på sig.

Gbgumman: Har bra erfarenhet av Isbjörns kläder till vuxna ( tidigare Nanok ), men mest mellanlager. Kanske borde beställa och jämföra vilka som passar barnet. Vill inte att de ska kännas för stela.

• Anonym (älskar jackor)
    EllisBell skrev 2013-09-04 09:33:52 följande:
    Anonym (Älskar jackor): ??? De mildare kläderna tex Petit Bateau, RL, Mini a Ture, Noa Noa, Livly osv har väl "alltid" funnits? Har ju knappast något med Estelle att göra överhuvudtaget. Gissningsvis bryr sig 99,9 % av landets småbarnsföräldrar inte ett dugg om vad den ungen har på sig.
    Men de märken som du räknar upp kommer ju just nerifrån Europa? En vanlig småbarnsförälder bryr sig kanske inte om vad Estelle har på sig men i inköparnas ögon är hon en trendsetter, det kan man nog inte komma ifrån. Det är bara att gå in på en större småbarnsklädavdelning någonstans i Sverige så ser man hur Estelles kläder har präglat modet.
Svar på tråden Förskolebarns kläder i "finare" områden