• Anonym (snart hemma i Sv)

Förskolebarns kläder i "finare" områden

Ni som arbetar som förskolepersonal ) i välbärgade i områden vilka ytterkläder ( nya/begagnade, funktion och märken har små förskolebarn på sina ytterkläder? Vilka funkar? Föräldrar får såklart också svara och gärna motivera sitt val. Skriv gärna var i Sverige och om det är storstad ( innerstad ) eller förort.

• Svar på tråden Förskolebarns kläder i "finare" områden
  • mteriksson
    Anonym (snälla) skrev 2013-09-01 22:09:45 följande:

Hahaha! Jag förstår din ilska. Du kanske själv inte har råd att köpa hus där? Ja, vandringspokalerna/madrasserna till kungabarnen ska vi inte diskutera. Men nu var det så att ts frågade om Ekerö och jag svarade vad folk tycker där.
    Ekerö är inget välbärgat område! 
  • mteriksson
    mteriksson skrev 2013-09-01 22:24:34 följande:
    och huspriserna är väldigt låga och bra där!
  • Anonym (nicolas)
    Längst ned på listan hamnar Ekerö kommun nettotillgångarna i stället ligger på minus 6.000 kronor per invånare. Peter Carpelan (M) är kommunstyrelseordförande i Ekerö och förklarar att det är kommunens låneskuld som tynger ekonomin. Ekerö förslag att sälja av kommunala bostäder för att kunna betala av skulder röstades nyligen ned i en folkomröstning, skriver Metro. - See more at: www.dagensps.se/artiklar/2012/04/03/37746037/index.xml

Källa dagens ps lista!
  • Anonym (Cc)
    mteriksson skrev 2013-09-01 22:25:10 följande:
    och huspriserna är väldigt låga och bra där!

Låga jämfört med resten av "Stockholm" kanske du bör inflika. För låga är de inte. Jag tycker Ekerö är jättefiint men det ärlige svårt att pendla därifrån än så länge. Tycker också priserna verkar helt ok om man jämför.😊
  • Anonym (Cc)
    Anonym (snart hemma i Sv) skrev 2013-09-01 21:43:12 följande:
    Tack alla ni som kommit med bra tips!! Nu ska här kollas runt, får se vad som sitter bra på osv. Något som slår mig att det inte är så många som nämner dunjackor men kanske funkar det dåligt på mindre barn och i Stockholm med tanke på slasket? Tack än en gång

Dunjackor funkar inte alla på små barn nej. 😄
  • Anonym (mio)
    mteriksson skrev 2013-09-01 22:24:34 följande:
    Det beror helt på vart på Ekerö, Gällastö eller Stenhamra tex. 
  • Anonym (mio)

Det är ju jätteroligt att någon Ekeröare i tråden drygade sig och nu ska hela ön snackas ner. Vilka barnrumpor ni är Skrattande

• Anonym (snälla)
    Anonym (mio) skrev 2013-09-01 22:41:46 följande:
    Det beror helt på vart på Ekerö, Gällastö eller Stenhamra tex. 

ingen drygade sig, jag sa bara att riktiga Ekeröbor inte bryr sig om vad barnen har för märken på sina kläder. "Drottningholmbo"
  • Anonym (Stockholm)

Finare villaområde i Stockholm. Här har de flesta Molo, pop, Isbjörn, Didrikson eller Kaks. Ingen bryr sig om märket bara kläderna är riktigt bra och passar barnet. Alla barn är ju lite olika. För egen del vill jag gärna ha en snygg färg också och det är praktiskt om inte 7 ungar på förskolan har precis samma så man måste leta efter namnlappen.

• Anonym (har gott)
    Anonym (Fint bosatt) skrev 2013-09-01 22:20:25 följande:
    Min erfarenhet är att det främst är nyrika, tillfälligt rika (om än genom lån) och de som egentligen inte har råd som prioriterar märke i första hand. De som är trygga i att de har det gott ställt är sällan så skitnödiga i att behöva flasha det utan klarar sig gott på ärvda kläder.

Det tror alla fattiga. En myt att alla rikas barn går i HM kläder kan jag säga till 150%
Svar på tråden Förskolebarns kläder i "finare" områden