• Erithy

Söker tjejkompisar i Uppsala

Nybliven ensam mamma, 38 år, med en son på 8 månader. Kommer att flytta till Uppsala (Fålhagen) i oktober, och vill gärna lära känna andra ensamstående mammor där. Jag kommer att vara föräldraledig fram till sommaren 2014, så det är kul om du också är föräldraledig, men inget krav - huvudsaken är att du har tid och plats i ditt liv för en ny kompis att umgås med. Glad

Och skulle det vara så att du inte är ensamstående så går det också bra, det viktigaste är att du har förståelse för hur det är att leva ensam med småbarn, och gärna kan ge mig tips och råd - jag är som sagt helt ny på hela den här ensamma mamma-grejen! Tungan ute 

• Svar på tråden Söker tjejkompisar i Uppsala
  • solhatten

Hej jag är en tjej på 31 år som bor utanför uppsala, jag är gift sen flera år tillbaka, men var ensamstående med mitt första barn så vet hur det är. Ska ha ett barn när som helst så kommer att vara hemma under lång tid framöver så jag har tid att träffas och prata

• Joloa

Hej! Jag är ensam mamma i Uppsala, har en jätterolig och glad dotter på snart sju månader. Jag är 30 år, gillar litteratur, musik, samhällskunskap och att promenera. Min dotter har en väldigt närvarande och kärleksfull pappa, men jag bor ensam med henne och det är ju jag som tar hand om henne, och tar dom flesta besluten. Är också ny på det här, att vara mamma, att vara ensam mamma. Att vara förälder över huvudtaget. Vill gärna träffa andra som också är ensamstående. På babycaféet och i föräldragruppen är det ju mest mammor som är i förhållanden, så jag ser fram emot att träffa nån som kanske har liknande erfarenheter som jag. Vad tror du, ska vi försöka ses nåt i höst? Ta hand om dig/Lotta

• Erithy

Hej, kul att ni svarade, har skickat meddelande till er båda två! :)

• Mollycat456

Hej,

Jag är 39 år och bor i Fålhagen. Kommer bli ensamstående om allt vill sig väl (graviditeten).

Är bara i vecka 10 än, så jag vågar fortfarande inte hoppas fullt ut. Men om allt går som det ska blir jag mamma i mars, och kommer då ta ut all föräldraledighet jag bara kan.Solig

Det här är mitt första barn, och jag är full av "???". Vore skönt att få promenadsällskap eller bli "lattemorsa" som alla tjatar så om, med någon i samma sitution. Både vad gäller ålder (min), första barnet, ensamstående och nära barnets ålder.  

Jag följer din tråd och hoppas kunna komma tillbaka om ett tag när allt känns mer stabilt.

Håll tummarna! {#emotions_dlg.flower}

• Erithy

Hej Mollycat, hoppas att allt går bra för dig! Berätta gärna hur det går! :)

• Jennkka

Hej! jag har en liten Vide på 14 månader och har varit ensamstående i ca tre månader. Delad vårdnad. Tufft! Och ledsamt. Det har varit en jobbig separation men trots allt vet jag att det är rätt. Men jag vill också gärna träffa andra ensamstående. Alla mina kompisar är i princip i förhållanden, både med och utan barn. De som fick barn ungefär samtidigt som mig har börjat planera tvåan eller är redan gravida. Kan inte låta bli att bli avundsjuk på familjegrejen och framför allt att bli gravid igen- Jag vill väldigt gärna ha fler barn! Kram Jenny

• slimBean

Hej alla, jag är 34 ensamstående mamma bor i fålhägen och ska ha min bebis snart i 2 veckor. Jag ska ta föräldraledigt till nästa året oct och vill studera på distans. garna träffar alla andra i samma situation. Kram!

• nancynancy

Hej alla! Jag är föräldrarledig med min son som nu är 5 mån. Har även två barn sedan tidigare födda 08 och 11. Vore kul o träffa fler som har barn och gärna som är föräldrarlediga. Hör av er!:)

• emmita81

Hej alla!

Bor i Löten i Uppsala med mina 2 döttrar på 1.5 och 4 år. Har haft en väldigt tuff separation med polisen inblandad... Vi flyttade isär i oktober när jag inte stod ut mer. Har många underbara vänner, men ingen i närheten som är ensamstående förälder, och det saknar jag! Vill gärna träffas, antingen med eller utan barn..

Svar på tråden Söker tjejkompisar i Uppsala