• Erithy

Söker tjejkompisar i Uppsala

Nybliven ensam mamma, 38 år, med en son på 8 månader. Kommer att flytta till Uppsala (Fålhagen) i oktober, och vill gärna lära känna andra ensamstående mammor där. Jag kommer att vara föräldraledig fram till sommaren 2014, så det är kul om du också är föräldraledig, men inget krav - huvudsaken är att du har tid och plats i ditt liv för en ny kompis att umgås med. Glad

Och skulle det vara så att du inte är ensamstående så går det också bra, det viktigaste är att du har förståelse för hur det är att leva ensam med småbarn, och gärna kan ge mig tips och råd - jag är som sagt helt ny på hela den här ensamma mamma-grejen! Tungan ute 

• Svar på tråden Söker tjejkompisar i Uppsala
  • Sus90

Så kul! Jag och sonen har ju absolut inga planer alls på lördag så vi kan när som och aktivitet spelar egentligen heller ingen roll. Träff, utflykt m.m. jag är öppen för förslag :)

• julitrean

Vill ni ses på en fika på förmiddagen? Kanske lekpark eller nått liknande? Sonen har ridskola kl 12 och vi kommer åka till min gamla pappa efteråt, men vi ses gärna innan på förmiddagen (om ni vill såklart) :)

• Sus90

Insåg faktiskt idag att förmiddan passar bäst för oss också :)

Vad sägs om 4H-gården i Gränby? Går ju att fika inne på gränby centrum efteråt om man också vill det.

• julitrean

Ledsen att jag inte svarade! Nackdelen med delat boende och vårdnad är att födelsedagskalas kan dyka upp helt oväntat och oannonserat :(

• Sandra8404

Hallå hej. Någon/några som vill ses å fika lr hitta på nåt? Har barnfri tid på dagarna 9-15 då sonen är på dagis och sen har vi all tid i världen

Kram

• julitrean

Hej!
    Sonen åker iväg till Finland imorgon så jag är "barnfri" fram till tisdag nästa vecka. Fikar gärna men jobbar på dagarna fram till 16, vad har ni i tråden för helgplaner?

• AstridA

Hej!
    Har passerat 40 år och är gift, så egentligen kanske jag inte passar i denna tråd. Men har en make som periodvis arbetar mycket borta, så jaghar fått ta den största delen med barnen, som nu är ganska stora 14 + 17 år.
    Finns även andra anledningar som gör att jag ibland känner mig väldigt ensam.
    Om jag är välkommen bland er och ni är intresserade av att träffas kan jag ses i morgon fredag 17:e eller någon dag nästa vecka.

Alla som är intresserad kan maila mig så kanske vi kan få igång en lista på mail alt facebook vilka som är intresserad av att träffas.

Har en skolmail som lyder:
    karolina.enkat@yahoo.se

Skulle vara mycket roligt att höra från er!
    Karolina

• Sus90

Jag är som tidigare skrivet intresserad av att ses när jag får tillfälle :) Men förra helgen var det ju tyvärr ingen som kunde eller ville.

Nån som är intresserad av att promenera eller träna ihop då? Jag går på friskis väderkvarn.

• julitrean

Superbra förslag med Facebook grupp tycker jag!

Tar gärna en promenad eller tränar på Friskis! Någon som är sugen på promenad och kanske en lunch på söndag förmiddag?

Svar på tråden Söker tjejkompisar i Uppsala