• Erithy

Söker tjejkompisar i Uppsala

Nybliven ensam mamma, 38 år, med en son på 8 månader. Kommer att flytta till Uppsala (Fålhagen) i oktober, och vill gärna lära känna andra ensamstående mammor där. Jag kommer att vara föräldraledig fram till sommaren 2014, så det är kul om du också är föräldraledig, men inget krav - huvudsaken är att du har tid och plats i ditt liv för en ny kompis att umgås med. Glad

Och skulle det vara så att du inte är ensamstående så går det också bra, det viktigaste är att du har förståelse för hur det är att leva ensam med småbarn, och gärna kan ge mig tips och råd - jag är som sagt helt ny på hela den här ensamma mamma-grejen! Tungan ute 

• Svar på tråden Söker tjejkompisar i Uppsala
  • Sus90

Synd att det inte finns samma intresse att träffa andra i samma stad i andra trådar som det fanns här! Jag är inte ensamstående men har försökt dra ihop nått i en annan Uppsalatråd då jag har så få vänner här... Jag blev tidigare i år bränd av mina enda mammavänner och det blev väldigt ensamt efter det.

Om ni inte tar illa vid er är jag gärna med här ändå. Säg till annars, det är lugnt!

Jag är 24 år, har en ettåring, bor i Kvarngärdet. Jobbar och tar för tillfället med sonen till jobbet då han inte börjat förskola ännu.

• julitrean

Det är oftast svårt att få till möten till en början. Jag är en varannan vecka morsa vilket är både på gott och ont :)

Vi kanske kan börja med något enkelt, som kaffe hos någon? Eller lugnare lekpark?

• Sandra8404

Sus90 : självklart får du får vara med här :)

Ses gärna nån dag med någon/några av er,,någon som är intresserad?

• Sus90

Tack! :)

Jag ses gärna, om jag inte måste jobba då förstås.

• julitrean

Hej på er!

Jag har min son i helgen och funderar på att göra en utflykt på söndag. Är ganska sugen på tekniska museet i Stockholm, eller Naturhistoriska. Någon som kanske vill följa med?

• Sandra8404

Hejsan! Någon som är intresserad av att ses imorg torsdag i stan för lunch/fika?

Jag har inget barn med mig men ses gärna även om du/ni har det :)

• Sus90

Tyvärr! I helgen har jag massa saker att göra och idag är jag hemma med förkyld son. Hoppas på fler sånna här intiativ :)

• Sus90

Hej! Verkar inte som intresset är så stort men jag ses gärna på lördag :)

• Melv2014

Hej blivande mammor !

Hoppas att ni mår bra... Jag söker Gravida tjej kompisar i Östersund, jag är gift och är också gravid ,jag ska få min prins i december 2014. Vill gärna träffa en gravid kvinna med vem jag hoppas att bli bra vänner, och göra nästa allting för våran barn tillsammans ...

Lycka till till alla under graviditet!

• julitrean

Hej! Har sonen i helgen, vi har ridskola mellan 12-13 på lördag annars väldigt oplanerat. Vi hittar gärna på nått :)

Svar på tråden Söker tjejkompisar i Uppsala