• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • Längtan till dig
    ohbaby skrev 2013-10-21 22:13:03 följande:
    Är det fler än jag som mår riktigt illa? Tack och lov har jag inte spytt än men har mått så illa så jag varit liggandes sen 14:00 idag för att inte spy.. Det har blivit så mycket värre de sista dagarna. Går in i v 11 i morgon, är det inte nu det ska bli bättre?

Har redovisning på universitetet i morgon, hoppas verkligen jag fixar den...
    Jo, har haft grym illamående och jag går in i v. 12 i morgon...hoppas det avtar snart. Spydde till och med idag, vilket tidigare har vart fysiskt omöjligt på grund av en GBP operation. Jag hade då bara fått i mig en knäckemacka och ett grönt äpple och det kändes som att magen skulle vändas ut och in. Det kan ha vart kombo med att jag ätit och att jag var i en tvättstuga som luktar skunk. Är väldigt känslig för lukter. Är det så för dig med?
  • Svinfantast

Längtan till dig: Har du varit opad länge? Jag har verkligen fått panik när jag varit på gränsen till att spy, har fått så jäkla ont i magsäcken när jag ulkat bara. Känns typ som om hela tarmen åker med på nåt sätt^^ mitt illamående har lagt sig lite, rätt skönt:) v 10+0 idag med twinsen

• Längtan till dig
    Svinfantast skrev 2013-10-22 13:03:04 följande:
    Längtan till dig: Har du varit opad länge? Jag har verkligen fått panik när jag varit på gränsen till att spy, har fått så jäkla ont i magsäcken när jag ulkat bara. Känns typ som om hela tarmen åker med på nåt sätt^^ mitt illamående har lagt sig lite, rätt skönt:) v 10+0 idag med twinsen
    I lite mer än ett år. Blev gravid bara någon vecka innan ettårsdagen :)

Haha! Förstår känslan! :P Det är grymt obehagligt. Men det är rätt skönt när det är över sen och man faktiskt kan spy. Det är värre att gå och må småilla hela tiden. Men sen är inte själva spyandet nått roligt ^^

Ja just det. Du väntade tvillingar ja! :) Jag är lite orolig för att det kan vara två där inne också, då jag har mått så illa och har haft alla symptom som man kan ha och är bara i v. 12 snart...Jag skämtade lite med mannen i början när vi fick reda på att jag var gravid. Jag plussade ganska tidigt och sa då nått i stil med "Ja men tänk om det är tvillingar!" haha han fick näst intill panik i blicken ^^

Har du barn sen tidigare och har du mer symptom nu med tvillingarna isf?  
  • Svinfantast

Haha! Min man va likadan:) tog ett digitalt test typ 15-16 dagar efter äl, som visade snabbt 3+. Så där va min första misstanke. Sen mådde jag illa redan i v 5. I v 7 var jag så yr att jag fick krypa omkring i huset i 3 dagar. Fick smälla i mig massa socker för att kunna köra barnen till dagis och skola, har 3 barn. T o m min man funderade på om jag verkligen mått såhär dåligt med de andra. Haha. Uschja, skönt att slippa den jobbigaste perioden som varit. Har dock lite svagt illamående men jag kan leva lite normalt iaf^^

• Längtan till dig
    Svinfantast skrev 2013-10-22 13:30:29 följande:
    Haha! Min man va likadan:) tog ett digitalt test typ 15-16 dagar efter äl, som visade snabbt 3+. Så där va min första misstanke. Sen mådde jag illa redan i v 5. I v 7 var jag så yr att jag fick krypa omkring i huset i 3 dagar. Fick smälla i mig massa socker för att kunna köra barnen till dagis och skola, har 3 barn. T o m min man funderade på om jag verkligen mått såhär dåligt med de andra. Haha. Uschja, skönt att slippa den jobbigaste perioden som varit. Har dock lite svagt illamående men jag kan leva lite normalt iaf^^
    Hehe ja då kan man ju ana att det kan vara så om testet visar 3+ ^^ Jag testade allra första ungefär en vecka efter ÄL och det var jäääääätesvagt, men jag såg det ;P även om min man var lite skeptisk och tyckte att vi skulle vänta med att ta ett nytt, så gjorde jag det ett par dagar senare som var något starkare :) Vi har dock inte tvillingar i någons av våra släkten, om man inte räknar mina kusiner, men de kom till med extra hormonstimulering :)
  • Svinfantast

Okej. Jag tror jag plussade svagt på äl+10, och då tog jag ändå ett testa tidigt som visar över 10mlu. Jag har inte heller tvillingar i släkten. Min mans syster har enäggs och han har halvsyskon som är tvåäggs. Men det kan inte påverka ett skit dock;) haha. De va som jag sa till läkaren idag, från att gå från fertil till superfertil efter gbp^^ har du barn sen innan?

• Längtan till dig
    Svinfantast skrev 2013-10-22 16:37:49 följande:
    Okej. Jag tror jag plussade svagt på äl+10, och då tog jag ändå ett testa tidigt som visar över 10mlu. Jag har inte heller tvillingar i släkten. Min mans syster har enäggs och han har halvsyskon som är tvåäggs. Men det kan inte påverka ett skit dock;) haha. De va som jag sa till läkaren idag, från att gå från fertil till superfertil efter gbp^^ har du barn sen innan?
    Hehe okej, ja chansen/risken finns ju även om det inte finns i släkten. Härligt att en sån op kan göra så mycket! :)
    Nej, detta är vårat första och förhoppningsvis inte sista ;) hihi!

Jag trodde att det skulle ta lång tid för oss även efter op då vi försökte i nästan 2 år innan op. Men sji fick vi! ;)  
  • Svinfantast

Härligt med många barn:))
    Ja det är många som blir gravida snabbt efter op! Tror det är många som gör det pga svårigheter att få barn, delvis därför jag gjorde den med.

• CliineDJ
    ohbaby skrev 2013-10-21 22:13:03 följande:
    Är det fler än jag som mår riktigt illa? Tack och lov har jag inte spytt än men har mått så illa så jag varit liggandes sen 14:00 idag för att inte spy.. Det har blivit så mycket värre de sista dagarna. Går in i v 11 i morgon, är det inte nu det ska bli bättre? Har redovisning på universitetet i morgon, hoppas verkligen jag fixar den...

När jag var gravid förra gången så spydde jag i v 12, 13 och 14. Verkar inte vara så vanligt men det är tydligen inte omöjligt att illamåendet tilltar. Hoppas du snart mår bättre. Den här gången tyckte jag att jag mådde lite mer illa i början av graviditeten. För två veckor sedan trodde jag att jag skulle kräkas två gånger men sen dess mår jag knappt illa alls. V 10 + 3 idag.
  • Längtan till dig
    Svinfantast skrev 2013-10-22 18:04:57 följande:
    Härligt med många barn:))
    Ja det är många som blir gravida snabbt efter op! Tror det är många som gör det pga svårigheter att få barn, delvis därför jag gjorde den med.
    Jo så är det nog. Det var lite en tanke med min op med. Men sen ville jag inte dö i förtid osv..odsen ökar ju efter en sån viktnedgång så det var bara en fördel. Jag är ju relativt ung också så det var bra läge tyckte jag. Är för övrigt 25 :)
Svar på tråden BF Maj 2014