• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • Längtan till dig
    ohbaby skrev 2013-10-23 12:10:47 följande:
    Ja illamåendet har tilltagit nu (v 11) men jag hoppas det går över snart. Har dessutom svårt att läsa, bokstäverna flyter omkring. Jag som har tenta om två veckor... Hoppas det går över snart! Måste läsa mängder.

Ni som väntar eller tror ni väntar tvillingar har ni fått mage än?
    Eller ni alla andra för den delen också.. Jag har lite svullen mage till och från men ingen direkt bebismage än. Lyckas inbilla mig ibland men sen helt plötsligt är den borta igen;)
    Samma här, har med tenta om 2 veckor och behöver plugga...sen har jag en omexamination som måste kompleteras...men är så himla trött jämt.

Jag kan vara svullen vissa dagar tycker jag då jag kan tycka att byxorna är lite trånga..men inte så det syns ännu.. 
  • luspudel
    Svinfantast skrev 2013-10-24 18:10:33 följande:

Okej:/ ja alla kommuner har ju olika tillvägagångssätt med allt. Jag läser hälsa och rehbilitering i arbetslivet på universitet, ganska mkt högre press än komvux som jag drog igenom på 3 år (till uska) med vg i snitt. Därför valde jag att sjukskriva mig pga pressen om studieresultat om jag nu ska läsa vidare efter mammaledigeheten. Har totalt tappat lusten för studier... Väntar tvillingar nr 4 och 5:)

Ja det är ju så tyvärr Just eftersom det bara är KOMVUX känner jag att det vore så skönt att vara klar med eländet. Gjort ett prov nu på morgonen, sedan ett praktiskt i HLR i eftermiddag
  • sissi81

Ni kan stryka mej ur listan denna gången.

Var inne på gyn idag men det lilla hjärtat hade slutat slå
    Har gråtit o gråtit hela dagen. Den värsta känslan är nog att veta att man har ett dött foster inom sej nu istället för ett växande barn.

Att så små blödningar kan sluta så tragiskt. Inga smärtor...INGENTING. Man var ju snart i v13 så man trodde den största risken var borta.

Lycka till alla ni andra. O mitt råd...känner ni er oroliga så tveka inte o ring gyn o kräv VUL. Jag är så oerhört glad att gyn i Skövde tog in mej alla 3 gånger. Den lilla tid det tar lugnar ett oroligt mammahjärta oerhört mycke.      

• ohbaby

Sissi81 vad tråkigt. Förstår att du gråter massor, skulle jag också göra.

Ska till bm idag och hoppas på vul för jag har haft små blödningar sen i fredags och har en jobbig magkänsla...

• sissi81
    ohbaby skrev 2013-10-29 09:56:55 följande:
    Sissi81 vad tråkigt. Förstår att du gråter massor, skulle jag också göra. Ska till bm idag och hoppas på vul för jag har haft små blödningar sen i fredags och har en jobbig magkänsla...

håller tummarna för dej
  • Pampim
    sissi81 skrev 2013-10-28 19:50:23 följande:

Var inne på gyn idag men det lilla hjärtat hade slutat slå smile4.gif
    Har gråtit o gråtit hela dagen. Den värsta känslan är nog att veta att man har ett dött foster inom sej nu istället för ett växande barn.

Att så små blödningar kan sluta så tragiskt. Inga smärtor...INGENTING. Man var ju snart i v13 så man trodde den största risken var borta.

Lycka till alla ni andra. O mitt råd...känner ni er oroliga så tveka inte o ring gyn o kräv VUL. Jag är så oerhört glad att gyn i Skövde tog in mej alla 3 gånger. Den lilla tid det tar lugnar ett oroligt mammahjärta oerhört mycke.      

Ååå så sorgligt. Lider med dig. Som du säger, man tror ju att man är "säker" efter v12. Om du vill svara; hur kom det sig att du gjorde ul nu? Var det pga blödning? Många kramar till dig
  • Längtan till dig

Åh fy :/ förstår din förtvivlan...nu blir jag med nervös...är i v.12 och går in i v.13 i morgon...men man kanske inte ska oroa sig i onödan. Jag har med tänkt att det är mer säkert nu, men samtidigt är jag lite orolig för vissa dagar har jag inga symptom alls medans andra dagar har jag allt!

Många styrkekramar till dig!<3 
  • lupin84

Styrkekramar! <3
    Theo 2009 Tim 2011 bebis maj 2014
  • sissi81
    Pampim skrev 2013-10-29 10:49:49 följande:
    Ååå så sorgligt. Lider med dig. Som du säger, man tror ju att man är "säker" efter v12. Om du vill svara; hur kom det sig att du gjorde ul nu? Var det pga blödning? Många kramar till dig
    Tack alla. Ja det blev några dagar hemma från jobbet för att bearbeta tankar o allt. Blommor o godispåsar har strömmat in så jag är så glad att vi delat med oss om graviditeten redan till våra närmaste så att man kunde dela med sig av detta nu.

Detta kom som en total chock. Jag blödde i v6. Gjorde ett ultraljud då o då syntes ingen bebis. Fick komma tillbaka efter 2 veckor o då fanns en bebis med tickande hjärta men 2 säckar så troligtvis hade det varit 2 stycken men att en gått bort.

Efter det ultraljudet var det hellugnt nån vecka men sen har jag småblött vissa dagar under 2 veckor. Det har inte varit alls mycke men det är så frustrerande. MEN magkänslan sa att något var fel i söndags kväll o jag ringde måndag morgon o fick en tid nån timma efter samtalet. När jag kom in så sa läkaren att det är inte konstigt att man "förlorar" graviditetssymtomen ett tag runt v12-13. Men han sa att han ville kolla vart blödningarna kom ifrån.

Han undersökte först o sen gjordes ett VUL. Hjärtat stannade på mej när jag hörde läkarens suck. Då visste jag att det var kört. Han sa då att han provat flera olika vinklar men inte såg nån hjärtaktivitet. 

Jag pratade med gyn idag eftersom jag pga chocken inte hörde ett ord av vad han sa efter att jag sett den livlösa ängeln. O jag är så otroligt glad att dom tog min oro på allvar. Jag fick svaret att jag är ett praktexemplar på varför dom gör det.
    Kvinlig intuition är den starkaste känsla man kan ha.

Nu är det bara att komma igen o köra igång bebisverkstaden igen....då blir ju i alla fall mannen glad Flört

Lycka till mer era goa vårbebisar             
Svar på tråden BF Maj 2014