• Snusann

BF Maj 2014

Väntar mitt andra barn, bf 4/5. Haft ett flertal missfall så jag håller mina tummar hårt. Någon som vill slå följe på vägen?

• Svar på tråden BF Maj 2014
  • sissi81
    sowe81 skrev 2013-11-09 18:08:22 följande:
    Jag var också in o kikade idag. Vi fick ma i v11. Får också jobba på en superbebis. Väntar på äl just nu. Skrapades för 3v sen.
    Vi får följas i en hösttråd istället.

Lycka till med allt. Jag mätte ägglossning redan för några dagar sen så nu börjar man hålla tummarna igen. Köper både ägglossningstester o grav tester på billigatester.se
    O vi blev gravida 2:a månaden sist när vi började mäta.

Min 11 åriga dotter är född i sept. Hon är nog mest orolig att den ska komma på hennes fördelsedag he he.
    Klick78 skrev 2013-11-08 21:06:59 följande:
    Sissi81: Slår följe med dig i längtan efter en superbebis...förlorade i veckan vårt frö i v 11...otroligt tungt...:'(
    Lycka till du med. Skönt att ha nån att bolla med i sorgen. Man känner sej så ensam annars. Men jag kan säga att jag har pratat pratat o pratat mej igenom sorgen med vänner o det är inte många som INTE har förlorat barn på samma sätt.

Vi får förhoppningsvis följas i hösttråd då.
    Kramar   

• lupin84

Bara jag som känner mig ogravid... är ändå i v 16? 

Theo 2009 Tim 2011 bebis maj 2014
  • CliineDJ
    lupin84 skrev 2013-11-20 19:46:19 följande:

Jag har känt mig ogravid men den här veckan är jag ganska säker på att jag känt bebisen flera gånger (fast jag är inte säker)...
  • lupin84
    CliineDJ skrev 2013-11-21 19:15:25 följande:

Jag har känt mig ogravid men den här veckan är jag ganska säker på att jag känt bebisen flera gånger (fast jag är inte säker)...
    vilken vecka är du i??
  • lupin84
    sussi02 skrev 2013-11-21 20:21:46 följande:
    men lupin84 är det ditt första barn du väntar
    Nej tredje.. 
  • ohbaby

Har inte varit inne på ett tag. Men i måndags fick jag ett UL och bebisens hjärta slog men däremot var jag inte längre gången som jag trodde utan kortare! Fick ett nytt datum, 2 juni! Men jag vet inte om jag tror på det. ;) Ska på rul 20 dec så väntar tills dess. Stannar kvar i denna gruppen så länge, ifall det ändras igen. Hon fick nämligen lite olika mått så hon sa att det var svårt att avgöra. Men skönt att veta att den lever:)

• Maliiin

Hej! Var flera veckor sedan jag skrev nåt! Eftersom jag haft äggstockscancer för fem år sen å på min senaste cancer kontroll då jag dessutom plussat några dagar innan så hittades vätska bakom livmodern! Då var jag i. Vecka 4 och inget syntes i livmodern! Två veckor senare syntes ett hjärta:) å jag fick en tid i vecka 11 för kontroll också! Då fick jag se bebis, 4 cm med armar och ben som var i rörelse! Svårt att förstå!!!:) i morgon går jag in i v.14(13+0) :) vill vänta med att berätta, de närmaste vet ju!!!! Är beräknad enligt barnmorskan 31 maj men jag tror det blir i juni efrer rul!!! Men vi får väl se:)

• Myking
    Jag känner mej jätte ogravid eller hur man kan säga.. Börjar bli orolig.. Är i v 15 nu..
    Det är andra barnet och ja kände röresler i v 12-13 men sen avtog dom och har inte känt nånting överhuvudtaget.. Även så att magen har gått ner :(
    HAr helt plötsligt blivit pigg och känner mej som innan jag blev gravid, alltså ogravid :(
    Det är inte roligt att gå runt och vara orolig.. Jag har rul den 19:de så det är några veckor kvar till de också..
  • Bananasplit88

Myking skrev 2013-12-03 10:48:03 följande:
    Jag känner mej jätte ogravid eller hur man kan säga.. Börjar bli orolig.. Är i v 15 nu..
    Det är andra barnet och ja kände röresler i v 12-13 men sen avtog dom och har inte känt nånting överhuvudtaget.. Även så att magen har gått ner :(
    HAr helt plötsligt blivit pigg och känner mej som innan jag blev gravid, alltså ogravid :(
    Det är inte roligt att gå runt och vara orolig.. Jag har rul den 19:de så det är några veckor kvar till de också..

CliineDJ skrev 2013-11-21 19:15:25 följande:

Jag vet precis vad ni menar. Jag fick panik förra veckan och drömde att jag inte längre var gravid för att jag har mått bättre på senaste tiden.. vaknade upp och var helt övertygad om att det var sant... Jag gick in på blocket och köpte en doppler på morgonen av en kvinna som vilje sälja sin.. skyndade mig hem och lyssnade efter barnet och där inne låg h*n med livliga hjärtljud..

Senaste veckan har jag börjat känna tydliga sparkar ganska ofta och är mycket lugnare nu..

Svar på tråden BF Maj 2014