• jamka

Bf Juni 2014

Plussade igår! Bf den 16 juni, på min födelsedag:) Har en son född i aug-07.
    Har försökt att bli gravid sedan 2008 så min lycka är total.Skrattande Känner mig lite orolig eftersom jag fick mick missfall förra gången, det var 2011, missfall i vecka 9. Hoppas att den här gången går det bra och att jag äntligen lyckas att bli en tvåbarnsmor.

• jamka

Jag mådde inte alls illa när jag väntade min son för över 6 år sedan och nu mår jag inte heller illa men jag är jätte hungrig, frusen, ont i brösten, mörkt framför ögonen... men överlycklig för att jag äntligen lyckades att bli med barn.

Jag är i vecka 5 och om min graviditet vet bara mina närmaste, alla andra får reda på det efter v.12. Jag är mycket rädd att jag får missfall eftersom jag fick det i vecka 9 när jag var gravid 2011. 

Har ni hunnit än att ringa till MVC? Jag jobbar när de har det öppet så jag vet faktiskt inte när jag får tillfälle att tala ostört med barnmorska och säga att jag är gravid. 

• jamka

Jag mår illa var tredje timme men då räcker det att jag äter något och då mår jag bra igen. På jobbet kastar jag mig på mat kl. 10.00 (fika), kl. 12.00 (lunch) och kl. 15.00 (fika).  I morgon börjar vecka 7:)

• jamka
    Pepsikatten skrev 2013-10-21 22:29:23 följande:
    Hej!
    Jag har plussat svagt i två dagar nu så jag hoppas det är på riktigt denna gången!
    BF kommer bli kring 30e Juni - 1a Juli. Kan jag hänga med här hos er?
    Jag är 32 år, bor i Skara och har en son på snart 4 år.

Välkommen! Jag är också från Skaraborg, 36 år gammal och en son på 6 år:) BF 16 juni om allt går bra.
  • jamka

Nu vet alla på jobbet att jag är gravid. Jag gick på toa och fick se lite blod på pappret när jag torkade mig. Men jag känner mig illamående, hungrig och brösten ömmar. Chockad gick jag tillbaka till mitt arbetsrum, jag var mycket blek och min chef följde efter. Jag svimmade nästan och när hon hjälpte mig så berättade jag för henne att jag är gravid i v. 7 i tror att det blir missfall.Gråter

Min man hämtade mig hem och nu är det bara att vänta. Blir det mer blod så är det missfall. Min man är förkrossad eftersom vi har väntat på syskon till min son i nästan 6 år. Det skulle bli ett junibarn. Det efterlängtade sommarbarnet. Nu ska jag vara sjukskriven i några dagar och känna efter. Håll tummarna för mig!  

• jamka
    Muvo84 skrev 2013-10-23 22:14:07 följande:
    Nån som har ont i ljumskarna? Har haft ont i ljumskarna till o från idag å nu på kvällen har det gjort jätte ont. Kan det vara foglossningar redan? Eller kan det vara för att livmodern växer? Är i v 6 nu. Har haft "mensvärk" igår å idag.
    Nån som känner liknande? Mår lite illa också, men har inte kräkts än å jag kan äta mat i princip som vanligt.

Jag har ont i ljumskarna men det kom lite blod igår så jag har bestämt mig att åka idag till akuten och kolla om det inte är missfall på gång. Jag brukar inte blöda när jag är gravid.
  • jamka

Tjejer! Tack för ert stöd:) Det var inte missfall:)

Jag stod inte ut och åkte till sjukhuset för att göra vul. En mycket trevlig läkare sa att man kan blöda under graviditeten eftersom man växer och blodkärl går sönder. Så man ska inte oroa sig över lite blod då och då. Bara om man blöder mycket och man har krampor i magen, då kan det vara ett missfall.

Hjärtat slog i alla fall för fullt och embryot är knappt 3 mm. Jag är i v. 6+2.Glad

Vilken lättnad:) 

• jamka
    Sickan12 skrev 2013-10-24 18:30:16 följande:

Åh vilken lättnad för dig! Härligt! Reagerar lite på att vårdens kommentar kring blödningar i samband med graviditet alltid är "så länge det inte gör ont är det ingen fara". Jag hade måttliga blödningar och ingen smärta alls, fostret dog ändå. Tycker faktiskt rådet borde vara att blödningar alltid ska kollas upp...

Ja, jag vet, jag kan inte slappna av helt. 2011 började mitt missfall med bruna flytningar och smärta och stora blödning kom först en vecka efter. Tur att jag ska på VUL igen, v. 13, jag tänkte göra KUB, blodprov samt VUL.
  • jamka
    Hanniz74 skrev 2013-10-25 08:01:32 följande:
    Hej igen. Har nu landat efter tisdagens vul som visade två småttingar med fint tickande hjärtan. Var då i 6+4 så även om allt såg ut som det skulle vill de göra ett vul till nästa vecka för att se att båda fortsätter utvecklas. Känner mig smått förvirrad, att gå från tron att vi bara skulle förbli en enbarnsfamilj till att förhoppningsvis bli trebarnsföräldrar känns omtumlande. Känner o lider med er som förlorat era små.

Grattis till tvillingar! Vad underbart! Lycka till!
  • jamka
    EMTP skrev 2013-10-25 23:57:06 följande:
    Är det någon som hittat någon bra/rolig/lättsam gravidblogg att följa?
    Igår var en sådan där härlig graviddag här. Jag hade en finne stor som jag-vet-inte-vad. Det såg ut som om näsan hade två nästippar. Och jag har en stor näsa till att börja med. En näsa som är galet känslig för lukter just nu. Mannen fick slänga sig i duschen när han råkade komma för nära mig. "Du luktar vidrigt! Hur många koppar kaffe har du druckit egentligen??" (tyckte han luktade möglig kaffesump.) Den nytvättade tvätten luktade bensin. Pastan vi skulle ha till middag kunde jag inte äta, för den luktade hästmat (kli eller fosfor eller vad man nu brukar ge hästar). Jag fick "utbrottsimpulser" över småsaker. Typ att pepparkakorna var för mjuka (fick öppna ett nytt paket). Eller att chokladen runt en sandwish var för "tjock". Eller att maken hade något spel på datorn igång där den som pratade hade ett konstigt engelskt uttal. Trodde jag skulle slänga ut datorn.
    Och barnmorskan rekommenderade omega-3 kapslar till mig eftersom jag är vegetarian. Men jag kan inte ens titta på burken utan att få kväljningar, för där står "smaksatt med vinbär som täcker fisksmaken." Hur vidriigt låter inte det egentligen? och när maken sa "ja, men du ska ju inte tugga dem" höll jag på att bli vansinnig på honom.  

Jodå, man blir så fin och harmonisk när man är gravid...    
    Skrattande
Svar på tråden Bf Juni 2014