• jamka

Bf Juni 2014

claire skrev 2013-11-02 13:09:31 följande:
    Jag går in i vecka 8 imorgon och mår fortfarande helt som vanligt. Haft lite molvärk och är ganska trött  (och mensen är ju som bortblåst) men i övrigt som vanligt.

Imorgon ska jag nog berätta för min mamma och min syster. OM det blir ett bra tillfälle. Är lite nervös:) 

Någon som berättaat än? 

Min man och min son som är sex år visste lika tidigt som jag att jag var gravid, min syster och min far också, svärföräldrar, två väninnor och tyvärr min chef och en arbetskamrat på jobbet v. 6 + 2. Men alla vet att förra gången fick jag missfall v. 9 och att jag inte går säkert nu heller.
  • jamka

När jag fick missfall 2011 så första symptom var liten brun flytning sedan en dag inget och sedan mer brun flytning och när de gjorde vul sa läkaren att hjärtat slår men embryot är bara 3,7 mm (som i v.6 men jag var redan i v. 9). Läkaren sa att embryot antingen växer ikapp eller dör, att jag skulle avvakta 11 dagar och sedan kolla. Det var förtvivlan och hopp varje dag eftersom jag mådde illa och hade alla gravidsymptom men några dagar senare började jag blöda och det blev missfall. 

Så det var inte något konstigt ont.

Att det drar och värker i livmodern är normalt när livmodern växer så oroa dig inte.

• jamka
    loglady skrev 2013-11-03 09:24:44 följande:
    Nån mer som tappat symtom? Idag vecka 7+6 och har inte ömma bröst längre, mår inte lika illa (det kommer och går). Men är istället fasligt trött, sov på soffan igår och det har jag inte gjort sedan jag väntade sonen för 3 år sedan. Såklart orolig för missfall då vi haft ett tidigt missfall i vecka 7 och ett MA upptäckt i vecka 11.
    Hur har ni andra det med symtom i vecka 8/9?

Jag är i v. 7+5 och har mina symptom kvar men jag är i alla fall orolig att när jag gör KUB i v. 13 visar det sig att det är MA. Svårt att slappna av med ett missfall i bagaget.
  • jamka
    Sickan12 skrev 2013-11-03 06:27:40 följande:
    Så svårt att sova, trots att jag är så trött på dagarna! Imorgon går jag in i vecka 10. Så långt gången har jag inte varit tidigare :). Ändå kan jag fortfarande inte vara glad! Kanske blir det lättare när det verkligen syns att jag är gravid, då kanske det känns mer verkligt. Hoppas det!
    När jag var gravid med första barnet varade det till v. 18 tills jag började tro på allvar att jag verkligen var gravid. Dvs när jag fick se med egna ögon på RUL att i min mage bor ett levande foster. Detta plus sparkarna. Det kändes underbart:)
  • jamka
    Lillium skrev 2013-11-03 13:07:42 följande:
    Vill inte dra ner stämningen men måste bara få skriva av mig någonstans Rynkar på näsan

Har blödit sedan i fredags. Bara när jag torkar mig men ändå, varje gång jag går på toaletten är det ljusröda flytningar med blodstrimmor i. Som tur är har jag en tid på tisdag morgon så jag hoppas få besked då men det känns bara så hopplöst allting.  Hade ju en blödning för 2 veckor sen och då mådde ju fostret bra men var lite mindre (ca 5dagar) än vad det borde vara. Nu känns det bara hopplöst. Hade ett missfall precis innan detta också, fast tidigare. Är i  9+0 imorgon och det känns så trist om det blir missfall nu när man börjar närma sig vecka 12 och allt.

Känns som att jag varit gravid hela hösten (vilket jag har också) men inte får något ut något av det. Är så himla ledsen bara.

Jag tycker så synd om dig, men misströsta inte, kanske slutar det inte med missfall. Men om det blir det så det är bara att acceptera och försöka igen. Håller tummarna! När jag fick missfall för två år sedan sa läkaren att jag inte skulle känna hopplöshet eftersom om två veckor har jag igen ÄL och kan bli gravid igen. Sedan var det bara att sörja.
  • jamka

Och jag känner mig så rädd eftersom förra gången fick jag missfall och det började v. 8+0 och imorgon blir det just v. 8+0. för min del. Håll tummarna för mig! Ska på hälsosamtal på fredag och är orolig att det inte blir av i fall jag får missfall. Vill så gärna vara gravid och få mitt efterlängtade barn i juni.

• jamka
    loglady skrev 2013-11-07 10:53:38 följande:
    Nu har vi gjort vårt ultraljud. Allt såg bra ut och bebisen var så stor som den borde vara, precis på dagen enl sista mens. BF 16/6.

Grattis! Då har vi samma BF:) Men jag ska inte göra ultraljud förrän v. 13, då ska jag göra KUB för jag är 36 år.
  • jamka
    lilsis skrev 2013-11-07 17:57:05 följande:
    Livmodern är till synes tom, jag har bruna flytningar och så har jag haft rejält ont i höger sida långt ner. Är här på remiss från Gyn efter VUL.

Stackars dig. Vilken vecka är du i? Hur blir det nu med dig?
  • jamka
    lillastorafamiljen skrev 2013-11-06 17:56:17 följande:
    Igår berättade vi för våran lilla kille på 3 år. Svårt att få honom att förstå men frågar man honom om vad som är i mammas mage så säger han En Bebis. Har någon annan berättat för era barn??
    Jag har berättat för min son från själva början men han är redan 6 år och han är medveten om att det kan bli ett missfall. Han var 4 år när jag fick missfall och han kommer ihåg detta.
Svar på tråden Bf Juni 2014