• jamka

Bf Juni 2014

Zwoom skrev 2013-11-14 10:34:08 följande:
    Känner mig som en klimakteriekossa...
    Blir varm fort och andfådd fort och även andfådd av att äta...
    Detta måste ju betyda järnbrist ellerhur?
    Har ju haft lågt innan vid alla de andra graviditeterna....
    Började iaf med extra järn igår    
    Jag känner mig också andfådd vad jag än gör. Men de kollade Hb idag så jag vet att det är ok med järnet.
  • jamka
    Zwoom skrev 2013-11-14 11:41:59 följande:

Okej kollade det även ditt bt?

Ja, blodtycket var 110/80, kan det vara orsaken?
  • jamka
    Skattkistan skrev 2013-11-14 20:36:31 följande:
    God natt alla gravida! Jag har en ny vana att gå och lägga mig 20.30, såå skönt! 11+1 idag så jag hoppas tröttheten avtar snart!
    Jag har också en ny vana, att vakna varje natt kl. 4.00 och kissa och sedan vakna och vara pigg kl. 5.30 i fall jag lyckas att somna om. Sedan är jag mycket trött under dagen- ibland så somnar jag vid 17.00 för att vakna sedan och må illa:(

Det värsta är att samma vanor hade jag när jag var gravid 2011 och trots alla gravidsymptom fick jag missfall i v.9.
    Nu är det v. 9+3. Längtar till KUB för att se om embryot lever.   
  • jamka
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-15 12:34:38 följande:
    har ni fått några cravings?? :)

Jag kan inte sluta äta citron och det i kombination med magkatarr är hemskt.. :( men såå gott. haha 
    Jag också, tar citron både till fisk och till te i stället för mjölk, citronsås, också salta gurkor, skagenröra med citron och kräftor, salt skinka. Hade maginfluensa i början på veckan och det var hemskt men nu äter jag allt vad jag vill, varannan eller var tredje timme:) Jag älskar att äta i vanliga fall men nu blir jag hysteriskt om jag inte har något att äta.

Och snart ska jag på inskrivning:)
  • jamka

Vad det drar i ljumskarna. Har ni också sådana besvär? V. 9+5.

• jamka

Att det drar i ljumskarna - kallas det för foglossning eller är det något annat?

• jamka
    DevilsDaughter skrev 2013-11-18 11:19:33 följande:
    Vi berättade jättetidigt för våra.. Vill att de ska förstå varför jag mår så dåligt.. Vill också kunna prata öppet om det hemma. Lillan som är 2,5 förstår ju inte direkt... Skulle det sen inte bli någon bebis och det inte slutar bra så skulle ju inte hon reflektera över det direkt.. De andra två är väl införstådda i att det är väldigt osäkert såhär tidigt..
    Min son är 6 men även när han var 4 och jag var gravid så berättade jag för honom om detta. Sedan fick jag missfall i v. 9 och han blev inte så chokad av det eftersom han visste att i början finns det inte något barn i magen utan bara ett litet embryo som är som en myra, sedan som ett hallon osv. Och han vet att det kan gå åt skogen.

Min son vet att han inte ska berätta för andra och han har inga problem med att hålla tyst, han vet ju att vara gravid slutar inte alltid med att man får ett barn.  
  • jamka

Frozen: Grattis! Vad skönt för dig att det gick så bra på KUB! Jag längtar så mycket till den 5 december och KUB.

Jag känner mig också mycket frusen. Men det är bra eftersom jag kan ha långa och tjocka tröjor till jobbet så ingen märker att mina byxor ofta blir icke knäppta:)  

• jamka
    Rebecca 551 skrev 2013-11-21 17:28:40 följande:
    Jag känner igen mig och jag instämmer med ALDRIG att jag utsätter mig för detta igen. 

Stackars er...Jag mår illa bara på kvällarna och om jag är hungrig men inte så hemskt att man måste kräkas. Är nu i v.. 11 så det blir nog inte värre:) Så om det går så vill jag ha flera barn:)
  • jamka
    Rebecca 551 skrev 2013-11-21 18:11:41 följande:
    Detta är mitt andra barn, så jag kommer vara mer än nöjd med två små. Med sonen mådde jag helt ok, bara lite illamående och var aldrig speciellt nära att spy. Så denna graviditet är 1000 ggr värre.

Jag har en son som är 6 år gammal och jag vill helst ha tre barn till. Men jag är redan 36 år så jag vet inte om jag hinner. Desto mer att det tog 5 år innan jag lyckades att bli gravid och behålla graviditeten till v. mer än 9.
Svar på tråden Bf Juni 2014