• jamka

Bf Juni 2014

Tizi skrev 2013-11-23 17:29:26 följande:
    Ja det känns ju jättekonstigt att smussla med graviditeten nu när man är i v12 men jag har inte hunnit berätta för alla mina syskon och så än och barnen vet inte heller nått än.
    Idag ska vi ut och käka med ett par där tjejen oxå är gravid så kanske kläcker nyheten för dom.. Kul att diskutera med nån i samma sits!
    Blir väl att man berättar successivt nu för dom man träffar men att outa det på Facebook och Instagram får vänta!
    På Facebook? Jag ska nog vänta med det och lägger ut en bild på barnet först när det är ute, levande och friskt.

Nu vet om min graviditet bara de närmaste, men efter KUB i v. 13 ska jag berätta för alla vänner och andra släktingar och på jobbet. Längtar tills dess. 
  • jamka
    Tizi skrev 2013-11-23 17:48:53 följande:
    Nej alltså jag är sparsam med bilder och uppdateringar på Facebook. Är mer aktiv på instagram där jag har mina närmsta vänner och släktingar
    Ok, då förstår jag:)
  • jamka
    barilla skrev 2013-11-24 18:17:08 följande:
    Är i vecka 9+3 idag, och känner mig inte lika svullen längre. . Är ganska rädd för MA som jag råkade ut för sist gång. Eller när har den tidiga svullnaden gått ner för er andra? Annars har jag symtom som illamående och extrem trötthet vissa stunder under dagen och ömma bröstvårtor. Men man är ju så nojig :( hur mår ni andra i vecka 9? Läser att många gör KUB test, hur går det till själva testet? Får alla som Vill göra det ?

Om man är över 35 så får man göra KUB gratis, jag ska ta blodprov imorgon och det blir KUB UL den 5 december. Än så länge vågar jag inte slappna av helt, längtar till den 5 december.

Skattkistan: grattis, vad underbart för dig:)

Lotta 84: jag beklagar, vad jobbigt:(   
  • jamka

Jag jobbar 100% och fördelen med att jobba heltid när man är gravid är att man inte har tid att vara orolig för missfall:) Tiden går sååå fort, idag är jag i v. 11+0 och tog blodprov inför KUB, den 5 december blir det KUB UL och jag hoppas så mycket att jag får se ett friskt och levande foster.

• jamka
    Tizi skrev 2013-11-27 15:46:58 följande:
    Hurra!! Ett delmål är nått. Idag gick jag in i v13 (12+0)
    Grattis! Vad skönt:)

Jag är i v. 11+1 och första delmålet är avklarat, det var v. 8+0 eftersom jag fick missfall för två år sedan v. 8+0.

Nästa delmål är v. 12+0 med Kub några dagar senare.
  • jamka

Marieulrika1 och Rebecca 551: Vad skönt för er! Grattis:) Vilka siffror menar ni? Är t.ex. 1:300 bra?

• jamka
    Rebecca 551 skrev 2013-11-28 09:41:44 följande:
    Jag fick en sannolikhet på 1:13100. Så det var en bra siffra tycker jag. Får du en siffra som är under 1:200 så erbjuds man fostervattenprov, så allt över det räknas som låg sannolikhet,

Jamka: Har du gjort KUB-testet? 
    Bara blodprov än så länge, Kub UL har jag om en vecka. Jag vill inte göra fostervattenprov och jag hoppas att jag slipper.
  • jamka
    Kristina 82 skrev 2013-11-28 17:12:53 följande:
    hej får man va med här.
    vi väntar vårt andra barn som är beräknat till 13 juni så är i vecka 12 (11+5)
    Välkommen! Hur gammal är ditt första barn? Jag är i v. 11+2:) Och min son är 6 år gammal. Jag har försökt att bli gravid i 5 år innan det lyckades till mer en v.9. Jag är så lycklig att jag fortfarande är gravid:) Ser fram emot mitt efterlängtade junibarn:)
  • jamka
    H83 skrev 2013-11-28 13:29:56 följande:
    Tack för era råd! Jag ringde 1177 som kopplade mig till kk-mottagningen och de tyckte jag skulle komma in för ett ul så idag kl 15.20 får vi se hur det ligger till..
    H83, hur gick det?
  • jamka

På torsdag ska jag på KUB ultraljudet.

Men usch, igår kväll var det lite brun flytning när jag torkade mig. Så började mitt förra missfall för två år sedan.
    Står jag ut att vänta tills på torsdag? Gravidsymptom kvarstår men det är jobbiga dagar framför mig.

• jamka
    smålandsjänta skrev 2013-11-30 07:56:48 följande:
    Vad jobbigt, förstår att du är nervös! hur mycket var det? Jag hade blödningar varje dag tom in i halva vecka nio ( både klarröda, bruna, ljusrosa, aprikosfärgade och i olika
    Konsistens) och min BM sa att så länge man inte fick blödningar i samband med att det gjorde ont eller i samma mängd som en mens kunde man vara lugn. Jag har slutat blöda men får fortfarande ljusrosa flytningar när jag gör nr 2. Hoppas och har börjat tro att det går bra nu, går in i v 12 idag :) Vilken vecka är du i? Hon sa nämligen också att man kunde småblöda kring dagarna man skulle fått sin mens om man inte var gravid.
    Jag är i v. 11+4, trodde at jag kunde vara lugn nu. Det var bara litet brunt slem på pappret. Blir det mer så ska jag åka in kanske imorgon. Orkar inte vänta tills torsdagens KUB UL.
  • jamka
    Zwoom skrev 2013-11-30 14:41:53 följande:

Att symtomen är kvar är ju iaf pos men jag skulle iaf åkt in och kollat de bruna flytningarna
    Men det är just det att när jag fick några bruna flytningar 2011 så åkte jag in och kollade och dumma läkaren ingav mig bara hopp med orden att hjärtat slår men att embryot är 3 veckor för litet. Sedan fick jag gå i 5 dagar och blöda lite tills det kom den stora blödningen och smärta. Samtidigt hade jag alla gravidsymptom alla de dagarna.

Nu var det bara en liten brun flytning och jag kan tänka mig att jag skulle få samma svar som 2011. I så fall föredrar jag att vänta tills KUB UL på torsdag, desto mer att jag inte längre blöder och inte har några flytningar idag. Håll tummarna för mig.
  • jamka
    Zwoom skrev 2013-11-30 15:47:01 följande:

Håller verkligen tummarna för dig...
    Det är inte så att du har sköra slemhinnor bara elelr haft sex nyligen som kan ha orsakat det där?
    Nej, ingen sex, jag har inte vågat på flera veckor pga rädsla att det ska börja blöda:( Men kanske sköra slemhinnor och så en tung dag på jobbet igår.
  • jamka

Tack! Nu hoppas jag bara att det ska gå fort, jag har ett dött foster i magen och det blir jobbigt att gå till jobbet med min stora mage och veta att när som helst ska jag börja blöda, det blir någon gång under de närmaste 14 dagar!

• jamka
    strumpan123 skrev 2013-12-05 15:14:26 följande:
    jag har inte heller nå symptom förutom trötthet och fick se en levande bebis i magen i måndags =) Känns jättekonstigt att inte känna sig gravid och att bebis ändå sprattlar omkring där inne =)
    Grattis, vad underbart för dig!
  • jamka
    Amalian83 skrev 2013-12-18 18:09:59 följande:
    Idag har jag varit hos min PT och fått ett träningsprogram. Väldigt bra kändes det! Och skönt att slippa pressa sig så hårt. Det är soft att gravidträna, än så länge iallafall. Nu gäller det att jag orkar hålla igång för attfå en så bra förlossning som möjligt.

Är det något av er andra som också tränar? Vad /hur i sådant fall?
    När jag var gravid med min son för 7 år sedan så tränade jag hela graviditeten qigong för gravida. Det hjälpte mig jätte mycket.

Men nu var jag rädd att träna för att inte riskera att få MA. Jag vågade knappt andas. Men jag fick missfall i alla fall, i v. 12:(
  • jamka
    Frozen skrev 2013-12-19 17:18:48 följande:
    Fy så hemskt för henne, och säkert jobbigt på ett sätt att syrran är gravid samtidigt som man själv fått mf. Även om hon säkerligen är glad för din skull är det nog lite extra tungt Jag hoppas de lyckas snart igen. 

Var hos BM idag och fick lyssna på hjärtat, väldigt skönt att höra faktiskt. Sen såg hon att jag hade ganska lågt blodtryck som troligen är orsaken till att jag känner sån yrsel. Men då är det iaf inte högt blodtryck som ger mig huvudvärk. Dåligt med järndepåer dock så hon tyckte att jag kunde börja äta järntabletter redan nu. 
    Min syster är också gravid och ska föda om en månad och jag fick missfall i v. 12 och det blir ingen bebis i juni för min del.

Men det känns inte extra tungt eftersom i sommar kan jag åka till henne och hjälpa henne med barnet. Skulle jag ha min egen bebis i mitten av juni skulle jag inte kunna åka och vara med min syster och hennes barn. Jag försöker att se det positiva i det negativa.
Svar på tråden Bf Juni 2014