• jamka

Bf Juni 2014

Här bara 6+4, känns som en evighet till v. 12. LokesMammi, jag har också en Loke hemma:)

• jamka
    lilsis skrev 2013-10-26 12:00:48 följande:
    Pratade med mamma precis och hon mådde toppen utan illamående med både mig och bror så jag kanske slipper det :)

Jag slapp att må illa när jag väntade min son för 6 år sedan. Nu mår jag lite illa bara när jag är hungrig och ibland på kvällarna. Har hört att man mår mer illa om man väntar en flicka men jag tvivlar att det stämmer:)
  • jamka

Hur räknar ni i vilken vecka ni är? När kommer man in i v. 7?

1) 6+0

2) 6+4

3) 7+0?

Jag märker att här på FL säger man att man är i vecka 7 om man är 6+0 men på andra sidor räknar man annorlunda, även hos barnmorskan. När jag var i vecka 6+2 tyckte jag att jag var i v. 7 men barmorska rättade mig att 6+2 betyder vecka 6! Hur är det egentligen?          

• jamka
    LokesMammi skrev 2013-10-26 19:21:08 följande:

Trevligt! Fint namn! =)
    Vad tänkte ni på nästa unge för namn? Jag vill ha ur samma mytologi. Får se om det blir så! =)

Sigrid eller Freja om det blir flicka, min man vill Tor om det blir pojke men jag vill inte.
  • jamka
    CeciliaJL skrev 2013-10-26 19:04:06 följande:
    Sjukvården räknar bara fullbordade veckor dvs 6+4 är för sjukvården v 6 men "normalt" är att man då säger att man är i vecka 7. Så det beror bara på vad man föredrar.

Tack, då vet jag det:)
  • jamka

Jag har alltid drömt att få en dotter så namnet för en flicka har vi valt för länge sedan, det blir svårare om det blir en pojke till. Vi har ett jättesött pojknamn Bjarke men det är nog ingen i Sverige som heter så, bara i Danmark.

• jamka
    LokesMammi skrev 2013-10-26 20:34:19 följande:

Ok. Freja hade jag på listan när Loke låg i magen, men det vill jag inte ha längre då "alla" heter det! =) "Alla" heter Loke har jag upptäckt! =) Thor är fint, men en i bekantskapen har en son som heter Thor. =)
    I min sons skola är det bara han som heter Loke:)
  • jamka
    Nummelin89 skrev 2013-10-26 23:16:09 följande:
    Vi hade Freja och Loke på listan när dottern låg i magen men det blev en Idun eftersom Freja har blivit  för vanligt 
    nu har vi Loke, Tor och Oden på förslag till lilla i magen men har inte hittat nått bra tjej namn som passar än :P

Idun är jättefint:)
  • jamka

När det gäller mig så mådde jag illa och kände mig gravid trots att det var missfall på gång året 2011. Om inte lite brunt så skulle jag aldrig fatta att det var missfall eftersom brösten ömmade och jag var vrålhungrig hela tiden.

Men när jag var gravid 2006/2007 med mitt första barn så hade jag svaga symptom en vecka och inga alls nästa så jag gav 40% på att det blir missfall. Men magen växte och på RUL v. 18 fick jag se att fostret utvecklar sig som det ska. Nu är sonen 6 år:)

Men om du känner dig orolig så kanske bäst att åka ock kolla om allt är som det ska vara.

Då är vi både två i v. 6+5:)    

• jamka
    claire skrev 2013-10-31 18:14:20 följande:
    Jag tänker också jättemycket på jobb.

Jag är projektanställd i ett projekt som har slutdatum juni 2015 - men min beräknade BF är ett år tidigare :/
    Jag tänker vänta med att berätta tills jag är i ca vecka 15  hade jag tänkt. Det blir i samband med starten efter julledigheten. Då har i ändå tid på oss att hitta någon som kan jobba för mig. Det jag är orolig över är att inte ha något jobb efter föräldraledigheten. Funderar på hur det skule vara att bara ara mammaledig i 6-7 månader så att jag "hinner" komma tillbaks till projektet innan det slutar.  Detta tar upp det mesta av min tankeverksamhet just nu.

Har någon en liknande situation med jobb? 

Hej! Jag är också projektanställd, 6 månader i taget, t.o.m. 2016. Skulle inte berätta för arbetskamrater och chefen men svimmade nästan på jobbet när jag fick blödning i v.6. Då avslöjade jag för min chef och en till hur det var med mig och att jag trodde att det var missfall. Men det var inte missfall och nu är jag i v. 7+3. Jag vill också börja jobba lite när barnet är 8 månader. Jag älskar mitt jobb och hoppas att jag får fortsätta där.
Svar på tråden Bf Juni 2014