Bf Juni 2014
Här bara 6+4, känns som en evighet till v. 12. LokesMammi, jag har också en Loke hemma:)
Här bara 6+4, känns som en evighet till v. 12. LokesMammi, jag har också en Loke hemma:)
Hur räknar ni i vilken vecka ni är? När kommer man in i v. 7?
1) 6+0
2) 6+4
3) 7+0?
Jag märker att här på FL säger man att man är i vecka 7 om man är 6+0 men på andra sidor räknar man annorlunda, även hos barnmorskan. När jag var i vecka 6+2 tyckte jag att jag var i v. 7 men barmorska rättade mig att 6+2 betyder vecka 6! Hur är det egentligen?
Jag har alltid drömt att få en dotter så namnet för en flicka har vi valt för länge sedan, det blir svårare om det blir en pojke till. Vi har ett jättesött pojknamn Bjarke men det är nog ingen i Sverige som heter så, bara i Danmark.
När det gäller mig så mådde jag illa och kände mig gravid trots att det var missfall på gång året 2011. Om inte lite brunt så skulle jag aldrig fatta att det var missfall eftersom brösten ömmade och jag var vrålhungrig hela tiden.
Men när jag var gravid 2006/2007 med mitt första barn så hade jag svaga symptom en vecka och inga alls nästa så jag gav 40% på att det blir missfall. Men magen växte och på RUL v. 18 fick jag se att fostret utvecklar sig som det ska. Nu är sonen 6 år:)
Men om du känner dig orolig så kanske bäst att åka ock kolla om allt är som det ska vara.
Då är vi både två i v. 6+5:)