• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • strumpan123
    kakabus skrev 2013-10-11 21:30:07 följande:
    EQ85 Den tabellen var lugnande för mig att läsa där står ju att man i v 5+ kan ha lika lite hcg som i vecka 3+ och det är helt normalt! Sdå kan jag släppa att det digitala cb fortfarande visade 1-2 trots att jag är i v 5+ (eg 6+ men det tror jag inte själv) och verkligen strunta i att testa igen! Nu tjejer tar vi och slappnar av, vi ÄR gravida
    Känner att jag tänker hålla med! Ska sluta oroa mig!
    Kan oroa mig den 21,a isf om det är knas på vul eller något men för nu så slutar jag =) 
  • hundtok

Jag kräktes runt BIM men har sedan dess bara mått lite småilla fram tills idag då kräkningarna var ett faktum igen. Blä!

• LokesMammi

Det är skönt att man varit större tidigare (fetare) o att man sparat dom byxorna. Dom kommer till användning just nu! Måste bara köpa nya leggings! =)

Magen har blivit stor, men inte nedre delen av magen där bebisen ligger! Jobbigt! vill inte att det ska synas ännu. Går in i v 8 på söndag. 7+0.

Jag gick på liberal lchf kost innan gaviditeten, kan jag inte äta längre. Hungrig o illamående om vartannat. Måste då äta för att inte må sämre. Kan inte äta bacon, inte korvar. Klarar inte av grädd o cf såserna. Äter vanliga smörgåsar. Inte bra. Ändå har jag gått ner i vikt! :/   

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • FruSvanslös

Hej tjejer!

Här är en till som precis plussat :)

BF 19 juni enligt sista mens. Jag har en son på 11 månader och detta var andra försöket till ett syskon, är så glad och lättad att det tog sig så fort. Tog drygt ett år med sonen.. Jag har inte några direkta symptom än.. Mensvärk till och från och lite ont i brösten. Men det har jag alltid innan mens. Var bombsäker på att mensen skulle komma, men icke! :)

När är det man egentligen brukar ringa in för att få en tid till inskrivning? Med sonen ringde jag in i vecka 6 och barnmorskan jag pratade med sa att jag ringde in väldigt tidigt, men hon bokade ändå in mig. Någon som har koll?

Förresten, finns det någon facebookgrupp för Junimammor 2014 än? :)

• rosii

Nog har jag tyckt att jag varit yr, men ikväll tog det priset. Höllpå svimma, kom helt plötsligt. Det börja ringa i öronen & svartna för ögonen, dessutom är man på jobbet & kunder & kollegor blir oroliga. Ramlade ihop på golvet. Någon som är såå yr? Hade ätit ganska nyligen & ställde mig inte upp. Hade stått ett tag. Möjligen att jag var stressad just då. Jätte obehagligt iaf :(

• EQ85

Har du koll på vad ditt BLodtryck är?

Mitt e superlågt så kn också få.såna svimningskänslor.men svimmar inte

rosii skrev 2013-10-12 01:53:01 följande:
    Nog har jag tyckt att jag varit yr, men ikväll tog det priset. Höllpå svimma, kom helt plötsligt. Det börja ringa i öronen & svartna för ögonen, dessutom är man på jobbet & kunder & kollegor blir oroliga. Ramlade ihop på golvet. Någon som är såå yr? Hade ätit ganska nyligen & ställde mig inte upp. Hade stått ett tag. Möjligen att jag var stressad just då. Jätte obehagligt iaf :(

• EQ85

Ja nu skq vi njuta av att vi är gravida.

• mammasusan

4+5 idag klarat mig flera dgr längre än sist fortfarande inte mkt symptom, sticker lite i magen & ljumskarna ibland, hungrig, smått illamående då & då igår....skulle vilja sova & vakna måndag morgon ist

Hur mår ni andra som är ungefär som mig?