• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • rosii

Dra mig baklänges vad jag är trött & fryser hela tiden. Jag sover inte dåligt heller, sover bra & mkt men är så trött iaf. Fryyyyyser som en dåre. Är så trött & frusen att jag inte orkar göra ett skit. Ligger bara på soffan under duntäcket. Sååå jobbigt!!

• Frozen
    Maldita skrev 2013-10-14 07:45:48 följande:
    Jag kan tyvärr inte bli gravid, min stora sorg som har vänts till min stora lycka då en vän till mig, en fantastisk människa, hjälper oss som surrogatmamma. Hon har själv lidit av barnlöshet tidigare i ett förhållande med ivf och kämpande. Idag har hon fyra underbara egna ungar och hennes familj är komplett. Glädjen och tacksamheten är stor, efter att hon vänt sig till oss och vill hjälpa.
    Grattis va spännande och välkommen hit. Jag antar att ni inte bor i Sverige!? Men kul att ni hittat en lösning Glad
  • Frozen
    honey1 skrev 2013-10-14 09:47:49 följande:
    Vadåra? Får man inte ha surrogatmamma i Sverige?
    Nej tyvärr är det inte lagligt. Jag tror inte embryoadoption är lagligt heller.
  • strumpan123

Idag finns det nog inte mkt positivt, förutom graviditeten och killen som stöttar. Grät halva dagen igår och känner att jag vill gråta hela dagen och hela veckan men håller igen nu på jobbet... Är ju så extremt känslig nu och det är 3årsdagen sen min bror dog. Officiellt är den på onsdag vad alla tror men vi närmaste vet att det var idag. Minsta lilla får bägaren att rinna över nu. Imorgon har jag tagit semester då jag och mamma ska ha lite minnesstund, tända ljus, umgås och sedan på kvällen är det faktiskt en seans här i staden vi ska gå på. Vilken dag det kommer bli

• Cakes

Hej,

Jag har en liten fråga till alla er med illamående. Hur hanterar ni det? Jag har absolut inte så illa att jag tror att jag kommer att få någon medicin utskriven (ska på inskrivningssamtal först om en och en halv vecka dessutom). Men det börjar bli svårt att hålla humöret uppe eftersom jag mår pyton hela tiden. Dessutom rapar jag jättemycket, är det någon annan som gör det? Sen så känns det också som om att jag "har någonting i halsen" hela tiden, men det försvinner inte. Skumt värre!

Jag sitter och toktuggar tuggummi, det är typ det som hjälper bäst just nu. Också skönt att vara på jobbet, det är faktiskt lättare när man tvingas tänka på annat. I helgen, då jag var ledig, var det inte alls kul.

Sen så undrar jag också, jag går runt med konstant huvudvärd, nästan lite småfeber. Vilka värktabletter får man ta när man är gravid?         

Usch, kände att detta blev ett klagande inlägg... men eftersom vi inte har berättat till någon så kan jag ju inte direkt gå och klaga och berätta för alla hur jag mår. Då kommer de ju fatta. Aja, det var skönt att skriva av sig lite.... tack :)

• Frozen

Cakes, jag tror inte det är svårt att få medicin utskriven och är det så att det känns outhärdligt skulle jag ringa BM och fråga om de kan hjälpa eller om du direkt ska gå till VC. Sen om medicinen hjälper är ju en annan femma, för mig tog den udden av illamåendet men jag blev istället jättetrött. 

Jag har också haft en del huvudvärk men kaffe har hjälpt, ipren ska du inte ta men alvedon går bra.

Sen kan du alltid säga till folk att du håller på och bli sjuk, det är så jag egentligen känner i kroppen av och till, som att värsta förkylningen är på väg att bryta ut Obestämd

Och den där känslan att ha nånting i halsen hela tiden, känner precis igen.  

• Cakes
    Frozen skrev 2013-10-14 11:36:24 följande:
    Cakes, jag tror inte det är svårt att få medicin utskriven och är det så att det känns outhärdligt skulle jag ringa BM och fråga om de kan hjälpa eller om du direkt ska gå till VC. Sen om medicinen hjälper är ju en annan femma, för mig tog den udden av illamåendet men jag blev istället jättetrött. 

Jag har också haft en del huvudvärk men kaffe har hjälpt, ipren ska du inte ta men alvedon går bra.

Sen kan du alltid säga till folk att du håller på och bli sjuk, det är så jag egentligen känner i kroppen av och till, som att värsta förkylningen är på väg att bryta ut Obestämd

Och den där känslan att ha nånting i halsen hela tiden, känner precis igen.  

Okej, vad bra! Fick för mig att de ogärna skrev ut den medicinen. Men ja, det låter ju inte kul att bli trött. Är redan trött så det räcker... orkar max till åttatiden på kvällarna, sen tokdäckar jag. 

Okej, har inte varit sugen på kaffe dock de senaste veckorna. Men jag kanske ska försöka få i mig lite, eller inhandla Alvedon :)

Ja, jag körde "jag håller nog på att bli sjuk" för några veckor sedan. Detta var innan jag visste att jag var gravid, haha. Jag var så sjukt hängig men det bröt aldrig ut. Haha, mina kollegor blev nog oroliga för mig :) 

Vad konstigt att vi båda har en sådan känsla, undra vad det kan bero på? Jag försöker typ dricka och hosta, men det går ändå inte över. Haha, det är konstigt det här med var kroppen gör när man är gravid :)

Tack för dina svar!