• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • rosii
    Cakes skrev 2013-10-14 11:23:01 följande:
    Hej,

Jag har en liten fråga till alla er med illamående. Hur hanterar ni det? Jag har absolut inte så illa att jag tror att jag kommer att få någon medicin utskriven (ska på inskrivningssamtal först om en och en halv vecka dessutom). Men det börjar bli svårt att hålla humöret uppe eftersom jag mår pyton hela tiden. Dessutom rapar jag jättemycket, är det någon annan som gör det? Sen så känns det också som om att jag "har någonting i halsen" hela tiden, men det försvinner inte. Skumt värre!

Jag sitter och toktuggar tuggummi, det är typ det som hjälper bäst just nu. Också skönt att vara på jobbet, det är faktiskt lättare när man tvingas tänka på annat. I helgen, då jag var ledig, var det inte alls kul.

Sen så undrar jag också, jag går runt med konstant huvudvärd, nästan lite småfeber. Vilka värktabletter får man ta när man är gravid?         

Usch, kände att detta blev ett klagande inlägg... men eftersom vi inte har berättat till någon så kan jag ju inte direkt gå och klaga och berätta för alla hur jag mår. Då kommer de ju fatta. Aja, det var skönt att skriva av sig lite.... tack :)

Tuggar du mycket tuggummi sväljer man mycket luft kanske därför du rapar. Upplever samma :)
  • honey1

Jag mår förjävligt dåligt hela jävla tiden. Hatar det här. Förstår inte varför jag mår mer illa denna gång?? Det sägs ju att man mår mer illa med tjejer men har redan en tjej och hon fick mig bara att bli åksjuk och illamående om jag inte åt ordentligt... Men det här... Det är så jag tror att det är tvillingar.

Eller har ni mått sämre med killar än tjejer?

• Tizi

Jag mådde bra med sonen och ganska illa med dottern och nu mår jag oxå illa till och från..

honey1 skrev 2013-10-14 14:02:10 följande:
    Jag mår förjävligt dåligt hela jävla tiden. Hatar det här. Förstår inte varför jag mår mer illa denna gång?? Det sägs ju att man mår mer illa med tjejer men har redan en tjej och hon fick mig bara att bli åksjuk och illamående om jag inte åt ordentligt... Men det här... Det är så jag tror att det är tvillingar.

• Cakes
    rosii skrev 2013-10-14 13:04:49 följande:

Tuggar du mycket tuggummi sväljer man mycket luft kanske därför du rapar. Upplever samma :)

Aha, det kanske beror på det :) Aja, men då får det vara så. För utan tuggummina överlever jag nog inte illamåendet ;)
  • Ulrika 260

Hej, någon som varit på VUL? Såg ni något då? Jag ska den 4 november och hoppas se någonting då. Är så orolig hela tiden eftersom vi fick missfall i vecka 12 i somras. Då var vi på ultraljud i vecka 9, allst såg bra ut o barnmorsan sa att om man har sett ett hjärta slå i vecka 9 så är risken för missfall lika stor som efter vecka 12.

• rosii
    Cakes skrev 2013-10-14 14:34:41 följande:
    Aha, det kanske beror på det :) Aja, men då får det vara så. För utan tuggummina överlever jag nog inte illamåendet ;)

Haha absolut, jag tuggar ist för att röka/snusa. :)
  • rosii
    Cakes skrev 2013-10-14 14:34:41 följande:

Haha absolut, jag tuggar ist för att röka/snusa. :)
  • rosii

Jag har väldigt svårt att tro på såna där myter, är säkert kul att spekulera men allt beror på tillfälligheter :) jag mådde inte illa, inte de minsta med dottern. Samma som de där med att man föder tidigare med andra barnet i jämförelse med första. Bara tillfälligheter. Haha fru mutter idag :) !!
  • kakabus

När jag väntade sonen spydde jag i flera månader. Med dottern mådde jag inte illa alls!
  • Lolanthe

Har nyss plussat, gick på första försöket så är nästan i chock, Men superglad! BF är ungefär 28 juni om allt gå bra. Jättekul att följas åt!