• Tizi

Bf Juni 2014

Bf+5 idag... Inga känningar.. Färdknäpp både igårkväll och nu i morse!

Nu får man njuta av en fin solig dag med familjen och tänka att varje dag som går är en dag närmare bebis!

Imorgon TUL och förhoppningsvis ny hinnsvepning. Hoppas såå att bebis kommer senast tisdag så vi hinner landa lite innan midsommar som var tänkt att spenderas med vänner. Har ni planer för midsommar?

• Tizi
    CeciliaJL skrev 2014-06-15 11:02:56 följande:
    Tizi: min yngsta systerdotter fyller ett år på midsommarafton så jag skulle gärna gå på hennes kalas och sen fira med familjen. Men jag är nervös inför amningen då den inte fungerade förra gången och nu vill jag verkligen att det ska fungera. så jag vill känna mig igång med amningen innan jag åker bort någonstans. Just nu känns det ju inte troligt att det blir så dock :( då måste hon typ komma under dagen idag.

Ja det med amningen känns skönt om det fungerar först såklart. Det har det gjort med de andra barnen så jag hoppas det blir så även denna gång. Skulle vart bättre om midsommar var ytterligare en helg bort så bebis definitivt vart ute och man hunnit landa ordentligt, men men!

Nu på förmiddagen har jag haft massor förvärkar och ryggont samt kissat typ 100 ggr?! Så fort jag får en sammandragning blir jag superkissnödig av nån anledning. Det verkar dock inte komma igång med några ordentliga värkar än..
  • Tizi

Låter som det definitivt är på gång om du kan räkna så. Lycka till!

CeciliaJL skrev 2014-06-15 19:04:08 följande:
    Jag har nu regelbundna sammandragningar som gör ont i nedre delen av magen och i ryggen. De håller i sig i cirka 50 sekunder och har gått från var 6-9onde minut till var 5-6 på typ tre timmar. Jag vill verkligen att vi ska åka till BB ikväll/inatt men jag vågar ännu inte tro på det.

Jag hade rätt ont i ryggslutet och nedre delen av magen ett tag nu på kvällen när jag lagade mat, men det ökar inte i styrka eller kommer regelbundet utan är mer konstant som mensvärk under en halvtimme sådär.. Sååå frustrerande, dra igång nudå!!
  • Tizi

Grattis Cecilia!! Och lycka till cakes!!

Idag var jag och kolla till bebisens fostervattensmängd o navelsträngsflöde samt gjorde ctg. Allt såg bra ut, skönt!

Jag fick dock världens mest oförstående bm och jag bröt ihop totalt av besvikelse över att jag inte fick den bm jag hade sist som gjorde svepning på mig. Denna bm ville jag INTE skulle röra mig och vi diskuterade inte ens en svepning nu och jag har typ gråtit hela förmiddagen av besvikelse och irritation över denna jäääävla övertid, jag hatart!!

Jag blev precis likadan sist när jag gick över och bara grät en hel dag av frustration. Hormoner kanske och hon kom ut dan efter, men det lär ju inte den här ungen göra för just nu känner jag ingenting!!! Grrrr!!

• Tizi

Bf+6 idag och jag kommer bli igångsatt senast den 25 juni iaf sa min bm.

Så jag får väl räkna så nudå, högst 9 dagar kvar!

• Tizi

Devilsdaughter: Hon kom 12 dagar efter bf, men sonen kom 7 dagar innan bf 2 år tidigare så det kändes ju som jag gick över tiden myyyycket längre då jag lite naivt trodde jag skulle få tidigare igen.

21 dagar?! Hjälp, att du stod ut alltså!!

Min bm sa att dom hade ändrat igångsättningstid här till 42+0 istället för 43+0. Väldigt bra tycker jag då det finns en del risker med att gå över..

• Tizi

Kul Sickan, då är bebis säkert här idag!

Nån som gått över längre än mig? Bf+7 och jag känner mig bara mindre och mindre gravid för varje dag som går. Knappt några sd längre, magen känns mindre o bebis är ganska slö. Jag har tappat hoppet om att komma igång av mig självt. Fruktansvärt humör är jag på och lipig som bara den. Det suger verkligen att gå över tiden!!!

• Tizi

Jag var på spec mvc igår, ska till bm imorrn och spec mvc på torsdag igen så bebisen är under kontroll som tur är.

DevilsDaughter skrev 2014-06-17 10:47:23 följande:
    Tizi: När har du nästa tid hos BM? Att magen är mindre och bebis slö kanske kan vara bra att kolla upp..

• Tizi

En fråga. När man får tid för igångsättning, får man då önska dag? Kanske löjligt men jag är nämligen 42+0 samma dag som bebisens storebror fyller år, känns ju jäkligt tråkigt om dom ska behöva dela födelsedag..

• Tizi

Precis vart hos bm. Bf+8 och fick en ny hinnsvepning som jag VERKLIGEN hoppas hjälper till att få igång det. Bebis huvud är fortfarande jätterörligt och hjälper ju inte till att trycka på inifrån direkt.. Bm öppna upp till 2 cm. Imorrn ska jag till spec mvc och göra viktuppskattning och få tid för igångsättning. Sen är det bara att fortsätta vänta...

• Tizi

Hehehe, vi har jättefint väder här så jag känner lite att bebben kan hellre komma när det är regnigt :) Just nu känner jag mig dock så jädra bitter o sur så jag struntar i att bry mig om när den kommer då den ändå är ute inom en vecka.

Midsommar är ändå "förstört" nu då vi i princip hade räknat med att bebben skulle va född vid det laget och vi kunde fira med våra vänner. Nu kaaan den ju komma samma dag eller så är jag fortfarande gravid och därmed sur o osocial till tusen! Bläääää för övertid!!

DevilsDaughter skrev 2014-06-18 09:55:53 följande:
    BF+1 Vaknade med samma känsla idag som igår- Det kommer ingen bebis idag.. Vet ni vad min man sa igår när jag beklagade mig lite.. Att vill "vi" verkligen att bebisen kommer denna veckan då? Jag bara ehh va? Varför inte? Då sa han: Det är ju inte jättefint väder och det hade ju varit roligare att vara pappaledig när det är riktigt sommarväder. 

Han tyckte alltså att vi gott kunde vänta med att få barnet ialla fall en vecka till så att han får riktigt semesterväder när han är ledig.. Kann ju säga att han kan vara glad att han lever idag! Jag är hemma hela dagarna rastlös med tre barn som bara vill hitta på saker (såklart)  medan jag helst vill gräva ner mig och varje dag känner mig som en värdelös mamma som inte kan njuta av att vara ledig tillsammans med mina barn.. 

• Tizi

Jamen verkligen! Jag vill helst bara vara hemma och inte träffa nån på midsommar så länge jag är gravid. Definitivt inte runt 30 pers som vi kommer att bli med alla vuxna och barn om vi åker. Enda anledningen att jag kan tänka mig åka dit är för min man och mina barns skull då jag vet att dom skulle tycka att det var roligare än att bara sitta hemma.

Ponyo skrev 2014-06-18 10:47:09 följande:
    Angående midsommar känner jag som er... Blä vaddå fira? Fick erbjudande att komma på middag hos släkt en halvtimme bort bara men jag vet inte om jag pallar! :( Är trött och tung och hormoniell, orkar inte hålla upp nån sorts social fasad! Nu måste jag vara lite ego och bara vila, maken tycker samma o vill också vara hemma. Skönt.

• Tizi

Devilsdaugter: Mitt första barn var ruckbar och fixerades först en dag innan han kom ut en veckla innan bf. De två andra graviditeterna har bebisarna legat rörliga fran tills dom kommit ut och jag gick ju över 12 dagar respektive att jag är 8 dagar över hitills nu så jag tror definitivt att det påverkar mycket!!

Förstår att du tycker det är jobbigt att inte kunna aktivera barnen o vara själv med dom! Min man är ledig nu och två månader framåt och det är jag väldigt tacksam för! Vi får kämpa på helt enkelt. Snart är dom små envisa ongarna ute och man kan lägga övertiden bakom sig!!

• Tizi

Bf+9 idag...

Har vart och viktuppskattat bebben idag till nära 3600g och allt såg fortsatt bra ut på ctg och med fostervatten o moderkaka.

Fick ytterligare en hinnsvepning, hahaha herregud vad dom vart därinne och grejat de senaste två veckorna. Svept både idag o igår o idag kom hon intill bättre så det går väl lite framåt iaf. Får se om det kan ge verkan nudå. Det molar och känns ömt men det har bara gått 2h än sålänge så hoppas jag med får en midsommarbebbe!

• Tizi

Grattis!! Avis!!

Sickan12 skrev 2014-06-19 12:36:55 följande:
    Igår på Bf+7 föddes vår dotter :D. Hej och hå!

• Tizi
    DevilsDaughter skrev 2014-06-19 19:08:27 följande:

Tizi: Är det andra hinnsvepningen? Hade det hänt något efter första? 

Sickan: Grattis!!

Sessan: Så känner ja med, att det aldrig kommer ta slut. Hade nog hellre inte känt någonting faktiskt än att ha det såhär och bli lurad varje gång. Tar på psyket att få förhoppningar hela tiden för att sen inse att det inte var något utan bara falskt alarm..

Det är fjärde hinnsvepningen!! Min bm gjorde ett försök den 4/6 men kom inte intill så jättebra, spec mvc gjorde den 9/6, min bm igen igår och spec mvc idag. Envisa onge att inte komma ut..

Det har kommit blodblandat slem efter varje gång men inte så mycket mer. Har mer sd och molande idag så får se om det kan leda nån vart nu. Ska tillbax till spec mvc på måndag och då blir det antingen igångsättning samma dag eller på tisdag!
  • Tizi

10 dagar över tiden idag..

Trodde verkligen att sd skulle leda nån vart igårkväll men natten blev lugn och det ser ut som vi blir utan en midsommarbebis.

Vakna nu på uruselt humör och vill verkligen inte fira midsommar idag!! Får väl bryta ihop lite och sen o rycka upp mig för familjens skull..

Glad midsommar på er andra!

• Tizi
    rosii skrev 2014-06-22 08:20:14 följande:

Bf+10, SUCK. Enda önskan jag har nu är att det startar spontant innan en igångsättning blir aktuell. Men det känns lite hopplöst måste jag säga. Ja mena, har jag gått 10 dagar över tiden har jag svårt att tro att något hinner hända innan bf+15... /sjukt sur & deppig

Känner PRECIS som dig. Bf+12 idag och det händer lixom ingenting nytt.. Jag har ju sd men inga som gör direkt ont eller ökar i styrka. Så trist! Imorrn har jag sista kontrollen innan jag får tid för igångsättning. Sjuuuukt att behöva bli igångsatt med tredje barnet när de andra två startat spontant!
  • Tizi
    rosii skrev 2014-06-22 11:13:49 följande:

Tizi; jag ska också på kontroll på bf+13, jag ska till bm & då skulke vi boka in tid till spec mödra. Men fifan att detta är jobbigt.

Devilsdaughter; nä, jag påbörjar överburenhetskontroll på bf+15. Bm trodde inte dom skulle låta mig gå över så mkt mer pga blodtrycket. Jo man vill ju helst att det drar igång naturligt, det är ju liksom det som är.charmen sista tiden att vänta på..

Ja det känns ju pissigt (ursäkta uttrycket) att behöva bli igångsatt till sist ändå när man väntat så himla länge!! Men hellre det än riskerna som finns med att gå överburen längre. Jag läste en artikel nu att dödligheten är dubbelt så stor efter v42 än i v40!! Jättekul läsning...
  • Tizi

Nu är äntligen min lilla tjej född på bf+13!! Började få regelbundna sd från ca 21 som ökade i styrka och sen efter en halvtimme på förlossningen 00.16 var hon ute, snabbt o bra! 3460g o 51 cm lång.

Svar på tråden Bf Juni 2014