• Tizi

Bf Juni 2014

Jag förstår dig!! Jag ska oxå göra ul imorgon och är då v 8+5. Jag tror jag får välja mellan VUL o vanligt ul utanpå magen som jag fattade det. Är supernervös att det inte ska va bra men samtidigt kommer jag vara överlycklig om jag får se ett litet hjärta slå!! Jag ska då få med en bild och sen ska vi berätta för barnen o våra föräldrar som inget vet än!

Cakes skrev 2013-11-06 13:58:24 följande:
    Usch, jag är SÅÅÅÅÅ nervös inför morgondagens ultraljud i vecka 8+6! Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att allt ser bra ut.

Känns som om jag kommer att hålla andan fram tills att jag ser det lilla hjärtat....!

Jösses, någon mer som varit så här nervös inför första ultraljudet?!     

• Tizi

Jag har mitt kl 14! Jag ska ju åka tåg till Gbg så har en bit att resa innan. Lycka till!!

loglady skrev 2013-11-06 18:12:48 följande:
    Tizi och Cakes: Då är vi tre nervösa inför imorgon. När på dagen gör ni era? Jag har som tur är mitt på morgonen, så slipper man gå hela dagen och noja!

• Tizi

Vad kan det betyda? Fy vad jobbigt!! Hoppas allt är bra med din bebbe!

Lotta 84 skrev 2013-11-07 06:27:25 följande:
    Vi var på ul igår och de såg inte helt bra ut, dom såg en vätskeansamling i buken på bebis, så vi ska på nytt ul den 25:e. :/

• Tizi

Jag har inte blivit erbjuden VUL/ul utan jag bokade det privat! Tycker alla borde få göra det någon gång innan v12!!

claire skrev 2013-11-06 20:40:26 följande:
    Jag går loss på clementiner:) Men så älskar jag ju frukt och surt i vanliga fall också. 

Imorgon ska vi på inskriningssamtal! Så orättvist att i är många som blir erbjudna ul/vul. Det har inte i:(

Är så nyfiken på om det finns ett tickande hjärta eller inte.. 

• Tizi

Jag ska ha inskrivning i v13. Jag valde dock att gå på hälsosamtal i v7 eftersom det var ny mvc och ny barnmorska. Jag tyckte det kändes bra trots att det är mitt tredje barn, fick prata av mig om min oro sen förra graviditeten samt fick en bok jag läser flitigt i! Man glömmer ju snabbt när det var 5 år sedan sist

stiletto skrev 2013-11-06 21:29:04 följande:
    Är det bara jag som inte träffat barnmorskan än? Har mitt första besök i v. 11. Eftersom det är mitt andra barn kunde jag hoppa över hälsosamtalet men det känns som alla andra redan har träffat barnmorska, läkare, fått tid till RUL och tagit prover. Ja, jag vet att jag säkert överdriver nu men ibland känns det som jag har inbillat mig att jag är gravid eftersom inget händer.

• Tizi

Åh vad skönt! Själv sitter jag på tåget och är suuupernervös!! 3 timmar kvar...

loglady skrev 2013-11-07 10:53:38 följande:
    Nu har vi gjort vårt ultraljud. Allt såg bra ut och bebisen var så stor som den borde vara, precis på dagen enl sista mens. BF 16/6.

• Tizi

Mitt ul var oxå bra!! enligt det ultraljudet var jag 9+1 och bebis mättes till 24,1 mm! Underbart känns det nu

• Tizi

Ja men jag blir nog ändå flyttad nån dag framåt igen vid rul eftersom jag är ganska säker på när äl skedde, men det kanske påverkar när ägget fäste? Jag plussade ju ifs ganska tidigt med. Men mitt bf blev 10/6 nu så ditt borde ju va 9/6 isf?

Cakes skrev 2013-11-07 14:24:33 följande:
    Hihi, då är det bara en dags skillnad på oss :) Hihi, och 1,3 millimeter! Grattis :)

• Tizi

Här är min lilla bebis från igår 9+1. Huvudet åt vänster syntes faktiskt lite tydligare under själva ul och plutten rörde på sig med!

Svar på tråden Bf Juni 2014