• Tizi

Bf Juni 2014

Åh så kul att få se den lille!! Och bli framflyttad lite med :)

EMTP skrev 2013-10-21 11:27:40 följande:
    Här var jag på vul klockan 9 imorse. Var så nervös innan att jag trodde hjärtat skulle hoppa ut ur bröstet på mig.

Men allt såg bra ut i magen. Blev flyttad från 8+1 till 8+4 och läkaren tyckte gott att jag kunde gå efter den beräkningen istället för efter senaste mens, så då gör jag det. Närmare den magiska vecka 12. :)

Ett hjärta som slog och 19,8 mm lång var hen. 

Nu har jag dock ganska mycket molvärk, men antar att det är helt normalt eftersom man varit där och "bråkat" lite,       

• Tizi

Härligt!! Jag är oxå 6+2 idag!! Fick du något mått?

strumpan123 skrev 2013-10-21 14:30:21 följande:
    Det såg bra ut!!!!!! Rätt storlek på fostret!!! Men för tidigt att se hjärtat på den dåliga maskinen han hade. Ska tillbaka om tre veckor igen. Överlycklig! !!!!! Jag är gravid med en bebis i rätt storlek denna gång! Han trodde 6+2 Så bara 3 dagar tidigare vilket kan ha varit äggets tid innan det satt sig iiiiiiih

• Tizi

Jag är 28 och min man 34. Detta blir vårt tredje mirakel! :)

• Tizi

Jag går in i v8 (7+0) idag!! Var på hälsosamtal igår och nu dröjer det ända fram till 5 dec innan det blir inskrivning. Då är jag i v13 (12+5). Känns lååångt dit men eftersom jag är utomlands så fick vi skjuta fram inskrivningen lite. Jag funderar på att göra ett VUL privat för jag vill verkligen inte vänta till rul i v 19-20. Tänker både på MA och tvillingar.. Nån som gjort privat?

• Tizi

Oj herregud vad dyrt! Jag gjorde könsbestämmande ul i Göteborg med dottern och det kostade 500 kr så räknar med nått liknande om jag hittar något privat här i stan jag bor.

Amalian83 skrev 2013-10-26 12:28:32 följande:
    Jag har inte gjort ultraljud privat för jag är bara i vecka 8, men jag ska göra det. 12+1

I Norge kostar det 1 300 kr, men ultraljudet på sjukhuset hade jag fått vänta på till januari och jag kan verkligen inte gå hela julledigheten utan att veta eller berätta. Så det är värt det även om det är galet dyrt.

Min syster gjorde detsamma med hennes första, på samma ställe. Så jag vet att dem är bra :)

• Tizi

Jag är 7+1 idag och säger då att jag är i vecka 8 för jag är ju i den åttonde veckan. 7 veckor har passerat och är fullgjorda. Tycker det är ganska lätt egentligen?! :) men som sagt räknar ju sjukvården fullgjorda veckor och dagar och när jag pratar med dom säger jag ex 7+1!

• Tizi

Jag är oxå rädd för mf/ma så jag har bestämt mig för att boka ett VUL privat runt v10 och sen försöka släppa rädslan om allt ser bra ut efter det, men vägrar vänta till v19 till rul iaf!

Jag har fortf massa symptom och jag var nyss ute och joggade några km och det gjorde såå ont i brösten trots att jag hade en bra sport-bh. Så jag fick mest gå eller hålla i brösten när jag sprang, hehe herregud va det måste sett ut...

• Tizi

Jag gjorde vul/ul varannan vecka från v7 i min senaste graviditet pga blödningar. Skitjobbigt var det men otroligt skönt att få se att det fanns liv därinne i magen. Nu tänker jag att risken blir mindre för varje vecka som går. Sedan vill jag gärna ha en ul-bild som jag kan visa för syskonen när vi berättar sen!

Sickan12 skrev 2013-10-27 20:00:46 följande:
    Har också funderat på det. Fast om jag känner mig själv rätt så hjälper inte ett extra ul. Det är ju bara ett "ögonblicksläge". Sambon tycker också det är onödigt, men vi får se...

• Tizi

Ja det var kk. Jag blev väldigt bra bemött och fick komma in samma dag varje gång. Nu har jag inga blödningar än så länge så finns ju ingen "bra" anledning att ringa för att göra VUL där så det får bli privat.

Lotta 84 skrev 2013-10-27 20:55:22 följande:
    Var det vården som erbjöd dig vul/ul varannan vecka pga blödningarna?

Jag har haft många blödningar denna graviditet och jag har fått kämpa för att ens få komma in på en undersökning. :/

Svar på tråden Bf Juni 2014