• Tizi

Bf Juni 2014

Usch, ringde precis en privat klinik för att boka VUL och världens mest otrevliga och oförstående tant svarade snäsigt att läkaren inte gör ultraljud förrän i vecka 14. Jag sa att "oj det blir nog lite sent" och då snäste hon igen och frågade "vadå, mår du dåligt eller?"

Avslutade samtalet ganska snabbt och åh vad less jag blev känslig som man är nu.. Blir nog inget VUL för mig om jag inte hittar någon annan mottagning..

• Tizi

Nä nu blev jag så sur att jag ringde till Mamma Mia i Gbg där jag gjorde könsbestämmande ul sist. Hon som svara var supertrevlig så nu har jag ultraljud inbokat om drygt en vecka! det får va värt 1,5 h med bil eller tåg även om det känns galet. Men kan ju alltid passa på att julshoppa lite oxå! :)

• Tizi

Jag hade fruktansvärd nästäppa sist och min bm rekommenderade rhinokort då. Det tar 3-4 dagar innan det ger effekt men då kunde man använda vanligt nässpray under tiden som tur var och sen försvann nästäppan helt!! Så gött!!

rosii skrev 2013-10-30 06:08:01 följande:
    Någon med tips på hur jag får bort nästäppan? Eller lindrar den iallafall. Har svårt att andas hela tiden, värst är det till natten.

• Tizi

Nej det finns att köpa på Apoteket. Har för mig att det stod att gravida inte skulle använda det i bruksanvisningen vilket jag dubbelcheckade med min bm som sa att det var okej ändå. Så jag använde det då jag var desperat!! Tråkigt att du fått så dåligt bemötande och fått ta reda på allt själv!!

rosii skrev 2013-10-30 17:41:12 följande:
    Tizi; rhinokort är det på recept?

Zandraclaesson; kunde du sluta med mentholen sen direkt? Tunga grejer ;)

Alltså det är fan lite lustigt allt vilken skillnad på att vara gravid igen. Förra bm när jag väntade flickan till -10, hon kunde inte ( brydde sig inte?) Om att hjälpa mig. Jag hade hemsk halsbränna som jag spydde av, nu får jag veta att drt finns hjälp på recept att få!

Jag hade även hemsk nästäppa, nä det var bara att hålla ut! Inte nämnde hon något rhinokort.

Ja sen hade jag svår foglossning också från v 20. Jag gick på kryckor från v 30, som jag dessutom fick fixa själv från svärmor. Fick jag nå sjukgymnastik? Nix!! Fick INGEN hjälp. Fixade en tens apparat på egen hand. Fyfan vad arg jag blir så här i efterhand, så jävla lat hon var. Hon kan inte ha brytt sig ett skit lm mig!

Och som grädde på moset utvecklade jag en psykisk åkomma under grav men intr fick jag någon hjälp där heller..

Man kan ju inte bli annat än arg.

• Tizi

Har ni berättat för omgivningen att ni är gravida än? Vilken vecka isf?

Jag ska ju göra ul om en vecka i v 9 (8+5) och OM allt ser bra ut då tänkte vi kanske berätta för barnen och våra föräldrar när jag går in i v10. Det finns ju då en stor risk att det läcker på dagis osv vilket jag helst inte vill eftersom jag börjar söka jobb nu med examen runt hörnet och inte vill att det ska påverka mina chanser. Det kan ju fortfarande inte gå vägen med graviditeten menar jag och då vill jag inte berätta förrän efter rul för ev arbetsgivare. Hur tänker ni kring det?

• Tizi

Det är just det jag är rädd för, att jag inte ska bli anställd pga att jag är gravid och få en skitkass mammapenning. Ska söka ett jobb nu där sista ansökningsdag är 14/11, så det finns ju chans att få komma på intervju löpande nu inom 1-3 veckor och då är jag i ca v 10-12. Ska man va ärlig och berätta eller vara tyst? Känns dumt vilket man än gör faktiskt. Medvetet vara tyst för att sen berätta OM man får det känns jättejobbigt. Kanske lika bra att va ärlig?

honey1 skrev 2013-11-01 09:57:35 följande:
    Åh jag är så deprimerad. Har den absolut lägsta mammapengen man kan få. Denna månad fick jag ut 3400kr av försäkringskassan. Jag tog studenten i våras och har inga tidigare jobb på mitt cv. Vi klarar oss bra tack vare min kille, men när dottern börjar på dagis i februari så måste jag skaffa nåt jobb. Nån som vart med om att nån anställer en gravid i v 24 förut?

Klarar mig inte annars :(

• Tizi

Vad roligt att det såg bra ut! Den sizen har ju alltså min med nu Men konstigt att du är 7+5 med bf 15/6, jag är 7+6 idag med bf 13/6! Räknar dom så olika?

EQ85 skrev 2013-11-01 13:36:10 följande:
    gjorde vul idag och allt va bra. gynekologen blev lite impad över hur jag kunde räknat ut att jag va i 7+5 haha. han sa "ja du kan ju allt det här"

1,5 cm lång och bf 15/6  

• Tizi

Jag hade äl 21 sep och sm 7 sep och både enligt sm, äl och min bm blir mitt datum 13/6! Men men, får se vad som sägs på rul sen, och om min uträkning stämmer med ul nästa vecka!

EQ85 skrev 2013-11-01 14:52:05 följande:
    quote=71551638][quote-nick]Tizi skrev 2013-11-01 14:38:31 följande:[/quote-nick]Vad roligt att det såg bra ut! Den sizen har ju alltså min med nu Men konstigt att du är 7+5 med bf 15/6, jag är 7+6 idag med bf 13/6! Räknar dom så olika?

Har du längre lutealfas?

Jg har räkNat på 14 dagar o hade äl 22 sep[/quote]
  • Tizi

Nej åh vad synd!! Kramar!!

Lillium skrev 2013-11-03 19:33:58 följande:
    Lämnar er nu, fick missfall i kväll i 8+6. Hoppas att allt går bra för er i era graviditeter.

• Tizi

Usch idag har jag mått illa hela dagen och har dessutom sån "mensvärk"! Jag hoppas verkligen att det är växtvärk för det känns mer som det ska komma en störtblödning när som helst :-/ Nån mer som har ont i livmodern?

Svar på tråden Bf Juni 2014