• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Eleonoor

Kan inte dricka kaffe längre. Är illamående dag ut o dag in, men tack och lov inte spytt. Det var nära nyss när dottern spydde när jag satt och åt :p

• MissMf

Jag behöver en ny jacka, ska man köpa en mamma jacka redan nu som man kan ha nu i sen höst o tidig vår, eller ska jag köpa en vanlig jacka? Några tips? :)

• mammamumin

Jag är läkare i Hamburg (tyskland) jag har precis fått arbetsförbud ( min förra graviditet var komplicerad med preeklamsi redan mycket tidigt). Så nu sitter jag hemma med lön. Helt fantastiskt, . Mitt förra barn födde jag i Sverige, så det ska bli spännande och lite nervöst att nu vara gravid i ett nytt land. Jag hade gärna oxå joinat FB gruppen om det går.

• lillastorafamiljen
    MissMf skrev 2013-10-17 18:26:40 följande:

Jag behöver en ny jacka, ska man köpa en mamma jacka redan nu som man kan ha nu i sen höst o tidig vår, eller ska jag köpa en vanlig jacka? Några tips? :)

Jag kommer ha problem med min vinterjacka jag har om ett par månader, så känns lite kluvet. Man vill ju ha något snyggt, men tycker inte jag hittat så mkt. Tänkte du köra på vanlig eller gravidjacka??
  • rosii

Ja det är väl bara hoppas finnarna minskar med tiden. Jag känner också av växtvärk i magen, lite irriterande. Fast vad är inte irriterande nu mera haha.

• linaochliten

jag pluggar till förskollärare och kommer precis hinna klart termin 4 innan bebisen kommer ( hoppas jag). Vikarierar på förskola också. Vet nån hur det fungerar med föräldrapenning för studenter?

• mammamumin
    linaochliten skrev 2013-10-17 19:16:55 följande:
    jag pluggar till förskollärare och kommer precis hinna klart termin 4 innan bebisen kommer ( hoppas jag). Vikarierar på förskola också. Vet nån hur det fungerar med föräldrapenning för studenter?

Jag pluggade sist jag var gravid. Om man jobbat sammanlagt x antal månader med lön, så har man rätt till fp mätt efter lön. Men om man aldrig arbetat får man lägsta belopp, ca 6-7000 /mån om jag minns rätt. Men det var 4 år sedan sist :)
  • Skattkistan

Jag jobbar också på förskola.

Sambon tjatar om sex här hemma, och min lust är nere på noll för tillfället. Känner mig som en bov! Någon mer??

• Sickan12

Denna j*vl trötthet också! Nu har jag lagt mig efter att ha somnat i soffan efter 19 någon gång. Samma sak hela veckan. Och så den förträffliga kommentaren "va, ska du lägga dig redan?" från sambon!! Jaja, han är världens snällaste. Liite taskig tajming bara.