• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • hundtok

Jag dricker inte kaffe i vanliga fall men cola tyvärr. Nu klarar jag inte av att svälja ens en klunk men det är nig mest pga sockret. Inte sugen på något sött alls och mår illa så fort blodsockret stiger för fort eller blir för lågt. Balansgång...

Sitter och tentapluggar men vill bara sova hela tiden istället. Vad jobbar ni andra med? Jag är sjuksköterska men läser på universitet nu i 2,5 termin med fullt betalt från mitt jobb för att få en vidareutbildning.

• Sickan12
    hundtok skrev 2013-10-17 16:36:05 följande:
    Jag dricker inte kaffe i vanliga fall men cola tyvärr. Nu klarar jag inte av att svälja ens en klunk men det är nig mest pga sockret. Inte sugen på något sött alls och mår illa så fort blodsockret stiger för fort eller blir för lågt. Balansgång... Sitter och tentapluggar men vill bara sova hela tiden istället. Vad jobbar ni andra med? Jag är sjuksköterska men läser på universitet nu i 2,5 termin med fullt betalt från mitt jobb för att få en vidareutbildning.

Jag jobbar på förskola. Hade tänkt säga upp mig och börja plugga nu, men så blev jag gravid. Känns klokt att inte säga upp sig då :)
  • Sickan12
    hundtok skrev 2013-10-17 17:03:35 följande:
    Ja det är ju tryggt att ha något att komma tillbaka till.

Tänker mest på föräldrapenning och sånt :p. Tillbaka vill jag inte sen. Tänkte faktiskt plugga till sjuksköterska!
  • MissMf

Jag är månadsanställd tills sista december. Så får försöka förlänga det tiiidigt i december o hålla graviditeten hemlig tills dess.. Om jag lyckas :/ kommer va i v. 12 i början av december o ska på ul den 5 dec :)

• Amalian83

Allvarligt talat! Det spelar ingen roll vad eller hur mycket eller hur ofta jag äter. Är hungrig hela tiden. Förutom när jag äter. Så blir jag kvalm.

Gissar att jag inte är ensam :)

• hundtok
    Sickan12 skrev 2013-10-17 17:08:58 följande:

Tänker mest på föräldrapenning och sånt :p. Tillbaka vill jag inte sen. Tänkte faktiskt plugga till sjuksköterska!
    Ändå skönt att ha om du, mot förmodan, inte kommer in på den utbildning du vill ;) Ssk är ett bra val men slitigt. Iaf om man jobbar på vårdavdelningar.
  • Hallonmjölk

Åh äntligen fungerar fl igen =) har inte kommit in på hela dagen.

Har mått så sjukt illa idag och spydde hemma hos en kund idag. Jobbar i hemtjänsten och kunde lite smidigt smita in på toaletten utan att kunden märkte.
    Har ALDRIG mått illa eller spytt vid mina tidigare graviditeter. Det här är första gången jag känner mig gravid. Verkligen supergravid!!!!
    Jag har alltid mått så bra! nu är det helt annorlunda. visst det är väl så att det inte alltid är lika men herregud. Kunde inte äta banan idag för den smakade för mycket banan??? Knäppt. Och växtvärk i magen så in åt helvete.

• mysis123
    Hallonmjölk skrev 2013-10-17 17:37:09 följande:
    Åh äntligen fungerar fl igen =) har inte kommit in på hela dagen. Har mått så sjukt illa idag och spydde hemma hos en kund idag. Jobbar i hemtjänsten och kunde lite smidigt smita in på toaletten utan att kunden märkte. Har ALDRIG mått illa eller spytt vid mina tidigare graviditeter. Det här är första gången jag känner mig gravid. Verkligen supergravid!!!! Jag har alltid mått så bra! nu är det helt annorlunda. visst det är väl så att det inte alltid är lika men herregud. Kunde inte äta banan idag för den smakade för mycket banan??? Knäppt. Och växtvärk i magen så in åt helvete.  

haha jobbade okså inom hemtjänsten, hade nog skratta till din historia ....härligt när den lille berättar på sitt sätt hur o va man ska göra
  • Sickan12
    Amalian83 skrev 2013-10-17 17:23:45 följande:
    Allvarligt talat! Det spelar ingen roll vad eller hur mycket eller hur ofta jag äter. Är hungrig hela tiden. Förutom när jag äter. Så blir jag kvalm. Gissar att jag inte är ensam :)

Haha. Samma här! Hungrig men ändå inte hungrig på något sätt. Ibland måste jag äta för att stävja illamående t, då är det väl inte direkt fråga om hunger men..