• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • LokesMammi

Precis varit ute o gått 5km i skogen. Så skönt! Var ett tag sen jag promenerade! Nu eftersvettas sen duscha!!!!!! =)

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • rosii

Här hae vi berättat för familjen i samband med plusset, solklart att dom ska få veta tidigt :) sen är det några vänner som klurat ut själva. Men "gått ut" med det har vi inte gjort än. Lillan ska få veta att hon ska bli storasyster innan vi gör det officiellt. På lördag går jag in i v 10 så nu börjar det vara svårt att hålla sig :) men tidigast v 13 tänkte vi.

• LokesMammi

Familjen vet, mina arbetskamrater o närmsta vänner! Vi "går ut" med det efter UL.

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • claire
    Tizi skrev 2013-10-31 16:33:02 följande:
    Har ni berättat för omgivningen att ni är gravida än? Vilken vecka isf?
    Jag ska ju göra ul om en vecka i v 9 (8+5) och OM allt ser bra ut då tänkte vi kanske berätta för barnen och våra föräldrar när jag går in i v10. Det finns ju då en stor risk att det läcker på dagis osv vilket jag helst inte vill eftersom jag börjar söka jobb nu med examen runt hörnet och inte vill att det ska påverka mina chanser. Det kan ju fortfarande inte gå vägen med graviditeten menar jag och då vill jag inte berätta förrän efter rul för ev arbetsgivare. Hur tänker ni kring det?
    Jag tänker också jättemycket på jobb.

Jag är projektanställd i ett projekt som har slutdatum juni 2015 - men min beräknade BF är ett år tidigare :/
    Jag tänker vänta med att berätta tills jag är i ca vecka 15  hade jag tänkt. Det blir i samband med starten efter julledigheten. Då har i ändå tid på oss att hitta någon som kan jobba för mig. Det jag är orolig över är att inte ha något jobb efter föräldraledigheten. Funderar på hur det skule vara att bara ara mammaledig i 6-7 månader så att jag "hinner" komma tillbaks till projektet innan det slutar.  Detta tar upp det mesta av min tankeverksamhet just nu.

Har någon en liknande situation med jobb? 
  • H83

Jag har enbart berättat för två kollegor som är beräknade ett par veckor innan mig som även de håller sina graviditeter hemligt. Lite kul med en sådan gemensam hemlighet ;). Sedan har vi berättat för ett kompispar som ska få sitt först barn i januari. Familjen och resten av vännerna tänkte vi vänta tills efter v 12 att berätta, dvs lagom till julafton :).

• claire
    H83 skrev 2013-10-31 18:59:30 följande:
    Jag har enbart berättat för två kollegor som är beräknade ett par veckor innan mig som även de håller sina graviditeter hemligt. Lite kul med en sådan gemensam hemlighet ;). Sedan har vi berättat för ett kompispar som ska få sitt först barn i januari. Familjen och resten av vännerna tänkte vi vänta tills efter v 12 att berätta, dvs lagom till julafton :).
    Hur långt gången är du? 
    Jag tänkte också julafton först, men det är grymt lång tid dit och då kommer jag att vara i vecka 15 och det känns för sent! 
  • H83
    claire skrev 2013-10-31 20:02:06 följande:
    Hur långt gången är du? 
    Jag tänkte också julafton först, men det är grymt lång tid dit och då kommer jag att vara i vecka 15 och det känns för sent! 
    Jag är i vecka 7 så det blir ett par veckor efter 12 men familjen bor en bit härifrån och jag kommer förmodligen inte träffa dom innan. Dessutom vore det så roligt att ge det som en "julklapp" :). Men vi får se om jag kommer kunna hålla mig så länge ;).
  • smålandsjänta
    Tizi skrev 2013-10-31 16:33:02 följande:

Har ni berättat för omgivningen att ni är gravida än? Vilken vecka isf?

Jag ska ju göra ul om en vecka i v 9 (8+5) och OM allt ser bra ut då tänkte vi kanske berätta för barnen och våra föräldrar när jag går in i v10. Det finns ju då en stor risk att det läcker på dagis osv vilket jag helst inte vill eftersom jag börjar söka jobb nu med examen runt hörnet och inte vill att det ska påverka mina chanser. Det kan ju fortfarande inte gå vägen med graviditeten menar jag och då vill jag inte berätta förrän efter rul för ev arbetsgivare. Hur tänker ni kring det?

Vi har gått ut redan nu och jag går in i vecka 8 imorgon. Vi "outade" det igår. Några nära vänner och familj hade fått veta i samband med plusset och vi hade tänkt vänta till v 12 innan vi gick ut till "allmänheten" med det, men vi bor i en liten stad och vi misstänkte att det redan börjat surra så vi valde att själva berätta istället för att ett rykte ska gå. Tråkigt, fast ändå enormt roligt att få prata om det. Nu håller jag alla tummar ännu hårdare att det inte blir MF med tanke på hur jobbigt det skulle vara inför precis ALLA.
  • honey1

Åh jag är så deprimerad. Har den absolut lägsta mammapengen man kan få. Denna månad fick jag ut 3400kr av försäkringskassan. Jag tog studenten i våras och har inga tidigare jobb på mitt cv. Vi klarar oss bra tack vare min kille, men när dottern börjar på dagis i februari så måste jag skaffa nåt jobb. Nån som vart med om att nån anställer en gravid i v 24 förut?

Klarar mig inte annars :(

• Tizi

Det är just det jag är rädd för, att jag inte ska bli anställd pga att jag är gravid och få en skitkass mammapenning. Ska söka ett jobb nu där sista ansökningsdag är 14/11, så det finns ju chans att få komma på intervju löpande nu inom 1-3 veckor och då är jag i ca v 10-12. Ska man va ärlig och berätta eller vara tyst? Känns dumt vilket man än gör faktiskt. Medvetet vara tyst för att sen berätta OM man får det känns jättejobbigt. Kanske lika bra att va ärlig?

honey1 skrev 2013-11-01 09:57:35 följande:
    Åh jag är så deprimerad. Har den absolut lägsta mammapengen man kan få. Denna månad fick jag ut 3400kr av försäkringskassan. Jag tog studenten i våras och har inga tidigare jobb på mitt cv. Vi klarar oss bra tack vare min kille, men när dottern börjar på dagis i februari så måste jag skaffa nåt jobb. Nån som vart med om att nån anställer en gravid i v 24 förut?

Klarar mig inte annars :(