• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • smålandsjänta
    EMTP skrev 2013-10-30 20:32:40 följande:

Jag upplever att jag saknar känslomässig impulskontroll. Ibland blir jag sur och irriterad, ibland (på jobbet) kan jag fnysa åt något korkat eller himla med ögonen. Totalt oproffessionellt och inte alls likt mig. :D

Det här är min tredje graviditet (har två fina, friska levande pojkar sedan tidigare och varit förskonad från allt vad missfall heter) och jag är ännu oroligare än någonsin tidigare. Jag har bokat tid hos psykologen via MVC för att få prata av mig och förbereda mig inför förlossningen. 

Kanske är ett tips?  
    Exakt så är det här med! Blir fullkomligt galen på migsjälv. Jag ska absolut försöka få en psykolog att prata med, tror mycket på att bearbeta sina rädslor på det sättet! Ett mycket bra tips. Men visst, orädd blir lan väl aldrig. Googlade förlossning och fann en video. Det skulle jag ALDRIG gjort...usch man blir alldeles svimfärdig!
  • miao81

Hej, väntar mitt andra barn och är i 6+6. Med sonen som är 13 mån mådde jag illa och var trött men med denna mår jag så katastrofalt dåligt. Är illamående, trött, ont i magen men kan inte äta, känns som att jag har influensa med ont i kroppen. Detta har pågått en vecka och är så galet matt att jag knappt kommer ur sängen. Är det andra som har haft liknande?

• bonden

Jag kan varmt rekommendera boken "att föda". Förberedde mig mycket inför dotterns födelse och det blev en jättefin och häftig förlossning.

• rosii

Är ni nå svullen fortf? Jag är nu i 8+5 & magen tycks inte gå ner i svullnad. Snarare bli större. Väldigt påfrestande när jag vill hålla det hemligt ett tag till. När jag väntade lillan fick jag ingen mage först i v 15.

• claire
    smålandsjänta skrev 2013-10-30 19:53:55 följande:
    Vad skönt att någon annan känner lite liknande, jag börjar känna mig omänsklig nämligen :P eller övermänsklig kanske man ska kalla det med alla känslor. Vilken veckA är du i? Just oro har jag med en hel del, speciellt inför förlossning (redan! Konstigt nog?) men även bara någon oro som ligger där och gror. Usch. Vill bara bli mitt vanliga jag, har gått så långt att jag inte trivs med migsjälv. Håller tummarna att det går över snart!

Jag är i vecka 6+3 enligt beräkningen här på FL. Klart att oron går över! Just nu är allt bara så himla nytt och man förstår ju faktiskt inte hur ens liv kan och kommer att förändras. Man kan inte ta på det. Jag kom på häromdagen att det är ju faktiskt med graviditer som med döden - fast tvärtom! Vi vet att det kommer hända men inte hur och det är helt ogreppbart men ändå en så naturlig del av livet. Förstår någon mitt flum?
  • hundtok
    Hallonmjölk skrev 2013-10-31 06:22:30 följande:

Godmorgon

Varit vaken sen kl 4..

Ska på vul kl 8 och känner mig jättenervös!

Hoppas att du får se precis det du önskar!
  • Zwoom
    Godmorgon

Varit vaken sen kl 4..

Vad kul. Det kommer gå bra
    My family makes me the happiest mom / wife
  • smålandsjänta
    claire skrev 2013-10-31 01:03:11 följande:

Jag är i vecka 6+3 enligt beräkningen här på FL. Klart att oron går över! Just nu är allt bara så himla nytt och man förstår ju faktiskt inte hur ens liv kan och kommer att förändras. Man kan inte ta på det. Jag kom på häromdagen att det är ju faktiskt med graviditer som med döden - fast tvärtom! Vi vet att det kommer hända men inte hur och det är helt ogreppbart men ändå en så naturlig del av livet. Förstår någon mitt flum?
    Då är vi nästan lika långt gångna! Ja det har du rätt i, fast detta är något väldigt mycket positivare än döden ;) försöker tänka att alla kvinnor i min släkt gjort det, tillochmed min räddhare till mormor och då var sjukvården inte alls lika bra! :)
  • smålandsjänta

Godmorgon

Varit vaken sen kl 4..

Åh vad spännande med VUL! Lycka till!