Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

Sickan när har du BF? Jag var på  MVC i onsdags och fick då en BM som egentligen jobbar på förlossningen, hon sa att det fortfarande var ok att att barnet låg med rumpan neråt, och att den antagligen kommer vända sig. Ja har BF 17 juni.

• DevilsDaughter

smålandsjänta: Så gör de ju endast som du säger för att i princip tvinga en till vaginal förlossning, dvs de hoppas väl då på att förlossningen ska hinna komma igång av sig självt innan det hinner bli tal om snitt.. Jag som inte har skinn på näsan alls hade ju inte sagt emot utan istället mått dåligt resten av graviditeten sen...

Har en fråga till er.. Jag har ju planerat att jobba tills bebisen kommer, jag mår ganska bra och känner att jag klarar det.. Jag jobbar inte så mycket, 2-3 dagar i veckan och då inte hela dagar, jobbar i butik och har ett visst antal timmar i min tjänst som jag är garanterad. Jag har hela tiden sagt att jag vill jobba hela tiden ut, även till chefen. Dock frågade hon ändå igår när jag ville gå hem och då sa jag att jag tänkt jobba tills bebisen kommer, men då sa hon att hon tänker ju inte sätta upp mig på schemat längre efter mitt BF.. Får hon göra så? Jag förstår ju varför hon gör så.. Blir ju lite jobbigt för henne att ha en inhoppare som hela tiden ska vara beredd på att jag ska föda och då vara beredd att börja jobba utan att veta innan när det blir.. Men som förra gången gick jag över 3 veckor och känner att blir det likadant denna gången så har jag inte lust att gå i 3 veckor utan vare sig inkomst eller syssla.. Vad tror ni om detta? Vill ju egentligen inte bråka om det, men visst borde väl jag ha rätten på min sida?

• DevilsDaughter

EMTP: hehe.. det kan sätta igång bara sådär utan att känna något innan! Är nog vanligare än man tror att det startar så!

En bit av min slempropp gick nyss, vill ju sååå gärna tro att det betyder att bebisen kommer tidigare.. Men så vet jag ju att det inte behöver vara.. Är i v 36+3 idag.. Med första barnet gick slemproppen dan innan hon föddes och med de andra två såg jag aldrig till någon slempropp..

• DevilsDaughter

Grattis amalian! Jag har också positiva erfarenheter av igångsättning! Skönt att kroppen svarade så bra på det!

Min slempropp har börjat gå i omgångar.. i förrgår kväll började det komma en del och igår kväll kom det mer. Vill ju så gärna att det ska betyda att det är på g eller iaf att den kommer tidigare, men vet ju att det inte behöver vara så.. 36+5 idag!

• DevilsDaughter

Tizi: Ja det vore verkligen underbart om bebisen vill komma lite tidigare! På nåt dumt sätt har jag ställt in mig på det nu också bara för att slemproppen har gått! 

Nu precis nyss kom det även lite rosa/beigefärgat slem, innan har det varit kritvitt.. 

• DevilsDaughter

Missmf: Jag skulle ha ringt in.. De kanske vill att du kommer in på koll.. man ska inte gå för länge med vattenavgång..

• DevilsDaughter

Sessan: hehe vi tänkte precis lika!

missmf: Hur går det?

Nu har ju min slempropp gått i omgångar under 2 dygn, och igårkväll och tidigt imorse va det lite rosa med.. Sen har det inte varit någonting alls resten av idag! Inte ens vanliga flytningar..
    Så nu känner jag mig lite besviken.. Kunde inte låta bli att hoppas på att det skulle sätta igång nu faktiskt.. Särskilt  när det började bli rosa! Idag har jag (vad jag känt) typ haft två sammandragningar så svaga att jag måste anstränga mig till tusen för att känna dem alls. Så jag har faktiskt känt mig lite uppgiven och nere idag..
    Sa det till mannen igår att om det ändå inte tänker sätta igång nu så hade det varit bättre att man inte sett till någon slempropp alls, för innan var jag inställd på att gå minst 1 vecka över tiden, antagligen mer (alltså då minst 4 veckor kvar), och nu senaste två dagarna så har jag lekt med tanken på att det kommer sätta igång när som helst.. 
    Svårt att låta bli att gå på tidigare erfarenheter.. Barn nr 1: slemproppen gick och senare startade värkarna och hon föddes dagen efter. Barn nr 2 och 3: Såg aldrig till någon slempropp och de föddes 2 respektive 3 veckor över tiden. 
    Försöker nu åter igen ställa in mig på att jag antagligen kommer gå iaf tiden ut och att det faktiskt är några veckor kvar (vilket just nu känns mkt).. 

En annan sak.. Jag har blivit väldigt rädd för att gå över tiden denna gången.. Läste på nätet idag att risken med att fostervattnet tar slut är att moderkakan lossnar lätt då.. Detta har jag aldrig hört förr! Jag trodde bara att det var "jobbigt" för bebisen att röra sig och att man därför satte igång vid brist på fostervatten. Inser nu vilken risk det va för mig att gå över 3 veckor sist utan överburenhetskontroll! Det va ju på överburenhetskontrollen 43+0 som det upptäcktes att det inte fanns något fostervatten och jag blev igångsatt direkt.. Alltså jag är verkligen godtrogen men jag trodde att läkaren beslutade att sätta igång mig så fort för att vara "snäll" (det var dagen innan påskhelgen och de ville eg vänta 4 dagar om de inte va för att jag tjatat), visste inte att det fanns så hög risk med att gå länge utan fostervatten.
    Detta gör mig lite orolig för att gå över nu.. Och redan nu har jag börjat noja över att min mage har blivit så pass mycket mindre senaste dagarna, tänker direkt att det är dåligt med fostervatten.. vet dock att jag inte läckt något..

• DevilsDaughter

Skattkistan: Då är vi i samma läge typ! Min slempropp har gått i omgångar under ca 5 dagar och jag hoppas sååå att det ska sätta igång snart, har dock inga övriga känningar och misströstar lite emellanåt...

honey:Stort grattis!!

Missmf:Stort grattis till dig med! Va kul att förlossningen startade med vattenavgång och att det gick så smidigt!

Svar på tråden Bf Juni 2014