Bf Juni 2014
Holk: låter inte bra.. Du borde inte kolla upp det ändå då? Smärtsamma "ska" de ju inte vara..
Holk: låter inte bra.. Du borde inte kolla upp det ändå då? Smärtsamma "ska" de ju inte vara..
honey: Jag hade ringt förlossningen. Låter som att det har påverkat livmodertappen så bäst att kolla upp.
Sessan: Gillar också listor;) Dock är jag inte riktigt säker på VAD jag ska inhandla till bebisen kommer.
*Barnvagn är beställd, ska antagligen hämtas idag.
*Bilbarnstol är beställd och hämtad.
*Andningslarm får vi troligtvis ta över ett efter min mans systers barn, men annars måste det köpas innan bebisen kommer.
*Spjälsäng vet jag inte om vi behöver köpa heller. Dottern använder fortfarande sin spjälsäng (blir 3 år i april), hon vägrar sova i vanlig säng som det är nu. Så kanske blir det att köpa ny eller så får hon ta dotterns om hon vill ge upp den snart. Men därför väntar vi med det eftersom vi inte vet hur det blir.
*Badkar behöver ju inhandlas, men tycker det tar sån plats så det väntar vi med lite.
*Skötbord har vi kvar sedan dottern.
*Bärsele har vi sedan dottern, men som för tillfället är utlånad.
*Babysitter ska köpas men känner inte att det är jätteakut..
Känns som att jag har gått in i nån skum gravidbubbla där jag bara väntar på bebisen. Jag blir trött fort på kvällen, min man och jag brukar lägga oss vid 00-01, kollar alltid på film eller annat, men nu lägger jag mig strax efter att vi lagt barnen, typ vid 9-tiden. Känns så tråkigt, men att se på film intresserar inte mig längre, hehe.. Vill bara gå och lägga mig när dagen har gått liksom. Känns jättetråkigt verkligen, ibland försöker jag sova en stund på dagen för att kunna vara uppe på kvällen och hitta på nåt med min man, men konstigt nog blir det ändå att jag somnar tidigt.
Sessan: Aa, känner att det inte är jätteviktigt egentligen mer än att det hade varit skönt att slippa köpa en ny spjälsäng till bebisen. Hon har en juniorsäng på sitt rum som hon sov i en natt, det gick jättebra, sov hela natten utan problem, men hon drog ändå slutsatsen att spjälsängen va bättre;) Å vi har inte pressat henne utan tyckt att så länge det funkar med spjälsängen så skadar det ju inte att hon har den.
Jag är i vanliga fall en kvällsmänniska och är som piggast efter kl 9, så min piggaste period sover jag numera bort haha..
Va kul att ni kunde få fler barn fast ni inte hade förväntat er det
Det som jag egentligen tycker är viktigast att ha innan babyn kommer är andningslarm och bilbarnstol, allt det andra kan man ju "egentligen" köpa sen, men är såklart mer praktiskt att ha allt innan bebisen kommer.
Amalian: vad skönt att slippa köpa så mycket! och skönt att slippa ge sig in i bilstolsdjungeln! Gör lite som du, räknar med att barnet tittar ut sent.. Räknar med minst 1-2 veckor efter BF haha..
erajka: Hur tidigt kom din dotter?
erajka: Förstår det.. Hoppas du får gå fullgånget denna gången!
Fler som börjat känna sig mer "needy" än vanligt? Jag vill inte vara "den frun" som håller mannen hemma och tvingar honom att umgås med mig, men det börjar ta emot att mannen är borta på kvällarna tycker jag. Dels för att det blir så mycket med barnen som jag får klara av själv (matlagning, städning/diskning efter det, läggning av barnen, läxläsning osv.. Men också för att det känns ensamt och som gravid har jag en tendens till att kapa mkt på att umgås med vänner och övrig familj och får då automatiskt större behov av att umgås med min man.
Han spelar badminton 2 kvällar i veckan och då är det ganska så snart efter jobbet till halv 11 på kvällen och ibland spelar han på helgen också. Någon helg i månaden åker han iväg hela lördag-söndag för att spela i andra städer. Tycker det känns lite mycket ibland, och särskilt nu när jag är gravid. Nu pratar badmintonspelarna om att gå ut och äta på lördag kväll, något som jag kan tycka känns onödigt.. De träffas ju i badmintonhallen flera gånger i veckan liksom..
Sa först som jag tyckte, att det va onödigt att slösa en lördagskväll på att gå ut å äta med dem när de ändå träffas så mkt. Sa att jag är ensam ganska mkt om kvällarna redan som det är nu, och att det inte va så kul att sitta hemma själv en lördagskväll.
När jag pratade med honom idag så sa han att han skulle messa han som höll i uteätningen att han inte skulle med. Så du ska inte det då? sa jag. "Nej, du blir ju ensam då"? sa han.. " A, men det är lugnt, jag är van vid att vara ensam" sa jag. Sa så för att ge honom mitt godkännande men att han ändå skulle känna att han borde stanna hemma. Men nu verkar det som han ska med ändå.. Han fattade nog inte riktigt min pik..
hehe aa det är ju det.. Vill ju helst att han ska fatta det själv. Dvs att han vill vara hemma med mig och inte att han är det för att han måste. Det vanliga dilemmat haha.
Någon som vet hur man gör när man ska ansöka om föräldraledighet på arbetet? Antar att man ska söka från det datum man har BF.. Men om jag går över så vill jag ha rätt att fortsätta jobba tills bebisen kommer, hur gör man då? För den rätten blir man väl av med om man ansöker om föräldraledighet från ett visst datum? De två senaste graviditeterna har jag jag gått över 2 resp 3 veckor, så tror ju att jag kommer göra det denna gången också...