Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

liza: haha det ska jag göra! Men jag kommer nog inte gå så långt som att flyga fram på en än;) Tar det lugnt i skritt med skogsrundor och någon liten travsträcka bara..

• DevilsDaughter

smålandsjänta: japp, ibland tror jag att det är riktigt nära tills det blir juni, men så glömmer jag av någon anledning bort att räkna maj månad haha. När jag kommer på det så känns det verkligen som en evighet.

curiosa: oj! inte dåligt att tävla så långt in i graviditeten! Jag blev glad att jag bara kom upp i sadeln! När jag hade sadlat så tvekade jag faktiskt på om jag skulle komma upp.. Hon är ju inte jättehög, 164cm, men min andra på 142 hade ju varit ett bättre alternativ då. Men det gick bra iaf! Att rida sen kändes inte som några problem alls, kände mig riktigt smidig när vi travade till och med:)
    Förstår att du är sugen på att komma igång med hästar igen när du har stall hemma!

Amalian: Du kan ju skaffa hemmagym:) Har man bara motivationen så kommer man nog alltid på lösningar till att kunna hålla igång med det man vill göra med viss hjälp från pappan och lite planering:)

• DevilsDaughter

Amalian: vad bra! a men precis! Ofta går det att få ihop med bebisens sovtider annars osv.. Så länge man inte själv behöver sova då vill säga ;)

• DevilsDaughter

Jag har också fått papper om att skicka in inkomstuppgifter, dock va de ganska länge senjag skickade in moderskapsintyget..

• DevilsDaughter

grabbarna och jag: Nej, tvärt om tycker jag de känns mer från utsidan.. Dock känner jag igen det du säger från tidigare graviditeter, att bebisen liksom slutar kicka utan istället rör på sig på ett annat sätt istället..

Inatt drömde jag att jag skulle in på ultraljudskontroll för att kolla om moderkakan har växt uppåt, dock glömde läkaren att göra ultraljud och råkade istället ta hål på fostervattnet! Jag var helt förstörd och när jag efteråt skulle klaga så visade det sig att det inte va nån läkare utan nån undersköterska eller sjuksköterska som då inte kunde stå till svars för detta eftersom hon inte va läkare.. Kände mig nere hela morgonen över detta:( 

• DevilsDaughter

liza: Jag hade det så för några veckor sedan, låg i soffan hela dagen eftersom jag hade konstant mensvärk, det gick över till nästa dag. Men som smålandsjänta sa så kan det tex vara urinvägsinfektion så lika bra att kolla upp! 

sessan: har också börjat känna att sparkar och rörelser kan göra ont! Tycker särskilt att det gör ont när bebisen sparkar uppåt, inte för att det träffar revbenen eller så men det gör liksom ont i livmoderväggen.. Självklart gör det ont när den sparkar neråt också, men det är ju mer logiskt.. 

Amalian: Det är jobbigt när det börjar, för ofta sitter ju det i tills barnet är ute sen.. Man får försöka hitta alternativa sovställningar och andra hjälpmedel. 

Vaknade inatt av min första kramp i vaden, eller rättare sagt båda vaderna samtidigt! har tidigare vaknat av att nästan ha fått kramp men lyckats avstyra det i tid genom att sträcka ut dem.. Men nu gjorde det så förbaskat ont!! Magnesium va de va man skulle ta? Vatten dricker jag massor, så det går nog inte att öka på. Finns det någon maxmängd på magnesium man ska få i sig per dag eller hur funkar det?

• DevilsDaughter

liza. ok.. Kan ju va nåt sånt.. Jag fick mensvärk efter att ha åkt bil en längre sträcka, tydligen kan vibrationer från bilen påverka sådant.. Eller så kan man kanske ha så ibland utan direkt anledning. Bra du fick komma in för koll iaf!

• DevilsDaughter

EMTP: Oj va kul! Känns alltid bra när bebisen går ner i rätt läge! Då är det helt plötsligt mkt närmre förlossningen!

Svar på tråden Bf Juni 2014