Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bf Juni 2014

BF+1 Vaknade med samma känsla idag som igår- Det kommer ingen bebis idag.. Vet ni vad min man sa igår när jag beklagade mig lite.. Att vill "vi" verkligen att bebisen kommer denna veckan då? Jag bara ehh va? Varför inte? Då sa han: Det är ju inte jättefint väder och det hade ju varit roligare att vara pappaledig när det är riktigt sommarväder. 
    Han tyckte alltså att vi gott kunde vänta med att få barnet ialla fall en vecka till så att han får riktigt semesterväder när han är ledig.. Kann ju säga att han kan vara glad att han lever idag! Jag är hemma hela dagarna rastlös med tre barn som bara vill hitta på saker (såklart)  medan jag helst vill gräva ner mig och varje dag känner mig som en värdelös mamma som inte kan njuta av att vara ledig tillsammans med mina barn.. 
  • DevilsDaughter

Tizi: Hoppas det funkar! Min bebis huvud är också helt rörligt, enligt BM kommer det troligtvis att förbli så för att det är så gott om plats där inne/nere (fjärde barnet).. har tänkt att det kanske är därför jag gått över mer och mer för varje barn jag fått? För att bebisen liksom inte kilar sig fast där nere och trycker på? Kan det stämma tro? hade också väntat mig att ha bebisen ute till midsommar.. Men inte då..

Det här med att fira midsommar och även annat.. Jag känner mig så osocial och tråkig och det gör mig deppig.. Folk frågar hela tiden om jag vill med på diverse saker, tex äventyrsbad och andra projekt.. Jag är själv hemma om dagarna med 3 barn och att åka iväg på äventyr med dem känns som ett något för stort projekt för mig just nu..  Jag kommer med bortförklaringar och folk tjatar liksom och verkar inte förstå vad problemet är. Det gör inte jag heller egentligen men jag ORKAR BARA INTE! Att själv ha ansvaret för barnen när man är på en plats där de behöver övervakas konstant är något som jag känner inte lockar direkt.. 
    Min man är ledig nu från imorgon i 4 dagar och det är himla skönt!! MEN veckan efter det jobbar han 6 dagar i rad och 3 av kvällarna är han även iväg, vilket innebär att jag kommer vara själv hemma MYCKET med barnen och jag har verkligen noll tålamod!! Sen är han ledig en dag och sen jobbar 5. Så jag kommer i princip vara hemma själv tills bebisen kommer. Fattar inte hur jag ska stå ut och kunna sysselsätta både mig och barnen om jag nu går hela nästa vecka också, vilket jag tyvärr tror att jag kommer göra. Gnäll gnäll...

• DevilsDaughter

Tizi: Då verkar det tyvärr stämma det jag tänkte då.. Synd, hehe..

Rosi: Lös mage hade jag definitivt tolkat som ett tecken, men då är jag i princip aldrig lös annars.. Man kan ju hoppas på att det är tömningen innan förlossningen sätter igång!!

• DevilsDaughter

Ponyo: Tack för ditt svar!! Känner mig verkligen inte som nån tigermamma:( Känner att det tar emot att be om hjälp, vet inte riktigt varför.. Det är ju ändå tre barn och det känns lite mkt att slänga över alla tre på någon.. Och skulle jag bara lämna bort de två älsta så skulle lillan bli ledsen över det och ännu mer sysslolös här hemma utan de andra två. Sen känner jag att jag inte riktigt orkar ha någon annan i hemmet just nu heller, då är jag hellre själv med barnen bara för att få vara ifred.. Funderar dock på om jag ska försöka få min man att vara hemma lite från jobbet nästa vecka..
    Känner igen det där med att kroppen känns påfrestad.. Jag får med jämna mellanrum yrsel, illamående och det känns som att jag ska svimma och att kroppen inte får nog med syre.. Enligt BM är alla mina prover bra och det beror antagligen på att det är tungt för kroppen.. 

Alltså måste bara säga detta, min man är jättebra på att vara förstående och att avlasta osv.. MEN han fattar verkligen inte detta med att vara höggravid och att det är jobbigt. Han jämför mitt "lidande" med att bära på 3 kg, det är ju inte sååå tungt ju!? Han förstår inte riktigt vad problemet är. Har försökt förklara, men han verkar ändå inte förstå riktigt hur det kan vara så jobbigt. Tycker det känns jobbigt att jag är ensam om att vilja ha ut barnet fortast möjligt, hade känts bättre om det legat i hans intresse också..

• DevilsDaughter

Tack Ponyo:) 
    Härligt det låter att din man är hemma så länge!
    Jag bölade som bara den igår till en tv-serie.. Kändes bra att få ut lite och det kändes som att det behövdes.. 

Det här med att vila tycker jag är SVÅRT! Jag vill inget annat än vila...Min barnmorska sa att man måste hålla igång för att förlossningen ska komma igång. Nu litar jag verkligen inte blint på det för jag vet ju att ungen kommer ändå och att man SKA vila inför en förlossning.
    MEN- konstigt nog funkar min kropp så denna gången att jag får massa förkänningar så fort jag lämnar huset, som mensvärk i mage och rygg, sammandragningar osv.. Men är jag hemma (vad jag än gör hemma) så händer ingenting. Har varit iväg på en hel del sista tiden, gått på stan, lekparken, stranden, bad- och lekgrejer med barnen, ullared osv och haft förväkar konstant.. Men så fort jag kommer innanför dörren hemma så lägger det av!? (För att man slappnar av då eller?) Och nu har jag varit hemma i två dagar utan att ha känt något alls! Så just det gör ju att jag vill åka iväg på saker för att jag inbillar mig att förlossningen startar då.. Imorgon är min man hemma och då ska vi åka till en marknad i stan och traska runt! Hoppas på att det händer nåt då!

• DevilsDaughter

ponyo: Jo, precis.. Vila när man känner att man behöver och däremellan försöka vara lite aktiv och röra på sig.. Dock inte det lättaste alltid..

Jag vaknade vid 2 tiden av en halvond värk/förvärk, har tills nu legat och klockat vad jag nu är ganska säker på bara var förvärkar.. De gjorde liksom ont, men inte SÅ ont.. Var i genomsnitt ca 5 minuter mellan dem, men det varierade mellan 2-7 minuter så de var ju inte regelbundna alls.. De höll i sig 30-45 sekunder, några var på 1 minut. Hade sex innan vi somnade så kan ju ha varit pga det bara.. Å sen gör ju sexet att man (eller iaf jag) blir öm i både livmodertapp och livmoder så det gjorde säkert att förvärkarna kändes mer än de skulle ha gjort annars. Gav iaf upp att försöka somna om eftersom jag blev så upprymd av det hela och sitter nu och äter frukost. Fortfarande lite sammandragningar/förvärkar men skulle inte påstå att de gör direkt ont.. 
    Grejen är den att jag fick precis en sådan här "dust" natten till BF med tredje barnet och tänkte åh va kul, den kommer på BF! Men det la av sen och sen hade jag inga mer känningar på 3 veckor och då sattes jag igång, så befarar ju att det är likadant nu:(

• DevilsDaughter

rosii: Ja, kan ju hoppas på att det är så! Dock gjorde värkarna jag hade ingen nytta inatt, så något riktigt värkarbete var det inte ens tal om:( Känner också att det skulle vara det bästa alternativet att få ligga på BB över midsommar! Jag är sååå REDO nu!! 

Jag la mig sen efter att jag ätit lite och när jag la mig igen så fick jag en ordentlig värk, starkare än alla de tidigare, och jag var sååå säker på att nu drar det verkligen igång, fick en sådan till, sen somnade jag och vaknade utan minsta känning vid 9-tiden. Känner fortfarande nada och tappen känns precis som innan så det var inget som påverkade alls. Otroligt besviken känner jag mig nu..

BF+2 idag.

• DevilsDaughter

Tizi: Är det andra hinnsvepningen? Hade det hänt något efter första? 

Sickan: Grattis!!

Sessan: Så känner ja med, att det aldrig kommer ta slut. Hade nog hellre inte känt någonting faktiskt än att ha det såhär och bli lurad varje gång. Tar på psyket att få förhoppningar hela tiden för att sen inse att det inte var något utan bara falskt alarm..

• DevilsDaughter

tizi: Men ojdå! Tycker man väldigt ofta läser om folk som får hinnsvepning och vips är ungen ute! Skönt ändå att ha ett mål i sikte som inte är så långt borta!

rosii: Känner du något annat? Med tanke på att du gått över så pass mkt så borde det ju vara ett tecken, och är det inte det så kan ju aktiviteten i tarmarna reta igång livmodern:)

• DevilsDaughter

rosi: Synd, men det kan ju sätta igång utan förvarningar! Så var det för mig både första och andra graviditeten!

Jag vaknade idag utan att ha känt någonting under natten, besviken och på dåligt humör. Är yr och konstig idag också och har en del å fixa innan folket (min familj) kommer för att fira midsommar.. Men orkar verkligen inte.. 

• DevilsDaughter

Lova viola: Spännande! Hoppas det tar fart nu då! Bra att du kunde sova lite till så du får vila innan förslossningen!

rosii: är du garanterad igångsättning BF+15? Skönt isf att ändå ha en deadline.. Men jag förstår absolut att du vill komma igång av dig själv, det vill jag också..

BF+5 idag..

• DevilsDaughter

rosi: Förstår att det är svinjobbigt nu! Hoppas du slipper besöket imorgon!

Hur går det Ponyo?

Krickedick: Vet hur du känner. Blev igångsatt med min trea som inte heller ville komma av sig självt, men de två första gjorde det.. Är "bara" på BF+7 idag men försöker ställa in mig på att det blir igångsättning denna gången också.

• DevilsDaughter

Sessan: Va typiskt! Men om det gjorde ont, så är det nog i startgroparna! Förhoppningsvis drar det igång igen mycket snart! Är också på BF+7 idag.. Inga känningar alls. Men förvärkarna igår var lite mer kännbara än de tidigare, dock känns allt som vanligt idag. 

• DevilsDaughter

smålandsjänta: Grattis!! Undrar också hur det funkade med anknytningen. Vi väntar ju också flicka enligt ultraljud och har gått i tankarna lite hur man skulle känna om det nu blev en pojke.. Inte så att vi hellre ville ha en flicka, men man har ju ändå målat upp en bild av bebisen liksom och är inställd på att det blir en flicka.. 

• DevilsDaughter

rosii: Om de har som princip att man går på överburenhetskontroll på 42+0 så tror jag att du kommer få det, även om det är ont om plats.. Din BM lär ha räknat med att kunna boka överburenhetskontrollen när hon bokade in ditt MVCbesök imorgon.  De gör nog inte sånt på helgerna och tre extra dagar framåt har jag väldigt svårt att tro att de väntar med att kolla dig! Skulle det mot förmodan vara så så ge dig inte! Så länge ska du inte behöva vänta med att kollas!

Svar på tråden Bf Juni 2014