• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • DevilsDaughter

Blodet kommer ifrån livmodernRynkar på näsan.. Troligtvis blöder jag från moderkakan, den satt ända nere vid kanten av öppningen.. Har blivit ordinerad vila nu i en vecka.. Inget jobb alltså.. Läkaren sa stanna hemma och vila i en vecka, ska till min syster imorgon för att fira nyår, borde jag hoppa det då? Hon upprepade stanna hemma två ggr, så känns som jag har utegångsförbud nu? Tekniskt sett kan jag ju lika gärna  sitta och vila i systerns soffa som här.. Men jag vet inte? 
    Iaf så är det moderkakan jag blöder ifrån i bästa fall, i annat fall är det bebisen sa hon och då kan man inte göra något åt det. Fick tabletter som ska stoppa blödningen.. Bara att hoppas på att det slutar nu.. När hon kikade in sa hon att det sipprar från livmodern, tycker det låter så läskigt. Var helt inställd på att det var från tappen pga sköra slemhinnor och hade inte alls väntat mig detta. Frågade om det va pga sexet, först sa hon att det inte hade med sexet att göra, sen sa hon att det kan ha varit den utlösande faktorn, men att själva "problemet" inte har med sexet att göra eftersom det kommer inifrån livmodern..

• bonden
    DevilsDaughter skrev 2013-12-30 14:43:20 följande:
    Blodet kommer ifrån livmodern.. Troligtvis blöder jag från moderkakan, den satt ända nere vid kanten av öppningen.. Har blivit ordinerad vila nu i en vecka.. Inget jobb alltså.. Läkaren sa stanna hemma och vila i en vecka, ska till min syster imorgon för att fira nyår, borde jag hoppa det då? Hon upprepade stanna hemma två ggr, så känns som jag har utegångsförbud nu? Tekniskt sett kan jag ju lika gärna  sitta och vila i systerns soffa som här.. Men jag vet inte? 

Iaf så är det moderkakan jag blöder ifrån i bästa fall, i annat fall är det bebisen sa hon och då kan man inte göra något åt det. Fick tabletter som ska stoppa blödningen.. Bara att hoppas på att det slutar nu.. När hon kikade in sa hon att det sipprar från livmodern, tycker det låter så läskigt. Var helt inställd på att det var från tappen pga sköra slemhinnor och hade inte alls väntat mig detta. Frågade om det va pga sexet, först sa hon att det inte hade med sexet att göra, sen sa hon att det kan ha varit den utlösande faktorn, men att själva "problemet" inte har med sexet att göra eftersom det kommer inifrån livmodern..

En kompis fick så två gånger under första halvan av graviditeten och allt gick bra ändå men hon tog det väldigt lugnt. Inte skumpa i nån bil, bära något osv. Kan du ta det lika lugnt hos syster som hemma är det förstås ingen skillnad. Viktigast är ju att du vilar och sen spelar det ju ingen roll vart. Kanske skönt också att få hjälp att skingra tankarna. Många styrkekramar!
  • claire

Hej allihop!

Jag har inte skrivit här inne på jättelänge men varit inne och kikat på er andra såklart!

Hoppas att ni haft en skön jul. Idag är de ju nyårsafton också så jag passar på att önska er ett gott nytt år också!
    Imorgon är det samma år som våra små kommer till världen!! :)

Uppdate från mig: Jag har blivit kvitt allt illamående och mår nästintill helt som vanligt. Har lagt upp en bild på magen i bildtråden och ser nu att det nog kommit en liten bula, men för mig känns det bara som att jag är tjock och ätit alldeles för mycket. Men men.. annars mår jag som sagt jättebra (förrutom att jag känner mig ful och tjock). Nästa se-fram-emot-datum är den 22 januari då vi ska på RUL. Weei!

Hoppas att allt är fint med er!

• EMTP

woohoo! Vi ska ha barn i år! :)
    I (över)morgon (2 jan) har vi vårt ultraljud. Längtar! :)

• Amalian83

Gott nytt år tjejer! Hoppas att ni har haft en trevligt kväll vad än ni har haft för er. Själv är jag på en storstadsweekend och har hängt med i festen till nu. Ligger nu helt utsliten på ett hotellrum och försöker förstå varför jag skulle vara med så länge. Det är en omställning både fysiskt och psykiskt detta :)

Många som har rul i januari. Så även vi, den 10e. Med andra ord börjar en mycket spännande månad nu. Lycka till allihop!

• bonden
    Amalian83 skrev 2014-01-01 03:40:51 följande:
    Gott nytt år tjejer! Hoppas att ni har haft en trevligt kväll vad än ni har haft för er. Själv är jag på en storstadsweekend och har hängt med i festen till nu. Ligger nu helt utsliten på ett hotellrum och försöker förstå varför jag skulle vara med så länge. Det är en omställning både fysiskt och psykiskt detta :)

Många som har rul i januari. Så även vi, den 10e. Med andra ord börjar en mycket spännande månad nu. Lycka till allihop!

Jag är imponerad!

Vi lade oss typ halv tolv för med en morgonpigg liten dotter på ett och ett halvt så är man inte så kaxig längre :)

Ja januari verkar vara RUL för många av oss. Vi har tid den 9:e och det längtar jag till. Magen växer, jag mår illa och har foglossning. Men inte några rörelser har jag känt än. Försöker att inte oroa mig men RUL känns som en viktig milstolpe.
  • Tizi

Gott nytt år!!

Jag firar in det nya året med vecka 18! Även jag har rul den 9 jan och längtar, ska bli spännande att se bebis igen och att få det "riktiga" datumet och se om jag blir flyttad igen.

Jag tror mig känna av små rörelser då och då men känner mig ändå nervös inför rul att det inte ska vara som det ska med bebben.. Hoppas ni haft ett trevligt nyår!!

• Sessan4
    Gott nytt år allesammans!!

Mitt RUL är inte förrän 22 januari, i v 19+... känns som senaste laget Obestämd
    eller så är det bara jag som är otålig Glad

Vilken vecka gör ni andra VUL?
  • Muse

Jag ska göra rul sista dagen i vecka 19 (början av vecka 20 enligt bm:s beräkning), håller med om att det känns sent, men precis som du säger kan det ju delvis vara för att man är liiite otålig :) Såg bebisen i vecka 13, men känner ändå oro för att något ska vara fel så längtar ju efter att få ta mig en till titt.

• Skattkistan

God fortsättning på det nya året! Hoppas ni firade in det ordentligt igår! Jag är nu i vecka 17+3 och har RUL om en vecka den 8 januari, som vi längtar! Har känt rörelser i ett par dagar nu med moderkaka i framvägg, helt underbart och jag hade kunnat ligga på rygg med handen på magen i timmar om storebror hade tillåtit! :) mitt illamående börjar saaaakta bli lite bättre men det vågar jag knappt skriva för då vänder det väl lika fort... Hoppas ni andra mår bra!