• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • rosii

Jag är varken för eller emot hen. Tapeter & barn kläder väljer vi efter kön, i huvudsak. Sen köper vi kläder det vi tycker är fint & då spelar det ingen roll om det är från pojk eller flick avdelningen. Våran dotter får leka med det hon tycker är roligt. Vecka 18 imorgon, att tiden går fort! Har fortfarande inte fått tag på sjukgymnasten. Lär väl få vänta till nästa vecka.

• DevilsDaughter

rosii: Gör som du!
    Känns himla skönt att RULet är så nära nu! Efter att jag gjort kub i v 12 så kände jag att jag inte va så nervös för RULet för då hade jag sett en levande bebis.. Men nu är jag ändå rädd att bebisen ska ha dött till rul.. 

• Zwoom

Men fy vad andfådd och yrslig jag blir till o från bara av att stå nån minut ibland eller vända mig i sängen/soffan...
    Både hb var inte så högt vid inskrivningen och järndepåerna i kroppen var ej så höga heller sa bm jag träffade igår...
    Är det vanligt?

My family makes me the happiest mom / wife
  • pronomen

zwoom - jag vet inte om det är vanligt, men jag hade också dåligt hb och låga järndepåer vid inskrivningen. Har ätit järntabletter sedan dess. Tror jag kan ha haft lågt redan innan graviditeten i och för sig och min syster har ständigt lågt och mamma ofta hon med. Så det beror väl kanske lite på gener och lite på hur man lever. Syrran till exempel är vegatarian och tränar extremt mycket, båda två är saker som kan bidra till ett lågt järnvärde.

• Frozen
    Zwoom skrev 2013-12-28 08:36:34 följande:
    Men fy vad andfådd och yrslig jag blir till o från bara av att stå nån minut ibland eller vända mig i sängen/soffan...
    Både hb var inte så högt vid inskrivningen och järndepåerna i kroppen var ej så höga heller sa bm jag träffade igår...
    Är det vanligt?
    Är ganska vanligt, känner samma sak. Blir yr i stort sett varje gång jag reser mig, hade ganska lågt blodtryck, hb nära den lägsta gränsen och dåligt med järndepåer, så blev satt att börja med järntabletter redan nu. Slarvar dock en del med detta men ska bli bättre.

V18 nu och känner kullerbyttor i magen dagligen  
  • Marieulrika1

Har ångest. Går in i vecka 18 på måndag och magen är allt annat än hård och "gravidmagig" är rädd att bebisen dött :(

• GrabbarnaOchJag
    Marieulrika1 skrev 2013-12-28 16:14:15 följande:
    Har ångest. Går in i vecka 18 på måndag och magen är allt annat än hård och "gravidmagig" är rädd att bebisen dött :(
    min är inte heller jättehård.. mest när jag får sammandragningar.. går in i vecka 18 på onsdag.

Är det första barnet?? för mig är det tredje.. med första tog det jättelång tid! 

jag har lyssnat på hjärtat med sån där doppler från clearblue och det lugnar mycket!
  • Marieulrika1
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-12-28 16:52:19 följande:
    min är inte heller jättehård.. mest när jag får sammandragningar.. går in i vecka 18 på onsdag.

Är det första barnet?? för mig är det tredje.. med första tog det jättelång tid! 

jag har lyssnat på hjärtat med sån där doppler från clearblue och det lugnar mycket!
    Jag har inga sammandragnigar alls. Känner liksom INGENTING... Såg det lilla livet på KUB i vecka 13 med hjärtat som slog och allt. Börjar tro att något är fel...
  • GrabbarnaOchJag
    Marieulrika1 skrev 2013-12-28 17:14:20 följande:
    Jag har inga sammandragnigar alls. Känner liksom INGENTING... Såg det lilla livet på KUB i vecka 13 med hjärtat som slog och allt. Börjar tro att något är fel...
    nej nej, oroa dig inte! är det första barnet är det inte konstigt ALLS.. med mitt första så kom sammandragningarna sent i graviditeten och magen kom i vecka 23 kanske.. :)
  • DevilsDaughter

Marieulrika: Med första barnet kände jag fosterrörelser någon gång efter v 20. Sammandragningar kände jag inte av alls, första sammandrargningen (som jag kände av) va min första förlossningsvärk i v40;)
    Magen ska dessutom inte vara hård, sådär gravidmagehård blir den först när bebisen fyller ut hela livmodern vilket sker långt fram i graviditeten, att livmodern är mjuk är bra! Eller som någon annan sa när man har en sammandragning är den lite hård också.. Men långt ifrån alla har det så tidigt och bland de som har det är det inte så vanligt att känna av det alls med första barnet.. Det du beskriver tyder inte alls på att något skulle vara fel, det är mer vanligt förekommande än tvärtom!

Nu är detta fjärde barnet och jag har känt av sammandragningar sedan livmodern började sticka upp över blygdbenet, vilket jag för övrigt tycker att den gjorde väldigt tidigt.. Under KUBundersökningen i v 12 fick jag sammandragningar konstant, vilket jag både kände och läkaren påpekade. Igårkväll och idag tycker jag mig ha känt av aktivitet i livmodern till och från hela tiden. Såå härlig känsla!! Som man har väntat på det liksom! 

Har en arbetskompis som alltid lyckas förutsäga vad det blir för kön på allas bebisar, hon har massor med barnbarn och har prickat rätt på alla! Nu har hon slutat på mitt jobb så jag träffar henne inte så ofta.. Dock va hon inne på jobbet idag och berättade att jag skulle få en flicka till, men det visste vi ju redan eftersom vi fick reda på det på KUB! haha fattar inte hur hon kan veta!?