• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Frozen
    rosii skrev 2013-12-19 19:54:03 följande:
    Usch vad jobbigt med huvudvärk, missfall hörrni :( jag har faktiskt inge huvudvärk alls (peppar peppar). Dock har jag så i fogarna. Den här gången har jag både fram & bak haha suck! Får se om jag hinner få tag på sjukgymnasten på måndag eller om hon tagit julledigt. Behöver verkligen en tid så jag kan köpa/låna tens & stödbälte.
    Det låter riktigt jobbigt, jag hoppas du får tag på henne. 

Det här med fogarna, kan det komma och gå lite beroende på vad man gjort under dagen eller dagen innan? Jag känner vissa dagar smärta i ryggen som går ner i höfter och ljumskar. Men sen har jag dagar där jag knappt känner av det alls, så har inte brytt mig om att prata med sjukgymnast än. Om det blir värre kommer jag göra det. 
  • DevilsDaughter

Frozen: Med min foglossning med de tidigare barnen så varierade smärtan beroende på vad man gjort under dagen/dagen innan. I början så kände jag knappt nåt alls om jag inte gjort "fel" rörelser innan.. Men sen kändes det konstant och blev tuden gånger värre när man rört sig mkt eller fel.. Jag hade foglossningen bara på framsidan i blygdbenet.. Så jag vet ju helt säkert när det är foglossning det handlar om.. Har man i ryggen/rumpan så kan det vara nervkläm eller andra låsningar som man kan blanda ihop det med i början.. Men är det foglossning så märker man det med tiden.. 

• rosii

Åh jag som inte varit orolig alls är nu dö orolig! Blöder färskt blod efter sex ikväll, var helt rött i toan :( förstår att det är vanligt vid blödningar i graviditet, men vad skulle ni gjort? Är jag löjlig om jag åker och kollar det på sjukhus imorgon? :(

• Frozen
    rosii skrev 2013-12-19 23:20:17 följande:
    Åh jag som inte varit orolig alls är nu dö orolig! Blöder färskt blod efter sex ikväll, var helt rött i toan :( förstår att det är vanligt vid blödningar i graviditet, men vad skulle ni gjort? Är jag löjlig om jag åker och kollar det på sjukhus imorgon? :(
    Nej, det skulle nog jag gjort. Jag fick ett extra besök hos BM idag bara för att få höra hjärtljud eftersom jag kände oro efter att lämnat urinprov igår för misstänkt uvi, och upplevt att magen inte växt på flera veckor...155 slag/ minuten dock så blev genast lugnare
  • rosii

Ja jag måste ringa! Måste dock vänta på att bm har telefon tid kl 11! Finns inge gynakut här i lule tror jag inte. Vet inte vart jag ska vända mig. Idag är det bara lite lite bruna rester kvar, gör mig lite lugnare :)

• rosii
    Cakes skrev 2013-12-19 20:21:15 följande:
    Hej, vad är tens? Jag har också väldiga problem med fogarna redan och har fått låna ett stödbälte... 

Det är en apparat med plattor man fäster på kroppen som ger ut ström eller vad man ska säga. Ovärderlig!
  • bonden
    rosii skrev 2013-12-19 23:20:17 följande:

Blodkärlen är ju extra sköra så i och med att det kom efter sex och sen slutade så är det mest troligt helt ofarligt. Känner du stark oro ska du förstås kolla upp ändå.
  • rosii

Bonden; jo jag hade stark oro med ångest attacker, svimmade igår kväll.

Efter många om & men, nonchalans & långa väntetider i telefon så fick jag komma in på eftermiddagen. Jag vägrade bli avvisad. Började blöda igen på fm så jag åkte in på gyn mott bara för att bekräfta missfall. & när kvinnan ser ett hjärta på ultraljudet börjar jag stört böla! :)

Jag blev inte flyttad en dag. Får se hur de ser ut på rul om vi blir flyttade eller inte. Helt underbart att de vårat barn leva när jag var så säker på mf! <3

• MissSE

Oj, jag har så mycket hormoner och det var så fint att läsa att jag började gråta bär jag läste detta rosii. Så himla skönt för dig att det ser bra ut och hjärtat slår!

• Cakes
    rosii skrev 2013-12-20 09:48:28 följande:

Det är en apparat med plattor man fäster på kroppen som ger ut ström eller vad man ska säga. Ovärderlig!
    Aha, bra att veta om det blir värre :) Tack för ditt svar!