• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • CeciliaJL
    Amalian83 skrev 2013-12-19 08:15:16 följande:
    Fy tusan, är det någon mer som har jävlig huvudvärk? Min sitter bakom pannan och är där från att jag vaknar till att jag somnar. Jag vaknar om nätterna för att det gör så ont. Det är femte dagen nu. Jag har läst att det är vanligt, vilket kanske är en liten tröst, men det är verkligen deprimerande.

Nu är det tre dagar jobb kvar sen är det julledigt. Jag kan inte vänta!
    För kanske 5-6 veckor sedan började min extrema huvudvärk. jag pratade med min barnmorska och hon sa på en gång: då ska vi kolla ditt järnvärde. Det visade sig att det låg väldigt lågt och hon sa att det kan ge extrem huvudvärk. Så jag fick börja med järntabletter och sedan dess har jag bara mer "normal" huvudvärk ibland. Så om ni inte redan tar det kan jag rek. järntabletter. Det kanske är så att ni andra också har lågt i järn.
  • Skattkistan

Både mitt blodtryck och järnvärde var jättebra i vecka10. Kan blodtrycket ändras så snabbt eller hur funkar det? Jag dricker blutsaft dessutom så järnvärdet borde vara mer än bra nu eftersom jag inte behöver dricka det egentligen...

• DevilsDaughter

Har också konstant huvudvärk.. När jag vaknar på morgonen så är det borta, men under dagen blir det värre och värre..

Min syster som va gravid i v 10 gjorde VUL i måndags och fick reda på att graviditeten avstannat.. Så himla tråkigt.. :(

• Frozen
    DevilsDaughter skrev 2013-12-19 15:50:33 följande:
    Har också konstant huvudvärk.. När jag vaknar på morgonen så är det borta, men under dagen blir det värre och värre..

Min syster som va gravid i v 10 gjorde VUL i måndags och fick reda på att graviditeten avstannat.. Så himla tråkigt.. :(
    Fy så hemskt för henne, och säkert jobbigt på ett sätt att syrran är gravid samtidigt som man själv fått mf. Även om hon säkerligen är glad för din skull är det nog lite extra tungt Jag hoppas de lyckas snart igen. 

Var hos BM idag och fick lyssna på hjärtat, väldigt skönt att höra faktiskt. Sen såg hon att jag hade ganska lågt blodtryck som troligen är orsaken till att jag känner sån yrsel. Men då är det iaf inte högt blodtryck som ger mig huvudvärk. Dåligt med järndepåer dock så hon tyckte att jag kunde börja äta järntabletter redan nu. 
  • DevilsDaughter

frozen: Ja, verkligen.. Är så ledsen för hennes skull att jag knappt kan vara glad för min egen skull längre.. Samtidigt som jag har blivit väldigt orolig och nojig att samma ska hända mig..

• jamka
    Frozen skrev 2013-12-19 17:18:48 följande:
    Fy så hemskt för henne, och säkert jobbigt på ett sätt att syrran är gravid samtidigt som man själv fått mf. Även om hon säkerligen är glad för din skull är det nog lite extra tungt Jag hoppas de lyckas snart igen. 

Var hos BM idag och fick lyssna på hjärtat, väldigt skönt att höra faktiskt. Sen såg hon att jag hade ganska lågt blodtryck som troligen är orsaken till att jag känner sån yrsel. Men då är det iaf inte högt blodtryck som ger mig huvudvärk. Dåligt med järndepåer dock så hon tyckte att jag kunde börja äta järntabletter redan nu. 
    Min syster är också gravid och ska föda om en månad och jag fick missfall i v. 12 och det blir ingen bebis i juni för min del.

Men det känns inte extra tungt eftersom i sommar kan jag åka till henne och hjälpa henne med barnet. Skulle jag ha min egen bebis i mitten av juni skulle jag inte kunna åka och vara med min syster och hennes barn. Jag försöker att se det positiva i det negativa.
  • DevilsDaughter

jamka: vad starkt av dig! Och än en gång beklagar jag missfallet! tack för att du delar med dig! Jag hoppas på att hon kommer att bli gravid snart igen så att allt kommer kännas bra "bättre" igen.. Hoppas du också blir gravid snart igen om det är det ni vill. Kramar

• Frozen
    jamka skrev 2013-12-19 17:35:41 följande:
    Min syster är också gravid och ska föda om en månad och jag fick missfall i v. 12 och det blir ingen bebis i juni för min del.

Men det känns inte extra tungt eftersom i sommar kan jag åka till henne och hjälpa henne med barnet. Skulle jag ha min egen bebis i mitten av juni skulle jag inte kunna åka och vara med min syster och hennes barn. Jag försöker att se det positiva i det negativa.
    Va fint att du ser det så, och starkt av dig {#emotions_dlg.flower}
  • rosii

Usch vad jobbigt med huvudvärk, missfall hörrni :( jag har faktiskt inge huvudvärk alls (peppar peppar). Dock har jag så i fogarna. Den här gången har jag både fram & bak haha suck! Får se om jag hinner få tag på sjukgymnasten på måndag eller om hon tagit julledigt. Behöver verkligen en tid så jag kan köpa/låna tens & stödbälte.

• Cakes
    rosii skrev 2013-12-19 19:54:03 följande:
    Usch vad jobbigt med huvudvärk, missfall hörrni :( jag har faktiskt inge huvudvärk alls (peppar peppar). Dock har jag så i fogarna. Den här gången har jag både fram & bak haha suck! Får se om jag hinner få tag på sjukgymnasten på måndag eller om hon tagit julledigt. Behöver verkligen en tid så jag kan köpa/låna tens & stödbälte.
    Hej, vad är tens? Jag har också väldiga problem med fogarna redan och har fått låna ett stödbälte...