• claire

Bf Juni 2014

Jag går in i vecka 8+0 idag (alltså efter midnatt:)). Börjar verkligen kännas som på riktigt nu och jag börjar mrr och mer komma ifrån tanken på att det kommer att bli missfall.. hoppas nu att det inte blir det heller:/ 3 veckor tills den magiska 12an och lika många till den riktiga inskrivningen. Mår lite illa till och från och brösten ömmar. Jag som nysd inte hade några symptom alls:)

• claire

Hej alla. Mycket som händer här inne ser jag. Spännande med alla berättelser. Det verkar som att många av oss mår ganska kasst just nu.. här är de inte mycket bättre. Känner en svag doft av avgaser var jag än är och på det ett svagt illamående - HELA tiden förrutom vissa korta stunder. 

Man hörde ju innan att de var morgonilllamående  som var grejen. Tji fick vi, eller hur??

• claire

..sen såg jag att det var någon som drog en pulka - WTF?? (Är från södra Sverige:))

• claire

Det är gött att ha denna tråden tycker jag. Igår, till exempel, var min mage trög  "Aha  - förstoppning som de andra har haft" tänkte jag i mitt stilla sinne och kände mig normal:)

Sen är det också gött att fler än jag tänker  begagnat före nytt. Både miljön, ekonomin och jag tror även bebisen mår bättre av använt och inte massa nya plastiga lukter och kemikalier. win-win. 

Sen hoppas jag på lite arvegods också. Kul om man vet vem som haft de innan.

Jag tänker mycket på att köpa även (fräscha) begagnade kläder till en början. Visst, det är superkul att gå och kolla nytt i affärer men samma sak där - vill inte riktigt bidra till slit- och slängsamhället:) 

• claire

Går in i vecka 10 idag. Känner mig gravid och hela familjen, alla syskon och föräldrar, vet om och är glada för nyheten. Nu är bara väntan till v.12 och sen RUL för att se om allt står rätt till. Håller tummen.

Jag har provat både alkoholfritt vin och alkoholfri öl, och jag är grymt imponerad! Sen är jag vissa dagar VERKLIGEN inte sugen på något som smakar som riktig alkohol alls, vilket gör att jag många gånger väljer cola eller vatten istället pga smakens skull. Men det är ju grymt bra smaker som finns!

Hur mycket håller ni på mat"reglerna" som det pratas så mycke om? Jag skippar mögelost/brie,parmaskinka och fisk från vättern men i övrigt äter jag allt jag är sugen på. Ikväll blir det räkmacka med kallrökt lax och räkor till exempel..

• claire

Hej allihop! Jag har inte skrivit på länge men har varit inne och kollat och följt er som skrivit. Det är så kul att ha er och följa allas symptom. Jag är i v. 9+3 idag och har haft samma symptom i ca 2 veckor nu. Illamående, väldigt konstiga matpreferenser, molvärk och ont i brösten när jag kramar någon:) Det var 5 veckor sedan jag deack alkohol senast. Känns verkligen inte så och jag är ABSOLUT inte sugen... Konstigt med blött i trosorna? Det är säkert ok men undrar vad det är får nåt som kommer ut?

• claire
    Zwoom skrev 2013-11-21 08:20:07 följande:
    Känner mig inte direkt gravid längre faktist. Symtomen har börjat klinga av allt mer vilket oroar mig fruktansvärt då det är så det börjat förr med alla mina MF.... Ska på UL igen den 27:e Nov nu och hoppas nnerligt att pyret i magen verkligen lever och mår bra och frodas som det ska.  
    My family makes me the happiest mom / wife

Jag känner såhär: jag är jätteglad för fröet i min mage men fy fan vad trött jag börja bli på illamåendet och att aldrig vara hungrig. Du behöver inte oroa dig att pyret inte är kvar. Det är väl bara gött att symptomen har en osynlig period? Vilken vecla är du i? Det är väl nån vecka där efter v. 10-12 där många symptom brukar avta? Själv längtar jag....
  • claire

...men klart att jag förstår din oro. Men försök att låta bli. Pyret mår alldeles säkert som en kunglighet där inne!

• claire

Jag säger också NJUT de dagar utan symptom! Sen sitter man där och mår skit igen:) Jag kan rekommendera seaband- armband. Jag fick ettpar såna häromdagen och jag inbillsr mig att de fungerar ganska bra. Prova ni som mår illa! Gick in i v 11 idag. Weei!

• claire

Jag har bokat ul ändå:) kunde inte hålla mig och vill se om det finns något där inne. Vill inte vänta tills v 18. Så nästa vecka blir det bizzi timez för bebis: inskrivning på måndag och UL på torsdagen. Till något nasty och mer personligt. Jag missyänker hemorojjder.. det blöder när jag gjort 2an på toa.. Någon mer??

Svar på tråden Bf Juni 2014