• claire

Bf Juni 2014

Hej allihop! Idag köpte jag mina första mammaleggings. Guud så sköna de är! Köpte även en olja att smörja in mage och bröst med. I v. 16 nu och tänkte berätta på jobbet imorgon. Förövrigt har mina vårtgårdar börjat bli sjukt stora. Mkt gravidgrejir som händer för mig alltså:) Någon som fortfarande kommer i sina gamla kläder? :)

• claire
    Cakes skrev 2014-01-06 20:21:42 följande:
    En lite konstig fråga kanske, men känner ni er egen puls tydligt när ni håller på magen? Så fort jag ligger med en eller två händer på magen så dunkar pulsen jättetydligt... är ju inte alls kul, vill ju känna en bebis - inte min egen puls ;)

Jag kan skriva under på det! Tror att det är vanligt efterson blodvolymen ökat i oss. Så mellan nu och bebis börjar sparka på riktigt så kan det nog vara så att man känner puls i/på magen..
  • claire
    Tizi skrev 2014-01-06 23:36:13 följande:
    Jag har fortfarande mina vanliga kläder, har knappt ägt ett mammaplagg vid nån graviditet faktiskt men sen är leggings o tunika/klänning nått jag nästan jämt har på mig så det funkar ändå.
    Imorrn börjar jag mitt nya jobb och jag planerar att jobba så länge jag orkar inpå förlossningen.
    Åh, Lycka till på nya jobbet!

Bra att kunna ha sina vanliga kläder. Jag "kan" ju också det än så länge men vilken skillnad att det liksom finns plats för magen i ett plagg, känner jag. Även vanliga leggings tar ju "slut" mitt på bebismagen så för mig var det en gudagåva att prova gravidleggings:)
  • claire

Någon mer än jag som inte har speciellt med symptom alls (v.17 idag)? Känns trist och också lite oroligt - tänk om den inte lever? Jag försöker vara lugn men åååh jag vill känna av nåt! Blir tokig! Rul är först om nästan 2 veckor och dwt känns så långt bort!!

• claire

Precis det som ni alla skriver ville jag höra, nu känner jag mig normal igen:) Tack för det! Barilla: Jag har Rul den 22 januari. När har du? Är det förresten någon här som bor i Malmö?

• claire

Hej alla! Min mage börjar växa nu, alla på jobbet vet om graviditeten och vi har rul om en vecka idag. Livet leker men jag har huvudvärk allt som oftast. Någon mer som har kontorsjobb? När tänkte ni sluta jobba!? Tycker det är jättesvårt. Man har ju semestern också att ta ut så jag tänkte lite 4 v innan bf så får det övergå i mammadagar sen..

• claire
    EvaÖman skrev 2014-01-15 15:14:45 följande:
    BF 14 Juni.... Barnmorskan osäker på vilken vecka jag verkligen är i när jag på u-ljudet.  Trodde att jag var i vecka 18, men bm flyttade bak mig 1 vecka. Kan ju kvitta egentligen, men ändå.  Skall tillbaka igen o få göra ett nytt ul. Spännande!  Någon annan som känner igen sig`?  Någon i Mamö som är gravid med andra barnet o under 30?

Gravid i malmö är jag, även under 30. Dock med första barnet:)
  • claire

Ååå vi ska på RUL på onsdag och jag lääängtar så mycket!!

Läser om människor som är i v 18 och känner massa rörelser, och jag känner ingenting:( Jag veet ju att det är normalt men det känns ju ändå tråkigt...

• claire

Hej allihop!

Även jag hade RUL idag - allt såg bra ut och vi väntar (precis som Sessan4 ser jag här) en liten pojke. Jag anade det redan i början av UL:et och sen bekräftade hon att så var fallet. Känns jättehärligt!!!

Nu börjar det kluriga att börja spåna på namn. Känns som en lååång beslutsprocess som inte kommer att vara klar förrän han är här:)

• claire

Och just det - vi gick "tillbaks" till min ursprungliga beräkning, så BF är numera 24/6 och jag är i v. 18+0 idag.

(vi flyttades alltså fram ett par dagar, tidigare var BF 26:e juni).

• claire
    LovaViola skrev 2014-01-22 20:10:29 följande:
    Grattis till alla lyckade rul! :) fantastiskt! Vårt är imorgon bitti kl.08.. Huu vad nervös jag är. Men också förväntansfull! Det var sju veckor sen vi var på kub och som man längtat efter detta datum..

Det kommer att gå hur bra som helst! Lycka till nu!
  • claire

Är det någon som vet hur man kan lägga upp bilder UTAN iphone?? Appen finns väl knte till android och utan appen kan man väl inte ladda upp? Urdåligt system!!

• claire

Hej alla.. 

Har inte varit inne på länge - hoppas att allt är bra med er alla. 

Här rullar det på. Är inne i vecka 21 och mår jättebra fysiskt, men är oerhört känslig. Jag gråter flera gånger i veckan och känner mig så skör. Finns det fler som jag?

• claire
    wahlin skrev 2014-02-13 13:16:34 följande:
    Jag är ny här i denna "grupp" :) Jag är beräknad den 26:e juni med en liten pojke! Går in i v.22 imorgon! Snacka om att tiden går fort fram!

Välkommen, då är du nästan precis som mig - är beräknad den 24e :) Var hos barnmorskan idag och fick lyssna på lilla hjärtat. Allt var super. Har bara gått upp ett (!!) kilo sedan inskrivningen. Känns jättebra eftersom jag redan inte är supersmal sedan innan. Menar inte att ni andra ska få ångest- det hade inte gjort mig något alls om jag gått upp mdr, men jag förstår er som tycker det är jobbigt.
  • claire

... sambon klm hem med stödstrumpor till mig idag. (romantiskt va?). Har börjat få såna krypningar i benen på kvällarna. B-vitamin och ss tödstrumpor sa BM. Tips till er andra också!

Svar på tråden Bf Juni 2014