• MissMf

Bf Juni 2014

strumpan123 skrev 2013-10-18 20:56:38 följande:

Okej konstigt.. Jaha ja jag har också problem med näsblod, är det bättre med saltlösningen då?
    Jag får iaf näsblod om jag använder vanligt nässpray men med koksalt så löser det ju upp lite iaf o man slipper oftast näsblodet..
  • MissMf

Ska oxå på fest i kväll o har köpt ett alkoholfritt som jag ska hälla över. Dock är jag tokförskyld så dricker nog inget alls o e bara där en kortis. Men om de bjuds på alkohol så kan du köra bil, ha uvi o gå på antibiotika. Smussel dricka va ju smart oxå. Men googla, finns massa trådar med bra tips om de :p finns nån underlivs katarr eller om det va kraftig svamp infektion när man åt stark antibiotika o inte fick dricka.. Lycka till :)

• MissMf

I vilken v är de bäst att göra vul? När ser man att det är en liten plutt där inne? :)

• MissMf
    hundtok skrev 2013-10-20 17:34:35 följande:

Ska ni andra göra KUB?

Japp 5 december i v.12 :)
  • MissMf
    Tulpanen89 skrev 2013-10-20 20:15:30 följande:
    Brukar va efter 35 år man gör KUB. Men vissa län erbjuder de till alla. Här i östergötland får man göra de om man vill. Kostar inget här heller. Jag hör mest kub för att få se lillen en extra gång. Vad resultatet blir kommer inte förändra denna graviditet.

Vart i Östergötland bor du om man får fråga? Första barnet eller har ni fler? :)
  • MissMf
    Tulpanen89 skrev 2013-10-20 21:42:32 följande:
    MissMf jag bor i södra delen. Har två barn sen innan. Sj då?

Bor i Linköping o första barnet :p
  • MissMf

Ni som har haft små innan :p badkar eller tvättmaskin med inbyggd torktumlare? Vilket är bäst? Vi älskar vårat badkar men jag tycker att det kan va skönt med en tvättmaskin i stället så att jag inte behöver släpa ner plutten o tvätt+ tvättmedel ner för 3 trappor (utan hiss) ner till källaren.. Klarar man sej med tvättstuga i källaren, relativt lätt o få tid, eller e det bättre med dusch o tvättmaskin? :p

• MissMf
    Muvo84 skrev 2013-10-22 14:34:50 följande:
    Jag skulle rekommendera tvättmaskin o dusch. Man kan alltid köpa en badbalja till bebis. Är väldigt skönt att kunna tvätta både dina egna å bebis kläder när det behövs. Inte så roligt å behöva vänta med att tvätta nerbajsade eller nerkräkta kläder.. Å sen vet man ju aldrig om tvättiden passar med bebis dygnsrytm.. Jag upplevde det iaf som väldigt behändigt med tvättmaskin. Sen kan man ju göra stortvätt å tvätta lakan å handdukar mm i tvättstugan så de blir rent å torrt på en gång.

Jo precis så tänkte jag oxå o hade sagt för ett tag sen till sambon att jag nog tyckte att vi skulle skaffa tvättmaskin innan bebisen kom. Men han höll inte med sen la jag fram argumenten o han tyckte det lät bra. :) man kan ju ändå ha tvätt kvällar tillsammans nere i tvättstugan med lakarn o sånt, men jag tänkte då så, blir det kräks eller bajs så vill man nog tvätta ganska direkt :p tack för svaret :) ska visa det för sambon sen oxå :p
  • MissMf
    claire skrev 2013-10-22 14:26:50 följande:
    Jag mår helt normalt. Det känns liksom konstigt att jag mår som vanligt.. måste liksom tänka efter och känns lite konstigt att jag inte kan gå ut och ta en öl:) inte för att jag har velat det heller, men det kommer bli svårt. När tänkte ni berätta för familj och vänner? En som vet på jobbet och min bästa kompis. Annars ingen. Jag tänkte lite på julafton, det blir typ vecka 13 exakt för mig. Kanske hade varit nåt?

Jag mår oxå helt som vanligt så känns konstigt :p vi ska berätta näst nästa helg för mina föräldrar o syster o sambons föräldrar o syster :) mina föräldrar ska få en tom fotoram med texten bild kommer runt midsommar eller nått sånt :p o sambons ska får tårtor dör det står farmor/ farfar :p så alla blir nog glada hoppas vi :p
  • MissMf

Vi bor oxå i en tvåa, med 2 katter.... Men vi ska spara till en bostadsrätt så nedräkningen pågår... :p o om man har tvättmaskin med inbyggd torktumlare så kan man ju ha skötbord ovanpå, får inte plats i badrummet med det om vi har badkar..

Svar på tråden Bf Juni 2014