• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Tizi

Välkomna! Nina symptom är att jag redan fått ungefär dubbelt så stora bröst precis som de andra gångerna samt ständig molvärk/växtvärk och illamående dag/kvällstid!

Sparris12 skrev 2013-10-06 14:58:38 följande:
    Hej tjejer !

Hoppar också gärna in här :) Har BF 12 juni, bor i Lund och väntar mitt andra barn

Cakes skrev 2013-10-06 15:12:03 följande:
    Hej, 

Jag hoppar gärna in här också. Plussade på BIM-1 för en vecka sedan (eller ja, i måndags). Jag vet inte exakt när beräknad födsel blir, får lite olika resutlat beroende på om jag räknar sista mensens första dag eller ÄL. Men runt den 10-13 juni borde det bli :) 

Känns helt galet kul att jag är gravid nu, även fast jag i mellanåt nästan inte "vågar" tro det. Är en lite orolig person  men nu har jag bestämt mig för inställningen att "vi väntar barn, inte problem".

Har ni några symtom ännu? Jag har en hel massa! Veckan innan jag plussade var jag sjukt hängig. Sen jag plussade har jag haft världens växtvärk i magen samt att jag är lite tröttare än vanligt. Har även min "morningsickness" på kvällarna, men det är fortfarande kontrollerbart ;)

Vad finns det mer att berätta? Jo, det är vårt första barn

• Cakes
    Tizi skrev 2013-10-06 16:05:38 följande:
    Välkomna! Nina symptom är att jag redan fått ungefär dubbelt så stora bröst precis som de andra gångerna samt ständig molvärk/växtvärk och illamående dag/kvällstid!

Oj, dubbelt! Jösses! :) Jag tror mina är lite större också, men inte avsevärt ;) Min molvärk/växtvärk var värre förra veckan men nu kommer den och går lite mer, känns dock väldigt om jag ligger ner på sidan - vilket är mitt favoritsätt att ligga! ;

Alltså, en kanske lite dum fråga men... hur räknar man ut vilken vecka man är i? Det borde ju ha gått fyra hela veckor och två dagar (om man räknar från första dagen från senaste mensen), är jag i vecka 5 då?

Haha, man har såå många frågor och då vi håller det hemligt ett tag till så kan jag ju inte fråga mina vänner :) 
  • micha123
    Cakes skrev 2013-10-06 16:23:00 följande:
    Oj, dubbelt! Jösses! :) Jag tror mina är lite större också, men inte avsevärt ;) Min molvärk/växtvärk var värre förra veckan men nu kommer den och går lite mer, känns dock väldigt om jag ligger ner på sidan - vilket är mitt favoritsätt att ligga! ;

Alltså, en kanske lite dum fråga men... hur räknar man ut vilken vecka man är i? Det borde ju ha gått fyra hela veckor och två dagar (om man räknar från första dagen från senaste mensen), är jag i vecka 5 då?

Haha, man har såå många frågor och då vi håller det hemligt ett tag till så kan jag ju inte fråga mina vänner :) 
    Jag är också 4+2, och det stämmer, vecka 5 alltså :)
  • Marieulrika1

Kan jag äta vitamintillskott som är för hår, hud och naglar när jag är gravid? Frågade på apoteket idag och hon trodde inte att det var någon fara!

• rosii
    carrro84 skrev 2013-10-06 07:50:54 följande:
    Hej tjejer, hoppas att det är ok att haka på eran tråd :) jag plussade på BIM -5 är idag på BIM +1 och testet blir bara starkare och starkare ;) har BF 13 Juni om allt går som det ska ;)

Har inte fattat att jag verkligen är gravid, har försökt sedan maj.

Har en son född dec 2010 och han ska nu äntligen bli storebror ;) helt fantastiskt!

Jag mår bra än så länge, har lite yrsel på morgonen och är lite trött bara ;)

Kul Välkommen! Jag har en dotter född 2010 också. Hon pratar jätte ofta om att hon vill bli storasyster :) när ska ni berätta för eran pojk att han ska bli storebror? Längtar såå, vet att hon kommer bli glad :)
  • rosii
    carrro84 skrev 2013-10-06 07:50:54 följande:
    Hej tjejer, hoppas att det är ok att haka på eran tråd :) jag plussade på BIM -5 är idag på BIM +1 och testet blir bara starkare och starkare ;) har BF 13 Juni om allt går som det ska ;)

Har inte fattat att jag verkligen är gravid, har försökt sedan maj.

Har en son född dec 2010 och han ska nu äntligen bli storebror ;) helt fantastiskt!

Jag mår bra än så länge, har lite yrsel på morgonen och är lite trött bara ;)

Kul Välkommen! Jag har en dotter född 2010 också. Hon pratar jätte ofta om att hon vill bli storasyster :) när ska ni berätta för eran pojk att han ska bli storebror? Längtar såå, vet att hon kommer bli glad :)
  • rosii

Välkomna alla nya, kommer vara fullt på bb landet runt i juni nästa år :)

• Cakes
    micha123 skrev 2013-10-06 16:30:38 följande:
    Jag är också 4+2, och det stämmer, vecka 5 alltså :)
    Hihi, vad bra! Spännande att se om vi får samma BF sen då efter att ha varit hos BM ;)
  • Cakes
    rosii skrev 2013-10-06 16:56:48 följande:
    Välkomna alla nya, kommer vara fullt på bb landet runt i juni nästa år :)
    Haha, jag har också tänkt på det! Min man sa härom dagen att "när du ska föda så åker ju vi till Östra" som är den närmaste förlossningen vid oss. Jag svarade att vi nog får tänka på stans andra förlossning eller Varberg också ;)
Svar på tråden Bf Juni 2014