smålandsjänta skrev 2013-10-30 20:04:59 följande:
Jaså var det värre? Ja då ligger du lite före mig jag är bara i vecka sju! Men du, jag skulle jättegärna vilja fråga någon som redan har barn (vilket du har ser jag här) hur du kände inför förlossning i din första graviditet? Jag vet att det är supertidigt att fundera men jag är verkligen väldigt väldigt orolig inför allting som har med förlossningen att göra. Är rädd. Men jag vill ju ha vårt lilla knytte trots allt. Men går denna sjuka nervositet över eller är det såhär hela tiden? För just nu är det en stor anledning till mitt svajiga humör tror jag, just rädslan och oron :/ (Du måste självklart inte svara om du tycker det är alltför personligt, respekterar det!)
Ja, med sonen kräktes jag nästan varje morgon i 4 månader. Gick över strax efter RUL! Jag har bara kräkits en gång nu o jag äter hela tiden. Har bara gått upp 2kg hittills! =)
Ingen fara, jag kan prata om sånt! =) Vet inte riktigt vad jag ska skriva bara! =) Inför förlossningen kände jag panik! Räckte att kompisar låg på FL, grät nästan av panik då! =) Man vet inte hur det är o man tror så mkt! Var inte alls om jag tänkt mig, gjorde inte alls om jag tänkt mig! =) Var det mest underbara o häftigaste jag gjort i mitt liv! Vill SÅ göra det igen! =)
Det är bra om du funderar på smärtlindring, "hur" du vill föda! Du kommer o få skriva ett förlossningsbrev det är ett brev med hur du vill ha det på förlossningen.
Jag startade med lustgas. Det var det enda jag vill ha. Testade bad, gick inte alls. BM pratade om akupunktur, men det hann som inte med. Under krystningen stod jag först på knä, sen på sidan o när han var "nere" låg jag i gyn ställning! =)
Svar på din fråga? =) hehe