Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Bf Juni 2014

Idag köpte sambon plommon! Skönt, då kanske man kan börja bajsa igen! =)

Har jobbat delad tur idag! Bläääää! Helt slut! 

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • LokesMammi
    Zwoom skrev 2013-11-04 08:07:01 följande:
    Har jätte svårt för vatten fö det brukar i regel åka upp
    Dricker mest mjölk och det är nog inte det bästa 

Mjölk är inte bra för tarmarna! =) Kan du smaksätta vattnet?
    Jag har linfrön i yoghurten o äter plommon. Gillar inte torkad frukt så mkt! Vatten är bäst!! =) 
  • LokesMammi
    Sickan12 skrev 2013-11-04 15:24:03 följande:
    En dum fråga; Jag som INTE tränat innan jag blev gravid, är det dumt att börja träna nu? Känner redan av ryggen nämligen. Tänker att tråning vore bra för mig.

Jag fick bäckenbottenträningspapper av min BM som hon tyckte jag kunde göra. Simma, yoga o promenader är jättebra!
  • LokesMammi

Jag tänkte på detta med BF som diskutteras! Ska skriva min mening! =)
    Jag hade senaste mensen 2e augusti. Den har varit regelbunden. Inte 25-27dgr utan kortare. Jag har inte haft mens 25-25 utan mera 25-23 varje månad. Förstår ni? =)
    Mens 25/8, enl BM BF 31/5. Olika sidor säger olika datum dvs 31/5 och 1/6. Jag säger månadsskiftet maj/juni. Tror inte att RUL ändrar så mkt pga regelbunden mens.
    Jag är idag i v 10+2 =)
    Därför är jag med i denna grupp för jag är osäker på maj el juni. Kan ju gå över tiden så det blir juni. Sonen kom 5dgr före bf! =)    

• LokesMammi

Man märker hur trotsig min unge är! Vi låg o busa i sängen innan frukost pappa han o jag. O hans fötter var på min mage o då sa jag "var är bebisen?". "dä!" sa han o peka! Då sa pappan att man klappar o är snäll mot bebisen, så han klappa mig på magen sen kom hornen ut o han sparkade mig på magen. Nedre delen av magen! Fan va ont det gjorde o va arg sambon blev! =) Nu ve jag iaf att sambon är glad över bebisen!'

Jag har gått ner 1.1kg i vikt på 1½vecka! :/ Jag tycker det är bra då jag vill gå ner i vikt o är fokuserad på vikten, men nu r det inte bra. Nu ska jag ju gå upp i vikt! Men jag har några månader på mig o gå upp i vikt! =)   

• LokesMammi
    loglady skrev 2013-11-07 13:24:55 följande:
    Nån av er som äter LCHF? Jag gjorde det innan och precis i början av graviditeten men nu går det bara inte pga illamående. Men det kanske går över snart, det ska ju vara ok att äta åtminstone liberal LCHF under graviditet. Några tips på vad som är lättare att få i sig? Det enda jag är sugen på är vindruvor och lakrits, inte direkt low carb :)

JAg åt LCHF innan graviditeten. När jag blev gravid klarade jag ine av fettet. Inte ens bacon gick o äta! Men nu tror jag att det går bättre. Ska baka nytt frökex snart o sluta med bröd igen! =) Äter inte pasta potatis o ris till maten. Bara nån gång ibland. Åt ganska liberalt innan. Gick ner 20kg på 4mån! Så ska ta upp det igen efter amningen! =)
  • LokesMammi
    lilsis skrev 2013-11-07 20:11:37 följande:

Inte före 23 antar jag, drack te m mjölk vid 17 så jag räknas som fastande från då. Har iaf träffat narkosläkaren och fått dropp.

håller tummen för dig!
  • LokesMammi

11+0 idag! En vecka kvar sen ska jag berätta för övriga vänner. Vänta till efter RUL innan jag berättar för alla andra på jobbet! =)

• LokesMammi
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-11 13:44:26 följande:
    hur står ni ut med illamåendet? ni som mår illa?

jag kräks och får knappt i mig något att äta.. blir näringsdrycker och nyponsoppa... och juice..  

går in i vecka 11 på onsdag.. känns inte som nån tröst så jag brukar må illa väldigt länge :( 

Så var det för mig när jag väntade sonen! Gick över strax efter RULet! Sen kom det tillbaka igen i slutet, men inte lika jobbigt! =)
  • LokesMammi
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-12 13:26:30 följande:
    jag känner verkligen med dig!! Så orättvist att killarna får allt de gottiga utan att plågas som vi gör!! Dom missar visserligen första sparkarna och sådant mys.. men dom slipper spy, foglossning och bli misshandlad från insidan mot slutet! :P Jag är så glad att detta är sista gången för mig!! 

Avundas dom kvinnor som säger att de mår toppen när de är gravida osv.. jag är INTE en av dem :P

Jag har reumatism... som salt i såret är det också extra aktivt just nu.. jippie.. :P 

Jag vågar nästan inte säga detta men denna graviditet är (hittills) toppen. Mitt illamående har gått över. Kräkts en gång! Är hungrig konstant, lite lätt mensvärk som går över fort! Är trött, men den värsta tröttheten har gått över! Känner mig knappt gravid. Endast för Ungern o att magen blir större o större! Jag mår pinsamt bra! Känns som att nåt är fel, så här bra ska man inte må! =)
Svar på tråden Bf Juni 2014