• Sickan12

Bf Juni 2014

Jag går in i vecka 11 imorgon. Mår illa nästan varje dag, antingen på morgonen eller kvällen. Är så vansinnigt TRÖTT. Inatt sov jag 15 (!!) timmar. Helt sjukt. Skulle äta svartvinbärsyoghurt till frukost, som jag köpte igår. Tyckte dock att den bara smakade lök, så den får sambon äta... Idag ska vi berätta för svärföräldrarna. Spännande!

• Sickan12
    Zwoom skrev 2013-11-10 16:27:44 följande:
    Synd tråden blivit lite mindre aktiv sen många är på fece book.... Gillar detta bättre faktist. Vecka 11 imorgon (10+0) Så gött.... Men mina mardrömmar efter flera MF/ma har inte riktigt försvunnit Jäkla rädsla man skall behöva känna       
    My family makes me the happiest mom / wife

Då är vi lika långt gångna. Har också mf bakom mig. Är mest rädd för MA just nu, att kroppen liksom ska bli lurad :(.
  • Sickan12
    Zwoom skrev 2013-11-10 17:31:24 följande:
    Ja fy fasen...Den rädslan är hemsk att man skall behöva gå med. Jag håller iaf tummarna för oss bägge 
    My family makes me the happiest mom / wife

Ja det får vi göra! Ska du göra något UL innan RUL?
  • Sickan12

Höll på att svimma idag på jobbet. Blev helt darrig och svettig, fick gå och lägga mig. Jobbar precis vid en vårdcentral, så en kollega hämtade en sköterska som tog blodtryck och så. Hon reagerade på att pulsen var hög, och sa att jag skulle kolla upp det "mdd tanke på min historia"= missfall. Sambon hämtade mig så nu är jag hemma och vilar. Ringt min BM som ska ringa upp. Men - att ha hög puls är väl inget konstigt vid graviditet? Förstår inte riktigt varför hon reagerade på det?

• Sickan12
    DevilsDaughter skrev 2013-11-13 14:28:09 följande:
    zwoom: Japp det kan man absolut!  Sickan: Antagligen va de bara en släng av lågt blodtryck och plusen gick nog upp för att du blev rädd kanske? Tror inte att det har med något missfall att göra iaf! Men bra att du vilar dig å kontaktar BM! 

Ja det var säkert blodtrycket och jag oroar mig inte, tyckte bara det var märkligt att sköterskan tyckte det var en big deal att jag hade hög puls. Mitt förra mf började ju absolut inte med något sånt här. Men än en gång kanske jag bara fått erfara att "vanlig" vårdpersonal inte har sådan stenkoll på graviditeter!
  • Sickan12

Börjar kännas verkligt nu att jag är gravid. Känns helt ohanterbart med ett ev. missfall nu. Fy. Drömde inatt att jag började blöda. Nu tyder ju ingenting på att det ska gå fel, men tankarna kommer ju ibland. Ska bli skönt att passera v12 som är nästa vecka. Kanske är en falsk trygghet, men det KÄNNS bra!

• Sickan12
    strumpan123 skrev 2013-11-15 17:08:56 följande:
    i början var det morötter och mjölk och nu är det julmust och all slags korv :P falukorv, grillkorv, varmkorv m.m haha

Grillkorv hade jag också ett tag! Inte någon "finkorv" utan hederlig grillkorv :D. Gärna med pommes till, inte det nyttigaste precis!
  • Sickan12
    rosii skrev 2013-11-16 15:21:47 följande:
    V 12! :) brösten är ömma men inte alls lika mkt som förut. Mår ej illa längre. Foglossning gör mig ändå lugn, är inte helt symtom fri. Är det nu "spökveckorna" är?

Mina bröst är också mindre ömma, men illamåendet och tröttheten är i princip samma som det varit.
  • Sickan12
    smålandsjänta skrev 2013-11-18 16:04:36 följande:
    Jaså :/ finns det något annat då? Legat lamslagen hela dagen...

Har du inte rådfrågat din bm eller läkare? Läkaren skriver antagligen ut lergigan till dig.
Svar på tråden Bf Juni 2014