• Sickan12

Bf Juni 2014

Vi har tänkt oss en Brio happy. Först tänkte jag (eller vi då) begagnat, men nu börjar jag fundera på ny. Finns ju ändå ett visst andrahands värde, och så hoppas jag på att vi kommer att få använda vagnen till en bebis till.

• Sickan12

Lite OT, men åh vad jag känner mig nedstämd varje gång mina svärföräldrar varit här... Kanske beror på att jag är extra känslig just nu, men jag orkar f*n inte med att de ska lägga sig i allt. Lär ju inte bli bättre när bebis kommer heller, deras första barnbarn.. :(

• Sickan12
    Amalian83 skrev 2014-01-26 21:31:31 följande:
    Mina svärföräldrars första barnbarn här också. Det är nog inte helt lätt att bli farmor och farfar. Om mamman har bra kontakt med sin mamma så får ju mormor förtur. Min svärmor har sagt att hon ska ta semester från midsommar och vara hos oss hela sommaren. Jag blev skitnervös, men min sambo försäkrar mig om att hon skojade. Vi får hoppas det :) Tråkigt att du ska bli nedstämd av dina svärföräldrar. Kom ihåg att det är ni som är föräldrar och de har ingenting att lägga sig i. Råd kan de gärna ge men var tydlig på gränserna och ta din man/sambo till hjälp om du inte blir hörd.

Fast min sambo kan ju ha en lika bra relation till sin mamma som jag har till min. Min mamma är farmor och har alltid haft en bra relation till sina barnbarn. Tyvärr kommer min sambo nog aldrig säga ifrån till sina föräldrar, men jag har varit tydlig med att jag kommer göra det om jag tycker det behövs. Har dock inte berättat för honom riktigt hur jag känner, utan bara berättat när jag tycker de lagt sig i lite för mkt i vissa frågor.
  • Sickan12
    Amalian83 skrev 2014-01-27 07:08:55 följande:
    Jag är uppvuxen med en mycket nära relation till farmor och farfar så där håller jag självklart med dig. Däremot förväntar jag mig att jag hellre kommer att vilja ha min mamma här när jag är nyförlöst och hormonell än min svärmor. Det var det jag menade med att mormor får förtur att hjälpa till om det behövs. Min mamma däremot har sagt att eftersom det är första barnbarnet för mina svärföräldrar så kan hon låta dem få komma på besök först. Inte helt lätt att vara ärlig med hur man upplever svärföräldrarna gentemot sin partner. Det blir fort känsligt. Vad är det de har åsikter om/lägger sig i?

Förstår vad du menar, och det håller jag med om! Just nu är det vårt hem, vi ska strax flytta. Svärmor vill bestämma hur det ska möbleras, hur vi ska flyttpacka osv. Det som gjorde mig mest ledsen igår var dock när hon raljerade över att jag tänker läsa till sjuksköterska. Det är dåligt eftersom det kan innebära jobb på obekväm arbetstid, och så undrar hon varför jag vill bli det, om detr för att sticka nålar i folk. Att min sambos jobb också innebär en del obekväm arbetstid är inget hon har åsikter om. Det är inte första gången hon kommenterar det. Jag känner att hon är av den åsikten att jag ska stå tillbaka yrkesmässigt. Jag var så ledsen igår kväll och pratade faktiskt med min sambo, var tvungen. Han sa att hon/dom inte menar det så, men att han kan förstå mig lite och att han kan prata med dom.
  • Sickan12
    Anine skrev 2014-01-28 22:10:46 följande:
    Är det någon av er som Vaccinerat er mot influensa?

Ja, gjorde det i vecka 19.
  • Sickan12

Nu har vi beställt vagn! För tidigt tycker jag egentligen, men den var nedsatt med 3000 kr så det vore dumt att vänta :D. Blev en Brio Happy superior 2014.

• Sickan12
    smålandsjänta skrev 2014-02-02 15:57:40 följande:
    Vi var en tur till Ullared nu i helgen och nu är nästan allt fixat :O! Vagn köpte vi ju innan vi var där. Så säng, skötbord och madrass är det jag kan komma på som är kvar. Känns som vi är extremt tidiga men jag tycker det är sååå skönt att veta att man har allt nödvändigt. Vill vara 100% ostressad då fet börjar närma sig pga mig fruktansvärda förlossningsrädsla som jag kommer behöva fokusera på. På tal om det, är det någon av er som är rädd? Eller som fött och varit rädd innan ni födde första gången? Hur ska man göra för att inte känna total panik?:(

Innan jag blev gravid hade jag nästan förlossningsfobi, om jag kan säga så! Tänkte att nej, det kommer aldrig att gå. Nu, med ett missfall bakom mig och en graviditet som hittills varit kantad av fruktansvärt mycket oro pga olika omständigheter, så känner jag typ att förlossningen blir en piece of cake. Menar inte att låta kaxig, min oro och rädsla har helt enkelt bytt fokus "bara". Känner att den dagen förlossningen kommer så kommer det att gå bra. Känner mig stark och lugn inför den.
  • Sickan12

Vecka 23 och illamåendet tycks ha kommit tillbaka. Det värsta är dock min dj*vulska klåda på hela kroppen, främst benen. Har kliat mig blodig! BM på onsdag, måste be om att få levervärdena kollade så att sånt kan uteslutas. Igår var vi äntligen, efter 3 veckors väntan, på nytt ultraljud och fick den här gången hjärtat "godkänt" utan anmärkning :). Sååå skönt!

• Sickan12

Vad jobbigt att många verkar vara viktstressade. Jag har vägt mig på inskrivningen och vid ett tillfälle till hos BM. Tänker att om jagvore"fel" åt något håll så talar hon om det för mig. Finns så mkt annat jag oroar mig över, vikten hos mig känns som en fis i rymden.

Svar på tråden Bf Juni 2014