• Sickan12

Bf Juni 2014

LokesMammi skrev 2014-02-11 19:28:37 följande:
    Ja, et är jätte jobbigt. Grejjen är att jag äter för två, konstant hungrig. Äter hela tiden. Mat, mackor, frukt, godis......you name it! =) Därför vill jag röra på mig så jag inte går upp "för" mkt i vikt!
    Sickan12 skrev 2014-02-11 17:11:21 följande:
    Vad jobbigt att många verkar vara viktstressade. Jag har vägt mig på inskrivningen och vid ett tillfälle till hos BM. Tänker att om jagvore"fel" åt något håll så talar hon om det för mig. Finns så mkt annat jag oroar mig över, vikten hos mig känns som en fis i rymden.
    För mig är vikten "viktig". (hehe) Jag har levt med en sambo som gick efter size-zero idealet. JAg var tjock hur sma l jag än var. Fick nästan anorexia, ändå var jag "tjock, fet o ful. Gör jag slut med honom så får jag vara singel resten av livet, för ingen vill ha en fet kossa". Det sitter djupt i mig. Jätte jtte jobbigt o se vågen peka uppåt! Lika jobbigt när jag väntade Loke.
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3

Men kan du inte få hjälp med de tankarna? (Om du mår dåligt över det)
  • Sickan12

Åh vad jag längtar till juni nu! Kan inte sova om nätterna, är så TRÖTT på jobbet, mår illa och börjar få foglossning. Bara måste få gnälla : D

• Sickan12

Har så dåligt samvete idag, är hemma från jobbet. Har varit däckad hela helgen, har inga krafter och mår bara illa. Vet ju att det beror på min graviditet, därför känns det inte tillåtet att vara hemma. Förstår inte hur jag ska orka jobba fram till maj :(. Var bara tvungen att beklaga mig lite här!

• Sickan12

Tack för gulliga svar. Idag har jag jobbat. Under eftermiddagen och när jag kom hem på kvällen fick jag så fruktansvärt ont i benen och upp i ryggen att jag bara legat som en invalid och grinat i soffan. Inte kunnat somna än, blir galen!! Måste ringa min bm imorgon. Vet ,inte hur länge till jag orkar jobba heltid på förskola. Det är väl dock omöjligt att bli sjukskriven. Observera min bitterhet, hehe.

• Sickan12
    Skattkistan skrev 2014-03-13 05:12:05 följande:
    Jobbar du också på förskola?! Samma här och fick bittra besked om min graviditetspenning igår :( fick halvtid beviljat men hade räknat med heltid så allt känns så trist nu!! Har du sökt? Hoppas det ordnar upp sig för dig!

Vad tråkigt för dig :(. Jag har inte känt att grav. penning eller sjukskrivning varit aktuellt, men NU alltså! Ger det nästa vecka också, funkar det inte så måste jag försöka bli sjukskriven iaf till 25 %. Får väl söka grav.penning också, men den kan jag ju inte ta ut än iaf.
  • Sickan12

Inte varit in här på flera veckor, intressant att läsa ikapp.

Är i v.35 (34+3) idag och bebis ligger i säte, har gjort så i några veckor. Enligt min BM är det inte troligt att hen kommer att vända sig själv (varför vet jag inte riktigt) och positionen den ligger i är tydligen den "svåraste" att vända med hjälp av vändningsförsök enligt henne. Hon bad mig ändå gå in på deras hemsida och läsa om vändningsförsök, och berättade att det kommer att ske i v.37 (graviditetsveckor eller kalenderveckor?).

Just nu känner jag att jag INTE vill göra något vändningsförsök. Min BM (som jag inte har förtroende för eftersom hon mest är virrig) presenterade det dock inte som något val, utan konstaterade bara att vändningsförsök kommer att ske vecka 37. Ett planerat snitt känner jag mig (just nu) lugn med.

Nästa gång jag ska till BM är jag i vecka 37 (36+5). Antar alltså att det är i 37+0-37+6 som vändningen ska ske. Annars förstår jag inte hur hon ska kunna boka in tiden efter att vi har träffats.

Ska ringa BM imorgon och förklara hur jag känner. Ska dit på öppen mottagning i veckan för att kolla blodtrycket som har börjat stiga, hoppas på att de har tid att känna efter hur bebis ligger då också.

Någon här inne som avböjt vändningsförsök?

• Sickan12
    dimi skrev 2014-05-05 18:45:19 följande:
    Jag avböjde vändningsförsök förra gången med dottern. Jag tyckte att det kändes väldigt obehagligt främst och var oroad för att det innebar en viss risk fast de påstod att det inte gjorde det, främst med navelsträngen tänkte jag. Finns heller inget som säger att bebisen stannar åt rätt håll sedan. Vet fler som gjort det som tyckte det gjorde ont och var obehagligt.

Blev du ifrågasatt när du avböjde?
  • Sickan12
    DevilsDaughter skrev 2014-05-06 14:08:58 följande:
    Sickan: vet du om liten har satt sig fast något med rumpan eller om den är helt rörlig, jag skulle inte ge upp hoppet om att den vänder sig själv. Vill du hellre ha snitt än att vända på bebisen så tror jag inte att de kommer ha så mycket invändningar om det eftersom det faktiskt inte är en lätt grej att vända bebisen (vad jag fått höra iaf). När jag hade gått 34 veckor med första barnet så hon inte med huvudet ner och då sa bm att det inte va något att oroa sig alls för hon har gått om tid kvar att göra det på, hon vände sig rätt sen, kommer dock inte ihåg vilken vecka det va i.

Vet inte riktigt, men när jag frågade min bm om hon trodde att den kommer att ligga kvar i säte så sa hon "ja jag tror det", och visade på en bild hur hon tror (hon har ju bara känt med händerna) hur den ligger, och att det är den svåraste ställningen att vända i. Det är ju inga garantier förstås, får väl se hur det ligger till vid nästa besök. Känner mig som sagt okej med ett planerat snitt, men inte ett vändningsförsök. Tack för ditt svar :)
  • Sickan12
    Skattkistan skrev 2014-05-07 08:46:45 följande:
    Jag jobbade min sista dag (på förskola) igår och det känns helt underbart! 1 månad kvar till bf idag!

Jobbade min sista dag på förskola i måndags! Skulle ha jobbat denna vecka ut, men det gick bara inte.
  • Sickan12
    LovaViola skrev 2014-05-07 11:21:20 följande:
    Jag jobbar på kontor, heltid och sitter mest. Men jag är ändå helt slut när jag kommer hem.. igår kväll var jag helt förstörd. Ont i kroppen, sammandragningar, foglossning och fan och hans moster :( jag hade tänkt jobba heltid ca tre veckor till.. men jag vet inte om jag kommer att palla det. Jag har bf 21 juni, men känner på mig att hon kommer komma tidigare.. vi får se om jag har rätt. Känns inte så bra att jobba för nära inpå då, för då kommer jag ju inte hinna vila nånting innan hon kommer.. Jag kommer nog ta semester iaf två veckor och resten ska jag nog spara, sen blir det föräldraledigt!

Ja även "den" typen av jobb är ju superjobbigt när kroppen inte samarbetar riktigt. Jag mådde som du beskriver, och blodtrycket har dessutom blivit för högt. Då är det inte värt att jobba! Har en bra chef som beviljade mig semester på en gång, annars hade jag sjukanmält mig. Var rädd om dig!
Svar på tråden Bf Juni 2014