• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Väntar vårt tredje barn och har BF 20 nov.
    Har sen innan 2 pojkar på snart 5 år och snart 4 år.

Men nu börjar jag bli rejält trött på att vara gravid. Sova är ju knappt att tänka på. I natt har jag vaknat flera flera gånger. Gör det inte ont i fogarna gör det ont i ryggen. O gör det inte ont i ryggen så har jag den brännanade smärtan under höger revben. (hade likadant med de andra två förutom fogarna) Har ingen rejäl foglossning utan jag kan gå och rör mig normalt under dagarna. Vaknar ett antal gånger per natt för att gå på toa... Alltså det mesta är helt normalt och sånt som kommer i slutet av graviditeten. Men gud vad less jag börjar bli på det. Önskar att nov var här nu så att det var över och jag (vi) får hålla bebisen i famnen ist.
    Gravidhormonerna är ju inte att leka med heller denna gången. Min 5 åring är uppe i sitt värsta trots. Brukar sluta med att både han och jag lipar som småbarn. Samtidigt som dom ser framemot att få ett småsyskon (vad dom säger iaf)

Nån mer som börjar närma sig slutet och är trött på det och vill ha pepp/ge mig pepp...

Kom igen och peppar mig att stå ut den sista biten...   

• Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...
  • sandra  1986

Hej tjejer!

Jag har BF den 5/12, själva graviditeten är lätt som en plätt den här gången och samma sovningen, jag vaknar inte en enda gång per natt :) MEN mina höfter dödar mig !! Tack och lov vaknar jag inte på nätterna av de men morgonen när jag ska ut sängen, FYFAN säger jag bara! Samma kvällarna när jag sitter i soffan, jag kan ju knappt ta mig ur :( de gör så sjukt ont så jag håller på bli galen, men snart så, peppar peppar är de klart. Kan tillägga att jag också har en snart 5 och en 6 åring hemma + bonusbarn varannan vecka på snart 4 och 7.../

• clembke
    mother87 skrev 2013-10-19 15:41:32 följande:
    Usch fyy. Lider med dig :/ de e sååå jäkla B att inte få sova! Själv är det rätt ok idag, är hos min farmor o farfar med sonen. Har haft lite kymiga känningar de senaste timmarna lågt ner i ryggen. Inget som gör ont men kommer i vågor på nåt vis :S Svårt att beskriva, men ska bli bjudna på middag här snart innan vi ska hem, så får bli en varm dusch o lite tv tittande ikväll när sonen somnat :)

Blev det nåt av dina känningar?

Dagen gick igår, på nåt sätt. Lämnade barnen till mamma o pappa igår kväll o sen åkte vi hem en sväng till en kompis.

I natt har jag fått sova liiite bätttre iaf, dock skulle vi upp vid fem. Kom upp tjugo över till slut.

Så nu är vi på väg hem från en hel dag i Ullared. Kläder o klappar klara. Hittade till o med de färgerna pojkarna ville ha på sina nya jackor o mässor - grönt till den ena o blått till den andra. Så dom blir nog nöjda.

Här trycker bebisen sen runt om mest hels tiden. Det värsta idag var nog när den tryckte neråt, ilar o smärta till. Men kan ju hoppas att det gjort lite nytta allt tryckande.
  • clembke
    sandra 1986 skrev 2013-10-20 12:59:49 följande:
    Hej tjejer!

Jag har BF den 5/12, själva graviditeten är lätt som en plätt den här gången och samma sovningen, jag vaknar inte en enda gång per natt :) MEN mina höfter dödar mig !! Tack och lov vaknar jag inte på nätterna av de men morgonen när jag ska ut sängen, FYFAN säger jag bara! Samma kvällarna när jag sitter i soffan, jag kan ju knappt ta mig ur :( de gör så sjukt ont så jag håller på bli galen, men snart så, peppar peppar är de klart. Kan tillägga att jag också har en snart 5 och en 6 åring hemma + bonusbarn varannan vecka på snart 4 och 7.../

Hello o välkommen.

Ja höfterna är ingen höjdare, fast mina vräkas på natten. Annars måste jag säga att det har varit smidigt fram till då jag startade tråden..det var då nätterna började strula. :-P

Ni har fullt upp för hemma nu snart då.
  • mother87

Nix :/ skedde inget mera än en natt med sömn störningar, o vakna upp idag me ögoninflammation o har varit fruktansvärt seg idag,,, men men, bm för vanlig kontroll imorgon och hoppas ju på att inflammationen och den Horribla långdragna förskylningen ger med sig asap! Härligt när man finner det som önskas av barnen :)

• clembke
    mother87 skrev 2013-10-20 19:00:49 följande:
    Nix :/ skedde inget mera än en natt med sömn störningar, o vakna upp idag me ögoninflammation o har varit fruktansvärt seg idag,,, men men, bm för vanlig kontroll imorgon och hoppas ju på att inflammationen och den Horribla långdragna förskylningen ger med sig asap! Härligt när man finner det som önskas av barnen :)

Oh fy... Hoppas att det ger med sig snabbt....

Ja dom blev supernöjda med jackorna.

Imon ska vi på ul, koll av fostervatten. Bm besök är det inte förrän om en dryg v.
  • skaviblifyra

suck nu har dem vänt sig igen å gar huvudet upp... jaja den lär väl vända sig många ggr igen... hoppas jag.

• clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-21 05:38:25 följande:
    suck nu har dem vänt sig igen å gar huvudet upp... jaja den lär väl vända sig många ggr igen... hoppas jag.

Nä fy... Hoppas den vände sig rätt snart igen o sen stannar där.
  • skaviblifyra
    clembke skrev 2013-10-21 07:34:24 följande:

Nä fy... Hoppas den vände sig rätt snart igen o sen stannar där.
    jaaaa det va ju planen i torsdags!
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-21 09:17:37 följande:
    jaaaa det va ju planen i torsdags!

Vad säger bm om det? När "måste" den ligga fixerad neråt för att inte riskera säte?

Jag går här o hoppas att bebisen gör nån nytta nu. den ligger o trycker neråt så det ilar till o göra lite ont längst ner. (inga värkar dock) men kanske den bökar till o trycker lite så att trappen öppnar sig lite iaf. Så kanske man slipper gå tiden ut. *drömmer lite*
  • skaviblifyra
    clembke skrev 2013-10-21 10:23:54 följande:

Vad säger bm om det? När "måste" den ligga fixerad neråt för att inte riskera säte?

Jag går här o hoppas att bebisen gör nån nytta nu. den ligger o trycker neråt så det ilar till o göra lite ont längst ner. (inga värkar dock) men kanske den bökar till o trycker lite så att trappen öppnar sig lite iaf. Så kanske man slipper gå tiden ut. *drömmer lite*
    nä alltså det finns ju inte sluttid precis. men man gör ju vändningsförsök v 37. men den här bebisen vänder sig hela tiden, så jag antar att jag kommer göra en bäckenmätning för att se om det går att föda i säte å så får vi helt enkelt se.
Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...