• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Väntar vårt tredje barn och har BF 20 nov.
    Har sen innan 2 pojkar på snart 5 år och snart 4 år.

Men nu börjar jag bli rejält trött på att vara gravid. Sova är ju knappt att tänka på. I natt har jag vaknat flera flera gånger. Gör det inte ont i fogarna gör det ont i ryggen. O gör det inte ont i ryggen så har jag den brännanade smärtan under höger revben. (hade likadant med de andra två förutom fogarna) Har ingen rejäl foglossning utan jag kan gå och rör mig normalt under dagarna. Vaknar ett antal gånger per natt för att gå på toa... Alltså det mesta är helt normalt och sånt som kommer i slutet av graviditeten. Men gud vad less jag börjar bli på det. Önskar att nov var här nu så att det var över och jag (vi) får hålla bebisen i famnen ist.
    Gravidhormonerna är ju inte att leka med heller denna gången. Min 5 åring är uppe i sitt värsta trots. Brukar sluta med att både han och jag lipar som småbarn. Samtidigt som dom ser framemot att få ett småsyskon (vad dom säger iaf)

Nån mer som börjar närma sig slutet och är trött på det och vill ha pepp/ge mig pepp...

Kom igen och peppar mig att stå ut den sista biten...   

• Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...
  • clembke
    mother87 skrev 2013-11-07 21:48:44 följande:
    Varit inne på förlossningen sedan halv 8, var 5cm öppen för 1 1/2 timme sen. Drygt att ha ont men de e på riktigt iaf.

Oh så kul för dig. Vill ju oxå.... Hoppas att det är klart nu o ni ligger o myser.

Idag går jag med värsta huvudvärken o lite illamående. El ja, efter en sväng på toan så har illamåendet lagt sig. Är svintrött o ögonen känns som om dom är dubbelt så stora. O jagsom ska göra så mkt idag... Städa, åka förbi mamma o pappa, förbereda inför kalaset, mmiddag, äta o umgås med barnen.

Börjar med att umgås tror jag, så nu blir det att sätta sig i soffan o spela Nintendo som dom vill...
  • mother87

Jag vill önska er alla lycka till och att nu får friska fina bebisar snart! Här kom tösen 00.15 med 4 krystvärkar :) 48cm lång och 3110 gram :) och en baddare på att amma och lugn än så länge ;) ska få åka hem i eftermiddag. Så ska bli kul att presentera syskonen för varann

• clembke
    mother87 skrev 2013-11-08 11:26:40 följande:
    Jag vill önska er alla lycka till och att nu får friska fina bebisar snart! Här kom tösen 00.15 med 4 krystvärkar :) 48cm lång och 3110 gram :) och en baddare på att amma och lugn än så länge ;) ska få åka hem i eftermiddag. Så ska bli kul att presentera syskonen för varann

Oh så kul. Grattis till flickan. O vad jag hoppas att det snart kör igång snart!!!
  • Sissij79

Stort grattis till tjejen mother87!! Vad skönt att allt går bra! Önskar att det snart är dax för mig med. Haft hemsk "mensvärk " idag men det betyder förmodligen ingenting för jag har haft det många gånger innan. Förstår att tiden varit dryg för dig innan skaviblifyra, hade samma problem med min nr3, låg på sjukhuset och sedan hemma med förkortad tapp och mängder mednsammandragningar från v 26. Men han stannade kvar tills BF +15 och då blev jag igångsatt! Har aldrig varit med om något drygare än då. Denna gången har det varit helt annorlunda har haft mycket sammandragningar men inte i närheten utav förra gången, konstigt att det kan vara så olika! Nu ska vi baka pizza och titta på Tv med minsta killen, de stora ska iväg och spela pingis i idrottshallen så vi får en lugn och skön kväll!

• clembke

Hur går det för er?

Här hemma är det samma visa, Sd ibland, mensvärk ibland o sen inget mer... Suck....

På tis ska jag till bm o då be henne att känna på tappen. Hoppas att en hinnsvepning ska kunnas göras... El nåt annat som kan trigga igång det.

10 dagar kvar till bf annars.

• skaviblifyra
    clembke skrev 2013-11-10 14:33:00 följande:
    Hur går det för er?

Här hemma är det samma visa, Sd ibland, mensvärk ibland o sen inget mer... Suck....
    På tis ska jag till bm o då be henne att känna på tappen. Hoppas att en hinnsvepning ska kunnas göras... El nåt annat som kan trigga igång det.

10 dagar kvar till bf annars.
    segt mår ju bra men man vill ju bara fööööda nu. Idag kom sonen vecka 37+6. men har räknat med en vecka itll iaf. Men sen får hen gärna komma. Man bara går och letar tecken som inte finns ;)
  • Sissij79

Hallå Tjejer! Har såklart fått någon form utav influens i helgen och blivit sjuk. Så nu hoppas jag på att det inte blir någon bäbis de närmsta dagarna, har läst lite på nätet och det verkar som om kroppen känner av att man är sjuk och då inte startar en förlossning, har ingen aning om det stämmer men hoppas på det! Annars är det ju ensiffrigt till BF för mig idag 9 dagar kvar! Har ni några tecken?? Jag har inte känt någonting på ett par dagar nu mer ön någon liten förvärk, har tom sovit ganska så gott i två nätter nu. Skönt!

• clembke

Igår kväll fick jag lite mensvärk som höll i sig till o från i natt. Det gjorde inte ont så att jag vaknade av de men de fanns där ibland. Sen på morgon och fm har mesnvärken hängt sig kvar tillsammans med lite sammandragningar. Fortfarande inget som ont, men de finns där. Försvann en stund mitt på dan för att återkomma nån gång ibland.
    Nu sen em/ikväll är mensvärken tillbaka tillsammans med lite ryggvärk. Frågan är - är det falska förhoppningar om att det sätter igång den närmsta tiden eller är det på gång?

I mon ska jag till BM och då ska hon få känna på mig. Hoppas verkligen att jag åtminstone har börjat öppna mig nåt... 

Idag har jag städat lite (allt för att ev skynda på det) samt putsat fönster (var lite tvunget då vår granne fick för sig tidigare i veckan att tvätta häcken mellan våra tomter med högtryckstvätt o på så vis skvätta ner fönster o fasad).

Hoppas att du snart krya på dig Sissij79.

• skaviblifyra

känns som inatt är natten då det händer. blir spännande att se om det är önsketänkande...fast önske och önske mannen jobbar så det är ju inte precis optimalt :)

• skaviblifyra

blev inget inatt och tur va det. mannen hade inte kunnat komma från jobb. Men nu är han ledig till tors så det hade passat bra om bebin kom nuuuuu  :)

så tråkigt att bara vänta. Egentligen är det väl skönt och jag borde njuta av den här egentiden. då sonen är på 15 h...men ja...vill ju bara få ont och föda juh! hur går det för er andra???

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...