• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Väntar vårt tredje barn och har BF 20 nov.
    Har sen innan 2 pojkar på snart 5 år och snart 4 år.

Men nu börjar jag bli rejält trött på att vara gravid. Sova är ju knappt att tänka på. I natt har jag vaknat flera flera gånger. Gör det inte ont i fogarna gör det ont i ryggen. O gör det inte ont i ryggen så har jag den brännanade smärtan under höger revben. (hade likadant med de andra två förutom fogarna) Har ingen rejäl foglossning utan jag kan gå och rör mig normalt under dagarna. Vaknar ett antal gånger per natt för att gå på toa... Alltså det mesta är helt normalt och sånt som kommer i slutet av graviditeten. Men gud vad less jag börjar bli på det. Önskar att nov var här nu så att det var över och jag (vi) får hålla bebisen i famnen ist.
    Gravidhormonerna är ju inte att leka med heller denna gången. Min 5 åring är uppe i sitt värsta trots. Brukar sluta med att både han och jag lipar som småbarn. Samtidigt som dom ser framemot att få ett småsyskon (vad dom säger iaf)

Nån mer som börjar närma sig slutet och är trött på det och vill ha pepp/ge mig pepp...

Kom igen och peppar mig att stå ut den sista biten...   

• Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...
  • skaviblifyra

Jag letR tecken också. Hade lite mer värkar inatt var 4e min i 2h...ssenförsvann de. Hade lite rosa flytning men sen inget mer...ååååvill sågärna föda nu

• mother87

Var på tul igår då bm i måndags tycker mitt sf mått står still. Men enligt dom där jag var igår hade de andra tul förra veckan räknat fel så hennes vikt uppskattades till 2650G igår, men allt såg bra ut i övrigt. Känningar om att det är på G är i princip helt bortblåst här :/ dock lite lite ökade flytningar från igår kväll, o lite mol-mens värk men de har man hela tiden känns det som. Så hoppet o längtan om en bebis inom det närmsta är borta, trots att varenda känning går åt tanken om att de e nåt, vilket det inte är. Känner mig en aning deprimerad o det tycker jag inte om. Men men försöker hålla mig sysselsatt med nåt att göra, trots att det inte finns nåt att göra :/ men sonen ville inte på dagis idag så jag tvingar honom inte, så vi går hem till min farmor o farfar i eftermiddag. Det får vara dagens sysselsättning :)

• clembke

Här är alla tecken borta oxå. Det molande värk jag hade i sön försvann totalt sen.

Tycker att det räcker nu me, 2 v kvar idag... Suck...

Dagens sysselsättning blir att städa o sen baka. Barnen är lediga idag från dagis. Imon ska den äldsta få bjuda på glassdär då han fyller år nästa v (lever i en förhoppning om att barnen är lediga nästa v)

Energin är bortblåst, men får väl försöka ta tag i hemmet iaf...

• Sissij79

Här är barnen i skolan och på dagis, sambon jobbar så jag ska tillbringa förmiddagen på soffan med kaffe och film tänkte jag :) Inte så dumt faktiskt. Jag har försökt att inte leta tecken för man blir bara så besviken tycker jag men varje dag så tänker jag ändå att idag är det kanske dax och det är ju fortfarande två veckor kvar till BF, suck!! Tänker att jag borde njuta av tiden istället då det definitivt är sista bäbisen i detta huset men jag känner mig väldigt färdig med att vara gravid nu! Det som jag tycker är mysigt är att till jul då är bäbisen med all säkerhet ute!

• ak15

Hej här är en till som bara räknar ner har haft alla grav komplikationer som man bara kan ha hujj :( allt från blödningar, foglossning illamående huvudvärk hemska förvärkar och hemsk hemsk foglossning :( Har bf 10 dec men ska få fara på bedömning i vecka 38+0 alltså den 27 nov hoppas på o bli igångsatt då!!!!

• clembke

Min dag har spenderats med att stada for att sen baka en kaka som aldsta sonen ar galen i.. Detta gjorde inte underverk av ryggen, men inget mer an ryggont o ett ben som varker.

Nagon mer som har ett ben som nastan domnar bort om man star for lange. Mitt hogra ben vill inte alls att jag sk sta upp. O i natt vaknade jag av att det vanstra gorde ont, domnade samtidigt som det hade somnat plus lite vark i det. svart att forklara. Hur jag an la mig gjorde det ont.

Na, nu far det garna satta igang. En gnalldag idag igen.... 

plus att jag lyckades igar slarva bort de tre bokstaverna pa datorn o har ingen aning om hur jag far tillbaka dom igen. En del av skiljetecknen har ju dessutom oxa forsvunnit... Suck... Teknik och jag....        \hihi\

• mother87

Har varit en riktig slapp dag hos farmor o farfar , blev bjudna på middag o så :) men tror min slempropp börjat släppa, o så haft "mensvärk" eller vad man kan kalla det sedan i eftermiddags. Inget som gör Ont, men kännbart :/ o inte hjälper alvedonen nåt vidare heller, långt där inne sitter man bara o önskar sig blå över att det ska övergå till värkar o de e dax! Men känslan säger mig att jag är lika inbillningssjuk som alla andra dagar... Suck.

• Sissij79

Åh mother87 då kanske det börjar hända något för dig nu då! Håller tummarna för lite värkar. Här är bara vanliga sammandragningar/förvärkar men hyser inga större förhoppningar om att denna bäbis kommer innan BF den 20/11. Känns som jag inte står ut en dag till nu och då kan det vara fyra veckor kvar i värsta fall! Hemska tanke! Längtar efter slempropp och vattenavgång :))

• clembke

Samma här.... Det enda jag känt idag är att jag har svettats till o från, stillasittandes. Men inget tecken även om jag hade hoppats det....

Önskar o hoppas att varje liten sak som inte är normalt ska vara ett tecken...

Det onda under höger revben har blivit värre dessutom så nu vill jag verkligen att det ska vara klart - vet att det försvinner bara barnet är ute...

Nä, få väl bli lite Alvedon o hoppas på sömn inatt...

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...