• clembke

47 dagar kvar - behöver pepp...

Väntar vårt tredje barn och har BF 20 nov.
    Har sen innan 2 pojkar på snart 5 år och snart 4 år.

Men nu börjar jag bli rejält trött på att vara gravid. Sova är ju knappt att tänka på. I natt har jag vaknat flera flera gånger. Gör det inte ont i fogarna gör det ont i ryggen. O gör det inte ont i ryggen så har jag den brännanade smärtan under höger revben. (hade likadant med de andra två förutom fogarna) Har ingen rejäl foglossning utan jag kan gå och rör mig normalt under dagarna. Vaknar ett antal gånger per natt för att gå på toa... Alltså det mesta är helt normalt och sånt som kommer i slutet av graviditeten. Men gud vad less jag börjar bli på det. Önskar att nov var här nu så att det var över och jag (vi) får hålla bebisen i famnen ist.
    Gravidhormonerna är ju inte att leka med heller denna gången. Min 5 åring är uppe i sitt värsta trots. Brukar sluta med att både han och jag lipar som småbarn. Samtidigt som dom ser framemot att få ett småsyskon (vad dom säger iaf)

Nån mer som börjar närma sig slutet och är trött på det och vill ha pepp/ge mig pepp...

Kom igen och peppar mig att stå ut den sista biten...   

• Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...
  • clembke

Ok. Hoppas att det blir bra i slutänden.

Just nu sitter vi på sjukhuset efter ul. Konstaterat polyhydraminos (el hur det nu stavas), för mkt fostervatten. Gränsvärdet ligger vid 240 (hade det för en månad sen) o jag ligger nu på 321. Så nu sitter vi o vänta på att göra en ctg-kurva. O sen ev ska vi göra en ctg varje v tills vidare.

Rådet vi fick va dessutom, går vattnet så ska vi åka in. Även om inte värkarna har kommit igång. Så vi får väl se vart det tar vägen o vad dom säger efter ctg idag.

• clembke

Så blir det nytt ctg o ul på tis nästa v.... Få se hur ofta vi få åka nu, är ju ändock 6 mil tor varje ggn.

Det som är sagt hittills är att om det ökas på mer så kanske det blir till att tömma lite vatten o/el ev sätta igång förlossningen tidigare (inte än det fortfarande är tidigt, 36 fulla v på tors).

Igångsättning ser jag inte ifram emot så det hoppas jag vi kan slippa iaf. Sen får det gärna sätta igång spontant tidigare.

• skaviblifyra
    clembke skrev 2013-10-21 16:09:12 följande:
    Ok. Hoppas att det blir bra i slutänden.

Just nu sitter vi på sjukhuset efter ul. Konstaterat polyhydraminos (el hur det nu stavas), för mkt fostervatten. Gränsvärdet ligger vid 240 (hade det för en månad sen) o jag ligger nu på 321. Så nu sitter vi o vänta på att göra en ctg-kurva. O sen ev ska vi göra en ctg varje v tills vidare.
    Rådet vi fick va dessutom, går vattnet så ska vi åka in. Även om inte värkarna har kommit igång. Så vi får väl se vart det tar vägen o vad dom säger efter ctg idag.
    kunde de se ngn anledning till polyhydron? så trist att ha täta kontroller, men bra såklart! är det tungt att andas nu och så? magen kan ju bli enorm med detta...
  • skaviblifyra

jag är sååå nyfiken på när ungen kommer och hur den ser ut och allt. Väldigt pirrigt (upprepar mig säkert) men det är ju ändå såååå nära nu 35+0 idag!!!

• clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-21 19:50:43 följande:
    kunde de se ngn anledning till polyhydron? så trist att ha täta kontroller, men bra såklart! är det tungt att andas nu och så? magen kan ju bli enorm med detta...

Nä dom har kollat sockret o det låg jättebra. Dom kollade idag barnet o kan inte hitta något avvikande där så jag är nog bara en som får mkt. (hade med dom andra två oxå fast inte lika mkt)

Ja det är bra med täta kontroller men lite småtrist.

Rätt tungt att andas vid vissa positioner, liggande o i vissa fall sittandes.

Ja nyfiken är man, enormt... är supernyfiken på om det är pojke el flicka. Vilket som är naturligtvis välkommet... Men vill Veta, fast inte förrän vid födseln.

Det jag vet om bebis är att den har mkt hår (inte undra på halsbränna o uppstötningar ). Både idag o förra ggn så dom det vid ul - att den har mkt hår.
  • mother87

Allt flöt på hos bm idag. Sfmått på 29 så som hon sa följer jag sakta "min egen lilla kurva". Tul på måndag o bm koll nästa måndag. Känns dryyygt som ni skriver, vill ju se o gosa bebis igår nästan :/ fast man vet att varje dag xtra där inne är bra för dom :) har fortfarande lite värk i mage o rygg som retar mig till o från sedan i helgen, men inget som ändrar karaktär eller ökar *suck* det som varit jobbigt idag är väl att man har en busig mage med gaser och nån typ av känsla i ryggslutet som nerv i kläm eller så på nåt vis. Lättar lite om man står o vickar på höfterna lite men återkommer ju. Känns så B att sitta o pipa över små krämpor, men man börjar, eller Är! Rätt less på det.

• clembke
    mother87 skrev 2013-10-21 22:33:33 följande:
    Allt flöt på hos bm idag. Sfmått på 29 så som hon sa följer jag sakta "min egen lilla kurva". Tul på måndag o bm koll nästa måndag. Känns dryyygt som ni skriver, vill ju se o gosa bebis igår nästan :/ fast man vet att varje dag xtra där inne är bra för dom :) har fortfarande lite värk i mage o rygg som retar mig till o från sedan i helgen, men inget som ändrar karaktär eller ökar *suck* det som varit jobbigt idag är väl att man har en busig mage med gaser och nån typ av känsla i ryggslutet som nerv i kläm eller så på nåt vis. Lättar lite om man står o vickar på höfterna lite men återkommer ju. Känns så B att sitta o pipa över små krämpor, men man börjar, eller Är! Rätt less på det.

Haha, det där med att stå o vicka på höfterna känner jag igen. Har jag fått göra oxå, man känner sig rätt konstig att stå där o vicka... B-) det strålar ner i benet så fort man slutar. (har som tur är sluppit det på ett tag nu)

Oh en liten fin mage då antar jag. 29 cm hade jag när jag var 28+6. Sist, 34+1 hade jag 35 cm. Nu vill jag inte ens veta tror jag.. nästa bm besök är om en v.
  • skaviblifyra
    clembke skrev 2013-10-21 21:40:12 följande:
    Nä dom har kollat sockret o det låg jättebra. Dom kollade idag barnet o kan inte hitta något avvikande där så jag är nog bara en som får mkt. (hade med dom andra två oxå fast inte lika mkt) Ja det är bra med täta kontroller men lite småtrist. Rätt tungt att andas vid vissa positioner, liggande o i vissa fall sittandes. Ja nyfiken är man, enormt... är supernyfiken på om det är pojke el flicka. Vilket som är naturligtvis välkommet... Men vill Veta, fast inte förrän vid födseln. Det jag vet om bebis är att den har mkt hår (inte undra på halsbränna o uppstötningar ). Både idag o förra ggn så dom det vid ul - att den har mkt hår.

Ja herreva jag är nyfiken på om det ör en tjej som jag trottmesta tiden eller en lillebror. Men vill inte heller veta innan den är på mitt bröst. Har ju gjort typ 15 ul men blundat när de varit nära bäckeno mrådet :)
  • clembke
    skaviblifyra skrev 2013-10-22 09:59:57 följande:

Ja herreva jag är nyfiken på om det ör en tjej som jag trottmesta tiden eller en lillebror. Men vill inte heller veta innan den är på mitt bröst. Har ju gjort typ 15 ul men blundat när de varit nära bäckeno mrådet :)
    Haha... Jag kan ju inte ens se skillnad på tjej och kille på ul så jag har tittat men inget sett. (har iofs inte letat heller)
    Ja, absolut vänta tills den är född. Är ju det som är lite av tjusningen att inte veta innan.

Idag har jag packat bb-väskan. Har väl lite småsaker att lägga i som tex mobilladdare, kamera, dricka, godis. En bok kanske (ifall man blir kvar). Kanske lite druvsocker så att man behåller lite energi.
    Annars har jag bara packat så att jag klarar en natt där (både till mig o bebis). Hoppas dock att vi får åka hem samma dag. I värsta fall får väl sambon komma med mer.     
  • mother87

Jag tog inte reda på könet med sonen, men gjorde det denna gången för "enkelhetens" skull :P måste oxå få pipa av mig, har så jäkla ont i höften/ryggen,, känns dom man bara blev nedslagen av foglossning bara pang boom i eftermiddags, o sitter i än, jag som trodde jag klarat mig från det denna grav :( blää

Svar på tråden 47 dagar kvar - behöver pepp...