• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • Skånetös
    linnea83 skrev 2013-11-04 09:40:54 följande:
    Hejhej!Är gärna med här!Vi har försökt bli gravida sedan juni -12.Efter utredning i maj så visade det sig att det inte fanns några fel på oss.En spolning gjordes och visade fin passage.Nu i höst har vi kommit till den 3:e rundan med pergotime och Ovitrelle,men endast insemination första rundan.Andra rundan hade jag äl på helgen och denna cykeln hade jag 5 ägg och då ville han inte göra insemination.Men vi skulle köra själva.Sen får jag inte äta pergotime mer då jag svarar för bra på dom.Sista kuren var endast halv och ändå 5 ägg.Är på bim -3 idag och kommer mensen hoppas jag att det blir en insemination i mitten av november.

Välkommen hit linnea83. Har ni några barn sedan tidigare! Där jag går kollade man aldrig hur man svarade på pergotime! Vi skulle prova i tre månader, ha uppehåll en månad och sedan prova tre månader till. Inga kontroller alls under tiden! Men tyvärr gav de inget resultat. Håller just nu på att spraya med synarela. Ska till min läkare på onsdag för att se om jag ska börja med sprutorna. Håller tummarna för dig:)
  • anno81
    Evy skrev 2013-11-03 16:08:28 följande:
    Hej tjejer!

Idag är det ca en vecka efter ÄL och insemination. Jag har en rejäl mensvärk redan nu.. Undra vad det kan vara. Det började natten till idag och har hållit i sig hela dagen.

håller tummarna för att det är en liten I magen! När tänkte du testa?
  • anno81
    sama12 skrev 2013-11-03 19:15:28 följande:
    Håller tummarna evy! :)

Jag ska på ny kontroll o mätning av ägg på onsdag. Det såg bra ut enligt doktorn idag. Så hoppas på en första insemination denna månaden :)

Lycka till på onsdag!Glad
  • Evy
    anno81 skrev 2013-11-04 12:59:13 följande:

håller tummarna för att det är en liten I magen! När tänkte du testa?
    tack!!
    Jag vet inte! Sitter här på jobbet och har fortfarande en rejäl mensvärk. Så här brukar det inte vara. Antingen är jag gravid eller så känns det som att det skulle kunna vara något fel. Mensvärken stramar lite ut i ljumskarna också.

Jag kommer nog kanske testa på torsdag eller fredag :) Får nog hem mina tester idag eller imorgon så då får vi se om jag kan hålla mig i några dagar till.
  • linnea83
    Skånetös skrev 2013-11-04 11:02:32 följande:

Välkommen hit linnea83. Har ni några barn sedan tidigare! Där jag går kollade man aldrig hur man svarade på pergotime! Vi skulle prova i tre månader, ha uppehåll en månad och sedan prova tre månader till. Inga kontroller alls under tiden! Men tyvärr gav de inget resultat. Håller just nu på att spraya med synarela. Ska till min läkare på onsdag för att se om jag ska börja med sprutorna. Håller tummarna för dig:)
    Tack!Nej varken jag eller sambon har barn,första för oss bägge =).Jag är 30 och sambon 41.Va konstigt det är att det är såna jätteskillnader hur man går tillväga över landet..Helt sjukt,tycker att det borde finnas nån form av riktlinje som alla landsting följer.Men verkar som alla landsting får bestämma själva.
    Då får vi hoppas att det går fint på onsdag =). 
  • anno81
    linnea83 skrev 2013-11-04 18:30:12 följande:
    Tack!Nej varken jag eller sambon har barn,första för oss bägge =).Jag är 30 och sambon 41.Va konstigt det är att det är såna jätteskillnader hur man går tillväga över landet..Helt sjukt,tycker att det borde finnas nån form av riktlinje som alla landsting följer.Men verkar som alla landsting får bestämma själva.
    Då får vi hoppas att det går fint på onsdag =). 

Jag fick inte heller göra någon koll när jag hade pergotime fast när man söker på det så star det att de rekommenderar det för att slippa att det blir för manga ägg mogna. Gjorde ett vul när jag var där på samtal inför sprut behandling och då visade det sig att jag hade 3 stora fina ägg men inte hjälpte det. Tror inte att mina ägg vill släppa så det var väl tack vare ovitrellen nu som vi lyckades.
  • anno81
    Evy skrev 2013-11-04 13:18:01 följande:
    tack!!
    Jag vet inte! Sitter här på jobbet och har fortfarande en rejäl mensvärk. Så här brukar det inte vara. Antingen är jag gravid eller så känns det som att det skulle kunna vara något fel. Mensvärken stramar lite ut i ljumskarna också.

Jag kommer nog kanske testa på torsdag eller fredag :) Får nog hem mina tester idag eller imorgon så då får vi se om jag kan hålla mig i några dagar till.

SPÄNNANDE!!!!! det är säkert livmodern som växer.
  • Evy

När tror ni att man kan testa? Är idag på ÄL+9. Tycker ni man ska ha is i magen och vänta till BIM?

• linnea83
    Evy skrev 2013-11-05 07:31:37 följande:
    När tror ni att man kan testa? Är idag på ÄL+9. Tycker ni man ska ha is i magen och vänta till BIM?
    Jag rekommenderar alla att vänta till bim men börjar alltid själv testa på bim -5 haha Skrattande.
  • Evy
    linnea83 skrev 2013-11-05 07:36:33 följande:
    Jag rekommenderar alla att vänta till bim men börjar alltid själv testa på bim -5 haha Skrattande.
    Haha, då får vi se hur länge jag kan hålla mig!
Svar på tråden Insemination hösten 2013