• Skånetös

Insemination hösten 2013

Någon som ska insemineras nu under hösten 2013? Vi har försökt bli gravida i 2,5 år och ingenting har hänt. Har inte hittats något fel på varken mig eller min sambo. Ska påbörja vår första insemination om ett par veckor. Hade varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Insemination hösten 2013
  • Evy
    Mc angel skrev 2013-10-28 05:39:18 följande:
    Fick mens i fredags kväll... Hoppas d inte är för sent att börja ta sprutorna nu 2,5 dag senare... Fick inte tag i sjukhuset på helgen :(
    Åh nej :( Håller tummarna att nästa gång är din tur!!
  • Skånetös
    Evy skrev 2013-10-28 08:43:05 följande:
    Åh nej :( Håller tummarna att nästa gång är din tur!!

Fick mens i fredags kväll... Hoppas d inte är för sent att börja ta sprutorna nu 2,5 dag senare... Fick inte tag i sjukhuset på helgen :(

nej vad tråkigt :( hoppas du får börja med sprutorna direkt!!
  • Skånetös
    TBL skrev 2013-10-27 19:35:05 följande:
    Hej! Jag hoppar in med en fråga i denna tråd och hoppas att någon kan svara. Är det någon som vet vad RMC i Malmö tar för pris för DI syskonförsök? Tacksam för svar!!

Nej tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Står det inga priser på RMC s hemsida?
  • anno81

Vad tråkigt. hoppas du får börja med sprutorna snart igen!
  • tlb
    Skånetös skrev 2013-10-28 10:58:08 följande:

Nej tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Står det inga priser på RMC s hemsida?
    Nej, det står inga priser men jag ringde dit i dag och fick veta att det kostar 5700:-/insemination. 
  • Skånetös
    tlb skrev 2013-10-28 21:05:47 följande:
    Nej, det står inga priser men jag ringde dit i dag och fick veta att det kostar 5700:-/insemination. 

Ok. Kan ni inte gå via landstinget istället?
  • anno81

Oj det var mycket. kan ni inte gå via landstinget istället?
  • Evy
    hjälp vad dyrt!!! Hur kan dom ta dessa priser? Förvånad
    Här i sthlm  på mottagningen jag går kostar det 1000 kr per insemination. Snacka om prisskillnad

• tlb igen
    Skånetös skrev 2013-10-28 21:28:40 följande:

Ok. Kan ni inte gå via landstinget istället?
    Vi har redan ett barn genom DI så vi får inga fler landstingsförsök. Syskonförsök måste man bekosta själva. Jag blev positivt överraskad av priset. Det är inte speciellt mycket dyrare än i Danmark (tom billigare än många kliniker). Dessutom mycket smidigare eftersom man slipper ta sig till Danmark, all korrespondans sker på svenska mm. 
  • Skånetös

Där jag går behöver man inte bekosta syskon försök om man väljer insemination. Vid provrörsbefruktning måste man betala syskon försöken själv

Svar på tråden Insemination hösten 2013