• Webbredaktör Annelie

    Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?

    Barn säger ju så mycket saker, ibland är det inte bara roligt saker utan nästan lite obehagliga och kusliga. På en amerikansk familjesajt har de samlat ihop några saker som barn sagt som ger en lite kalla kårar.
    "Before I was born here, I had a sister right? Her and my other mom are so old now. They were ok when the car was on fire. But I sure wasn't!"

    Och en vän till mig, hennes son sa:
    - Mamma när du dör kan jag få lite av din aska då och ha i en burk?
    - Ehh, ja, men vad ska du med de till?
    - Jo men jag tänkte ha en burk med dig och en burk med pappa. Sen en burk där jag ska bland er.

    (Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är lite gulligt ändå eller det mest är kusligt)

    Har ditt barn eller något barn i din närhet sagt något som gett dig lite kalla kårar?

  • Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?
  • babybabe

    Så har jag träffat en såndär som ser andar o kan känna me pinnar efter olika saker, som kryss osv. Han sa jag har nån som går bredvid mig till höger. Undra vem det är.

  • grillchips

    Min dotter har alltid haft en låtsaskompis som heter Amanda. Amanda bodde i ett övergivet hus intill vårt.
    Hon berättade att Amandas föräldrar hade dött i en olycka och hon själv hade hamnat hos en annan familj men blivit svårt sjuk och dött. Då hade hon kommit tillbaka till huset hon bott i.
    Amanda lekte tydligen med dottern. Ibland ville dottern gå till Amanda men hon fick inte gå in i huset utan vänta utanför isåfall.
    Ibland stannade Amanda på middag hos oss. Dottern dukade en tallrik till henne också.
    Från det att dottern lärde sig prata och fortfarande efter 8 år pratar hon ibland om Amanda.
    Men Amanda är fortfarande 4 år..
    En julafton (2010) när jag firade jul ensam med barnen så dukade jag fram mat och allt för 4 barn och en vuxen.
    Upptäckte det när vi ätit klart och barnen lekte i tvrummet. Började undra vilket av barnen som inte ätit upp sin mat då jag faktiskt såg att alla åt. Då kommer dottern och säger "Det är Amandas tallrik, men hon äter inte så mycket".
    Det är väl inte så underligt med låtsaskompisar, men det dottern berättat, om Amandas liv, hennes föräldrar, kläder och allt Amanda berättat om hur det var förr fick ju mig nyfiken.
    Tog reda på fakta om huset.
    Det visade sig att det var ett ungt par som bott där. Hade en dotter, Amanda som blev 4 år, och föräldrarna hade dött i en olycka. Dom hade drunknat. (Vi har en sjö i närheten).

  • Frajda 80
    grillchips skrev 2013-10-09 09:43:56 följande:
    Min dotter har alltid haft en låtsaskompis som heter Amanda. Amanda bodde i ett övergivet hus intill vårt.
    Hon berättade att Amandas föräldrar hade dött i en olycka och hon själv hade hamnat hos en annan familj men blivit svårt sjuk och dött. Då hade hon kommit tillbaka till huset hon bott i.
    Amanda lekte tydligen med dottern. Ibland ville dottern gå till Amanda men hon fick inte gå in i huset utan vänta utanför isåfall.
    Ibland stannade Amanda på middag hos oss. Dottern dukade en tallrik till henne också.
    Från det att dottern lärde sig prata och fortfarande efter 8 år pratar hon ibland om Amanda.
    Men Amanda är fortfarande 4 år..
    En julafton (2010) när jag firade jul ensam med barnen så dukade jag fram mat och allt för 4 barn och en vuxen.
    Upptäckte det när vi ätit klart och barnen lekte i tvrummet. Började undra vilket av barnen som inte ätit upp sin mat då jag faktiskt såg att alla åt. Då kommer dottern och säger "Det är Amandas tallrik, men hon äter inte så mycket".
    Det är väl inte så underligt med låtsaskompisar, men det dottern berättat, om Amandas liv, hennes föräldrar, kläder och allt Amanda berättat om hur det var förr fick ju mig nyfiken.
    Tog reda på fakta om huset.
    Det visade sig att det var ett ungt par som bott där. Hade en dotter, Amanda som blev 4 år, och föräldrarna hade dött i en olycka. Dom hade drunknat. (Vi har en sjö i närheten).

    Oj vilken creepy historia.
  • grillchips

    När jag var liten, kanske 10 år, så ropade jag på mamma. "Det är en bebis i mitt rum!" Jag såg den så klart och tydligt. Jag var inte rädd men mamma var lite övernaturlig och jag tänkte att hon kanske också kunde se den.
    Jodå hon såg. Då ringde telefonen. Min fasters baby hade precis somnat in. (hon var svårt sjuk).

    Jag har sett mycket konstigt när jag var liten.
    Min mamma var rätt konstig. Hon visste alltid vad jag och mina syskon tänkte. så man vågade knappt titta på henne ibland. Om min bror ljög för mamma lyckades han alltid klanta till det och stuka foten. Kunde vara att han hoppade hopprep och trampade snett, snubblade över nånting.. ja vad som helst.

    I min och mannens förra lägenhet hade vi en lampa som tändes när man gick in i köket. Den tändes lite då och då under natten. Sen hade vi besticken i ett skåp som var trögt att öppna. Men ändå slängdes besticken ur skåpet på natten. En natt fick min man för sig att nån tittade på honom så han hoppade bakom mig och gömde sig.      

  • miela33
    babybabe skrev 2013-10-09 09:35:06 följande:
    Så har jag träffat en såndär som ser andar o kan känna me pinnar efter olika saker, som kryss osv. Han sa jag har nån som går bredvid mig till höger. Undra vem det är.

    det är din guide :) var snäll mot denna, vill dig bara väl och kommer följa dig genom livet <3
  • MadlenA

    Häromkvällen nattade jag min tvååring och sexåring i vårt sovrum, den lilla pekar mot dörröppningen och frågar "va heter flickan". Den stora sätter sig snabbt upp "där är ingen, sluta peka!!"

    Lilla märker att stora blir rädd och fortsätter såklart peka "jo XX, va heter hon!?" "Titta!!".

    Till saken hör att vi tittat på Kalle Blomquist (eller bomfis) på kvällen, hon undrade hela tiden vad flickan hette i filmen. Så jag svarade henne "EvaLotta" "ja!! EvaLotta!!"

    Alltså tror jag att när barn pekar och frågar nåt, så tänker de att de "pekar tillbaka på tiden innan" de pekar nog inte på någon speciell som de ser. Tror jag iaf.

    Dessutom när barnen märker att de får den uppmärksamheten eller nyfikenheten av mamma/pappa/syskon när de pratar om nåt speciellt, så fortsätter de antagligen.

  • babybabe
    miela33 skrev 2013-10-09 09:56:15 följande:

    det är din guide :) var snäll mot denna, vill dig bara väl och kommer följa dig genom livet <3
    Spännande! Undra vem de är.. Känns betryggande om de är som du säger, min guide och är snäll. Undra om man kanske får träffa på den när man dör? Haha herregud nu börjar jag verkligen spåna..
  • Skidälskaren
    Torken skrev 2013-10-08 08:20:31 följande:
    Sedan vi flyttade in i huset för snart 4 år sedan(sonen då strax under året) så har han haft problem med ena hörnet i vardagsrummet.
    Han har varit rädd & inte velat vara nära osv osv. Ju äldre han blivit desto mer har han kunnat förklara & berätta om den här mannen han ser där. Mannen lämnade aldrig din plats utan var alltid kvar så han rörde sig inte, bara tittade.
    Det har alltid kännts lite otäckt men liksom varit okej ändå & vi har inte gjort någon stor grej av det.
    Det vart däremot riktigt obehagligt en dag. Sonen nästan 3 år sitter kvar & tittar på barnprogram i soffan(vardagsrummet) medan jag bara ska hämta en tröja i källaren & jag hann precis komma ner för trappan(ca 3 m lång & tog väl 5sekunder) när han börjar gallskrika. Jag rusar livrädd upp igen & sonen står då precis i dörröppningen till vardagsrummet & håller sig för ena örat & är verkligen jätteledsen. Jag försöker få fram vad som hände men först efter en liten stund i mitt knä får han fram att mannen hade kommit fram & viskat i hans öra. Jag får kalla kårar längs hela kroppen & kopplar först inte ihop det med mannen i hörnet utan tänker att vi har någon jäkla galning i huset ända tills sonen pekar bort mot hörnet & säger att han gått tillbaka dit igen.
    Hela dagen vart han lite skakad av händelsen & tog sig med jämna mellanrum över det örat mannen viskat i. Lät sonen visa på mig hur det gick till varpå han ställde sig bakom mig & viskade jättenära " hej ".

    Hu! Kan ha varit det värsta jag har hört, ryser!!! Förvånad
  • miela33
    babybabe skrev 2013-10-09 10:05:56 följande:
    Spännande! Undra vem de är.. Känns betryggande om de är som du säger, min guide och är snäll. Undra om man kanske får träffa på den när man dör? Haha herregud nu börjar jag verkligen spåna..

    det finns folk du kan gå och träffa om du vill lära dig mer om detta samt få träffa din guide! och nej ´jag skojjar inte. men kolla dig noga för så du inte går t nån skojjare bara, jag har sj träffat min men får inte ett ljud ur honom när vi kallar fram honom, däremot säger han enstaka meningar på nätterna, precis i samma veva jag vaknar kan jag hinna snappa upp en två meningar, väldigt intressant och spännande.
Svar på tråden Vad är det obehagligaste ditt barn sagt?