Anonym (Vovve) skrev 2013-10-07 19:49:17 följande:
Många som inte verkar läskunniga, läs om TS. Jag ställde mig ivägen och röt åt hunden först. Försökte stoppa den men den var så stor och utan halsband så fick inte fast den. Så tyvärr fick ge den några rejäla sparkar. Självklart lyfte jag upp sonen samtidigt som jag sparkade men hann inte utan sparkar
då den redan var hoppande på mig. Och skrek hela tiden åt hunden att gå hem, lägg av och nej.
Hade jag inte sparkat hade den lika gärna kunnat hoppa omkull oss båda två, så jävla stor och flamsig och dumdöv. Att jag inte stannade och pratade med ägarna var endast för jag inte litade på dom skulle hålla hunden ifrån oss om vi gick dit.
Och vart kan ni läsa att jag gjorde detta med glädje? Jag grät själv.
Nu gick det bra. Vi klädde av oss ute i garaget och direkt in och en dos akutmedicin och bad. Lite irriterad i näsa och ögon, men det kan ju lika gärna vara gråtandet bara.
Han går på förskola på en avdelning för allergiska och dom har egen lekplats ute också.
Jag själv älskar hundar och har haft hund hela min uppväxt och vuxna liv. Jag får av vissa hundar irriterad näsa och ögon och exem. Min son blir som sagts allvarligt påverkad och får svårt med andningen. Är så rädd han inte kan andas alls nästa gång då allergin bara blivit värre och värre.
Vi fick själva sälja den hund vi hade då han var nästan ett år började irriteras av den.
Anonym (Vovve) skrev 2013-10-07 22:38:31 följande:
Precis. Är ju mer att man sparkar bort hunden än sparkar den.
För övrigt mår jag redan dåligt över det med sparkarna. Som ni borde kunnat läsa redan i TS. :(
Anonym (Vovve) skrev 2013-10-08 15:51:51 följande:
Oj, så många inlägg...har snabbt läst igenom och ska försöka svara...
Vad som är en stor hund för er vet jag inte. Men för mig med mina 161cm och 47kg är en 40+kg hund stor. Mycket stor!
Killarna med hunden stod brevid ett lägenhetshus ca 50meter bort och rökte. När jag såg dom såg jag ingen hund. Gick med min son och höll handen kollade ner på honom och pratade med han. Ser hunden i ögonvrån. Ställer mig framför sonen(så han hamnar mellan mig och vagnen) och ryter åt hunden. Den fortsätter mot oss,
jag sparkar och den springer som in i min spark. Jag lyfter sonen och sparkar igen mot hunden när den kommer mot oss, om å om igen kanske 8-10 sparkar. Den följde efter oss ett varv runt vagnen innan den lessnade och vände om.
Jag sparkade hunden när den hoppade mot oss, träffade alltså bröst och eventuellt hals. Jag for bakåt i varje spark och skrek hela tiden sluta gå hem/iväg NEJ!! Påväg mot ägaren tvekade den ett par ggr och stannade och kollade på oss och luktade på marken. Jag stod helt stilla tills den var nog långt borta, då skyndade jag hem.
Dom kunde kastat sina cigg och kommit och tagit hunden tycker jag. Att jag inte gick iväg och pratade med dom igår var för att jag inte litade på att dom skulle hålla hunden ifrån oss.
Vi har idag fått redan på namnet på hundägaren. Tydligen vanligt denna hund är lös. Har hamnat i bråk med en kopplad schäfer en gång bland annat.
Sonen är hos sin mormor nu och när min sambo slutat jobbet ska vi iväg och prata med ägaren.
Varför inte testerna visat allergin på min son vet jag inte.
Jag är allergisk mot pollen, hö, häst, katt och andra små pälsdjur. Vissa hundar. Tål korthåriga och ej fällande. Hundar med underull kan jag inte ens vara i deras hus utan känna av, även om hunden då är ute. Jag får rinnande och kliande näsa och ögon. När jag var ung och envisades vara runt djur jag inte tålde fick jag även exem.
Barnets far, min sambo. Tål inte vissa djur och mat. Får nässelutslag. Hade ansträngnings astma som barn.
Våra problem är ju inget inte receptfritt antihistamin klarar upp. Min sambo har även attarax och lergigan utskrivet.
Det var i slutet på augusti hans allergi var så allvarlig så han hamnade på akuten första gången.
Jag är verkligen ledsen för sparkarna. Men jag lyckades med målet. Att inte sonen skulle bli allvarligt sjuk. Nu tog hunden bara i mitt ben och fot.
Jo ts skriver att hunden hoppade på henne.